alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door pmadelis »

Hallo,

uitdaging is als volgt; een 1967 mustang coupe met sequential led taillight geïnstalleerd. alarmlichten werken niet, dashbord verlichting werkt niet en de sigaretten aansteker werkt niet...nu is die laatste niet echt van belang..

Hoe krijg ik de alarmlichten aan de praat? (en ja..een schakelaar zijkant stuurkolom heb ik in en uit getrokken maar geen resultaat)

Wat weet ik zover?
- fuse box op de plaats vd 20amp zekering zit een 4 amp zekering. ook de 2,5amp zekering voor dashlight is goed. alle zekeringen zijn nog goed.
- emergency flasher (rond zilverkleurig tonnetje achter het dash panel) is aangesloten maar geen idee of deze werkt...hoe test ik dat? heb vernomen dat bij led je een speciale flash unit nodig hebt speciaal voor led geschikt?klopt dit...?
- de light switch panel heb ik gewoon licht maar geen dashbord verlichting , dimmen is dus ook niet mogelijk..verlichting dashbord werkt wel als ik er 12 volt batterij op aan sluit, dus lampjes niet kapot = getest.
- in de stuurkolom zit zo'n plastic geval dat de turn signals regelt...dat werkt wel, maar schijnt toch wel veel belangrijker te zijn dan gedacht.

Iemand een idee hoe dit probleem aan te pakken?

Gr, Patrick
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door Mustang24 »

pmadelis schreef: heb vernomen dat bij led je een speciale flash unit nodig hebt speciaal voor led geschikt?klopt dit...?
Dat klopt.
Heb ik er ook inzitten voor mijn LED's

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door BullitTV »

Hi Emiel,

Welke heb jij er inzitten qua flasher, weet je dat zo? Ik heb er laatst een par besteld maar die.lijken niet plug and play te passen. Ik heb inmiddels (denk ik) ook mijn emergency flasher gevonden, achter verwarmingspaneel. Mijn leds en alle andere verlichting werkt wel gewoon, zit al een bijgeleverde flasher voor in enkel de gevaarlichten niet (waarvoor ik nu de flasher denk gevonden te hebben).

Gr Ted
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

Re: alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door pmadelis »

de emergency flasher wat er nu zit is zo'n zilverkleurig tonnetje, "tung sol flasher 12volt sae j945 c7ab 13350 A" ..
die zou ik dus moeten vervangen voor een exemplaar wat LED ondersteunt? ( misschien bij RD electronics te krijgen? of gewoon bij Brezan?)
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door Mustang24 »

TedVlemmings schreef:Hi Emiel,

Welke heb jij er inzitten qua flasher, weet je dat zo? Ik heb er laatst een par besteld maar die.lijken niet plug and play te passen. Ik heb inmiddels (denk ik) ook mijn emergency flasher gevonden, achter verwarmingspaneel. Mijn leds en alle andere verlichting werkt wel gewoon, zit al een bijgeleverde flasher voor in enkel de gevaarlichten niet (waarvoor ik nu de flasher denk gevonden te hebben).

Gr Ted
Dat weet ik niet meer Ted, enkele jaren geleden besteld...
Zit nu achter het dashboard. Ik heb wel geen sequentieel, maar gewoon "steady" :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door Mustang24 »

pmadelis schreef:de emergency flasher wat er nu zit is zo'n zilverkleurig tonnetje, "tung sol flasher 12volt sae j945 c7ab 13350 A" ..
die zou ik dus moeten vervangen voor een exemplaar wat LED ondersteunt? ( misschien bij RD electronics te krijgen? of gewoon bij Brezan?)
Kom je zondag naar GOP ?
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 55
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

Re: alarmlichten emergency flasher 1967 mustang

Bericht door pmadelis »

Nee helaas andere verplichtingen..mustang 24

wel nog een vraag om mee verder te puzzelen...vandaag ontdekt;

- de dashlights werken weer, heb de lichtschakelaar goed schoongemaakt , vrij van aanslag en de dashverlichting bulbs vervangen door LED's..nu werkt de dashverlichting weer. welliswaar niet dimbaar maar dat licht aan de LED's (niet dimbaar)

- de sigaretten aansteker kan ik op een andere 12 volt lijn aansluiten, deze doet het dan ook..

- als ik het knopje rechts van het stuur voor de waarschuwingslichten induw dan doen de "sequential LEd turn signals" het NIET...als ik het knopje uittrek dan werken de LED turnsignals WEL...???? :shock:

- NU komt het leukste; als ik de glaszekering SFE14A voor de turn signals en P-R-N-D-2-1, etc eruitneem dan doen mijn waarschuwingslichten het wel!! alleen doen de LED seq, turn signals het niet,(niet sequential en ook niet gewoon..) Ik hoor dan ook duidelijk de tung sol flasher knipperen...

misschien dat er nu bij iemand een "lichtje gaat branden cq. knipperen..".. :)
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”