keuze intake mbt Holley Sniper EFI of Fitech Go Street EFI

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

keuze intake mbt Holley Sniper EFI of Fitech Go Street EFI

Bericht door Swordfish79 »

Ivm met over stappen naar een carburateur vervangende EFI unit van Holley of Fitech moet ik ook op zoek naar een andere intake. Aangezien ik nu nog een 2V setup heb op mijn 65'r. Ik heb een stock 289 met C4 en ben een cruiser en geen racer. Dus ik zoek iets vanaf Idle naar zeg maar 5500 Rpm.
volgens mij is een dual plane dan het best geschikt ipv een single plane? Of zit ik er naast? Dan kom ik op het internet de volgende voor de hand liggende opties tegen;

Edelbrock Performer (idle-5500Rpm)
Weiand Street Warrior(idle-5500Rpm)
Weiand Stealth(idle-6000Rpm).

Uiteraard kan ik ook de stock 4V intake gebruiken die ik nog heb liggen. Maar ik denk dat dit niet echt een upgrade is.

Heeft er iemand nog andere tips of adviezen qua intakes of EFI units. Ik wil geen ombouw naar iets modern aangezien ik de oude uitstraling van de motorruimte wil handhaven. Daarom ook gekozen voor de genoemde units omdat er zo min mogelijk bij komt in de motorruimte.

Tips voor een goede wide-band AFR meter zijn ook welkom!

alvast bedankt en fijn weekend
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: keuze intake mbt Holley Sniper EFI of Fitech Go Street EFI

Bericht door Big_fun_58 »

Als je de oude looks wilt bewaren en toch de beste performance dan zou je naar een Edelbrock Hipo F4b Intake kunnen zoeken of een origineel Cobra of Shelby 289 302 manifold. Ziet er superdik uit en doet wat je wilt.
Als je even zoekt dan zijn er nog genoeg te vinden en soms voor een heel schappelijke prijs...
Succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: keuze intake mbt Holley Sniper EFI of Fitech Go Street EFI

Bericht door edgar »

Peter, ik heb het zelf ook al jaren op mijn verlanglijstje staan. Ik ga waarschijnlijk voor een Chevy TBI unit. Die zijn redelijk goedkoop en wil het aansturen met een Megasquirt systeem. Het is niet plug en play, maar dat is denk ik ook het leukste er aan.

Nadeel, het is een 2-barrel unit en ik heb een dual plane manifold. Dat wordt dus een adapterplaatje maken.

Voordeel: het ziet er bijna uit als een normale carb en je normale of hipo luchtfilter kan er gewoon weer op.

Ik heb van Techedge een wideband lamba sonde al in mijn uitlaat zitten met een digitaal display kastje. Dit is een diy kit op basis van veelgebruikte wideband sondes o.a. Van Bosch. Ik wil de analoge uitgang gebruiken om een analoge wideband meter aan te sturen. Komt naast de vacuummeter op mijn dashboard.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: keuze intake mbt Holley Sniper EFI of Fitech Go Street EFI

Bericht door mustang66coupe »

Het staat ook op mijn lijstje maar de gehele restauratie kost al zo veel dat het nog ff op het lijstje blijft staan.
Een nieuwe carb is de goedkopere optie nu :mrgreen:

Ik heb niet moeilijk gedaan en de 2V vervangen door een edelbrock performer dual intake en matching nokkenas set.
Ook ik zoek het in de 0 - 5500 rpm.

Als je gaat googlen komt je vast zowel positieve als negatieve reacties tegen over de Holley of Fitech (of Edelbrock :lol: ). Daar wordt je ook niet altijd wijzer van en tenzij je er echt ervaringen mee hebt wat kan je er dan over zeggen? :smart:
Heb zelf het meest gekeken naar het Fitech systeem

Als jij daarvoor gaat kiezen ben ik zeker benieuwd naar je ervaringen :ok:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: keuze intake mbt Holley Sniper EFI of Fitech Go Street EFI

Bericht door Swordfish79 »

Heren, Dank voor de reacties.

ik zoek meer een plug and play unit. Megasquirt ken ik wel weer uit andere groepen. daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Maar ik zie dit ook meer als de "Open Source" EFI en dat is leuk als je dat leuk vindt om mee te stoeien natuurlijk.
ter info voor die er niet bekent mee zijn http://www.bs-autotune.nl/content/view/64/75/

Zo ver ik begrijp kunnen bij zowel de Holley als de Fitech de originele luchtfilters er weer op.

@Mustang66coupe. volgens mij bestaat er niet zo iets als een goedkope restauratie ;-)

Ik ga zeker een topic maken als ik mijn keuze heb gemaakt qua onderdelen en dat allemaal besteld en binnen is..
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”