Motorprobleem

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mustang67289
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 nov, 2016 16:06

Motorprobleem

Bericht door Mustang67289 »

Beste Forumleden,

Mijn Mustang uit 1967 met de 289 motor loopt van het op het ander moment niet meer naar behoren.
Tijdens een zomers ritje begon de motor in een keer te stotteren en sloeg af waarna ik hem niet meer gestart kreeg, na een tijdje stil gestaan te hebben, startte hij weer meteen waarna ik verder gereden ben na ongeveer een kilometer gereden te hebben weer hetzelfde euvel.
Brandstoftoevoer gecontroleerd, hij krijgt na mijn mening voldoende brandstof. Carburateur + brandstoffilter schoongemaakt.
Bougies gecontroleerd met stroboscoop, deze vonken allen 8.
Na een tijdje stil te hebben gestaan start hij vrijwel gelijk en loopt netjes stationair, na een paar minuten begint hij weer te stotteren en slaat af.
Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken?
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Motorprobleem

Bericht door mustang66coupe »

choke probleem of vapor lock?
66 coupe aut. V8 in progress
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Motorprobleem

Bericht door blackmercury »

Denk bobine, interne breuk die als ie warm is zorgt voor storing, mocht je een reserve hebben of eentje kunnen lenen, is het de moeite waard om dit uit te sluiten, succes !
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Motorprobleem

Bericht door Gearz »

Bobine lijkt een mogelijke oorzaak inderdaad, even wisselen met een andere. Weet niet waar je woont/werkt maar ik heb er evt nog wel een paar liggen die je kunt proberen..

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”