65r neus omhoog maar daalt niet.
Moderator: Shelby GT-H
65r neus omhoog maar daalt niet.
Hallo boys,
Mijn 65r heeft laatst last van als ik gas geef dan gaat de neus omhoog dus uit ze vering en blijft zo redelijk lang staan. Ik moet dan de remmen en hij zakt weer in. Zo irritant. Ik heb nieuwe voor vering stock en nieuwe kyb gas a just schokbrekers.
Zou het misschien kunnen zijn dat de schokbrekers niet recht gemonteerd zijn dus bij uitvering die stang onder een graden hoek staat?
Graag jullie mening.
Gr.mitch
Mijn 65r heeft laatst last van als ik gas geef dan gaat de neus omhoog dus uit ze vering en blijft zo redelijk lang staan. Ik moet dan de remmen en hij zakt weer in. Zo irritant. Ik heb nieuwe voor vering stock en nieuwe kyb gas a just schokbrekers.
Zou het misschien kunnen zijn dat de schokbrekers niet recht gemonteerd zijn dus bij uitvering die stang onder een graden hoek staat?
Graag jullie mening.
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Die schokdempers kunnen maar op één manier gemonteerd worden (op de juiste manier).
Hoe staat het met de afstelling van de wielen en draagarmen ?
Sporing, askanteling, wielvlucht ?
Michel.
Hoe staat het met de afstelling van de wielen en draagarmen ?
Sporing, askanteling, wielvlucht ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Maar een idee maar heb je misschien te veel Toe-In ?
Maar wat Gearz dus ook al zegt!
Maar wat Gearz dus ook al zegt!
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Bedankt voor de reacties mannen. Ik heb gisteren 2 nieuwe veren gemonteerd en sinds dien heb ik het euvel. Draagarmen zijn niet los geweest vandaar mijn vraag wat betrekking schokdempers.
Wellicht moet ik het zaakje maar is laten uitlijnen.
Weten jullie wat de specs zijn met de shelby drop?
Gr.mitch
Wellicht moet ik het zaakje maar is laten uitlijnen.
Weten jullie wat de specs zijn met de shelby drop?
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
- richard66coupe
- Berichten: 472
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Ik heb dit probleem ook gehad. Zelf heb ik ook standaard veren icm de Shelby Drop. Voor de Shelby Drop kon ik gewoon met een beetje toe spoor rijden maar na de shelby drop heeft ie veel meer neiging om de neus omhoog te doen bij veel gas geven. Zelf heb ik het gevoel dat dit komt doordat de banden veel meer contact hebben met de weg.
Eigenlijk komt dit door het zgn. bumpsteer effect wat de mustangs van deze jaren hebben. Bumpsteer onstaat wanneer de geometrie van de draagarmen anders is dan de stuurstangen. Daardoor heb je bij uitveren ineens veel toespoor(neus komt omhoog) en bij inveren ineens uitspoor(zoekerig met remmen). Hier ontkom je niet helemaal aan volgens mij met de originele ophanging. De Shelby drop uitlijn gegevens helpen wel wat om dit te verminderen. Stugge veren(minder veerweg) ook. Verder zou ik eens proberen wat minder toespoor in te (laten) stellen.
Na een aanpassing in rijhoogte moet je sowieso wel uitlijnen is mijn ervaring.
Eigenlijk komt dit door het zgn. bumpsteer effect wat de mustangs van deze jaren hebben. Bumpsteer onstaat wanneer de geometrie van de draagarmen anders is dan de stuurstangen. Daardoor heb je bij uitveren ineens veel toespoor(neus komt omhoog) en bij inveren ineens uitspoor(zoekerig met remmen). Hier ontkom je niet helemaal aan volgens mij met de originele ophanging. De Shelby drop uitlijn gegevens helpen wel wat om dit te verminderen. Stugge veren(minder veerweg) ook. Verder zou ik eens proberen wat minder toespoor in te (laten) stellen.
Na een aanpassing in rijhoogte moet je sowieso wel uitlijnen is mijn ervaring.
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Thanks voor je reactie! Het wordt me nu wat duidelijker!
Uitlijnen was ik wel van plan om te doen alleen moet je dan hee andere waardes hebben ivm de shelby drop?
Gr Mitch
Uitlijnen was ik wel van plan om te doen alleen moet je dan hee andere waardes hebben ivm de shelby drop?
Gr Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
http://mustang66.perronwei.nl/shelby-drop.aspxMitch schreef:Thanks voor je reactie! Het wordt me nu wat duidelijker!
Uitlijnen was ik wel van plan om te doen alleen moet je dan hee andere waardes hebben ivm de shelby drop?
Gr Mitch
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Link naar een artikel over de shelby drop.Mitch schreef:Thanks voor je reactie! Het wordt me nu wat duidelijker!
Uitlijnen was ik wel van plan om te doen alleen moet je dan hee andere waardes hebben ivm de shelby drop?
Gr Mitch
Lees door en bepaal zelf welke waarde voor jou het beste past
https://sep.yimg.com/ty/cdn/yhst-135251 ... /aarms.pdf
66 coupe aut. V8 in progress
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
toevallig is er op Stangfix ook een draadje over de shelby drop. En met een verwijzing naar een beschrijving waar ook bijpassende uitlijngegevens in staan; http://dazecars.com/dazed/drop.html
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- richard66coupe
- Berichten: 472
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Ik heb ongeveer +2,6 graden caster, -1 graad camber en een beetje toespoor, zeg maar 1/16 inch.
Een beetje meer Caster komt de geometrie (bumpsteer effect) ten goede maar stuurt wel wat moeilijker bij manouvreren maar heeft daarentegen wel meer rechtuit stabiliteit. Zonder stuurbekrachting zou ik het wat lager houden, zeg maar 2 graden. Met stuurbekrachting zou je wel naar een graad of 3 kunnen.
Toespoor kun je als je een vlakke vloer hebt wel met wat hulpmiddelen en een paar rolmaten wel meten. Het gaat hierbij om het verschil tussen de voorkant van de band en de achterkant van de band. Als ik naar meer dan 1/8 (3mm) ga dan krijgt die van mij ook opstijg nijgingen bij flink gassen en een gladde vlakke weg.
Als hij verder goed rechtuit rijdt zou je dit ook nog wel zelf iets bij kunnen stellen. In de shopmanual staat wel waar je rekening mee moet houden, met name de adjuster bij de Control Valve(bij stuurbekrachting) mag de Control Valve niet raken.
Een beetje meer Caster komt de geometrie (bumpsteer effect) ten goede maar stuurt wel wat moeilijker bij manouvreren maar heeft daarentegen wel meer rechtuit stabiliteit. Zonder stuurbekrachting zou ik het wat lager houden, zeg maar 2 graden. Met stuurbekrachting zou je wel naar een graad of 3 kunnen.
Toespoor kun je als je een vlakke vloer hebt wel met wat hulpmiddelen en een paar rolmaten wel meten. Het gaat hierbij om het verschil tussen de voorkant van de band en de achterkant van de band. Als ik naar meer dan 1/8 (3mm) ga dan krijgt die van mij ook opstijg nijgingen bij flink gassen en een gladde vlakke weg.
Als hij verder goed rechtuit rijdt zou je dit ook nog wel zelf iets bij kunnen stellen. In de shopmanual staat wel waar je rekening mee moet houden, met name de adjuster bij de Control Valve(bij stuurbekrachting) mag de Control Valve niet raken.
Re: 65r neus omhoog maar daalt niet.
Thanks mannen ga met deze info eens naar een uitlijn specialist.
Gr Mitch
Gr Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold