Hulpveren achteras

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
upgrader
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 26 okt, 2011 13:04
Locatie: Nijlen

Hulpveren achteras

Bericht door upgrader »

Met trouwers achterin raakt de onderkant bij afrijden voetpad. En trottoir heeft een schuine kant ,dus schuin en niet hoog.
4,5 Stuks bladveer zit er al onder en 6 j oud.
Een blokje onder bladveer en as zal hem extra verlagen ,ik wil hoger . De dure rgelbare schokdempers staan al op 3/4 zwaar afgeregeld . Nog zwaarder afstellen is niet doenbaar denk ik .
Ik ken enkel opblaasbaare Monroe"s en schokdempers met een spiraalveer er rond . Google kent het niet. Evtl iemand een oplossing ?
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Hulpveren achteras

Bericht door Gearz »

Een extra veerblad in het veerpakket plaatsen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
upgrader
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 26 okt, 2011 13:04
Locatie: Nijlen

Re: Hulpveren achteras

Bericht door upgrader »

Daarstraks onderaan nog bekeken, de bovenste is een zeer kort stukje bijna een dummy . Maar de langste boven heeft de ogen voor bevestiging .
Centerbouten en U-bouten kunnen herbruikt worden dan enkel die vaste beugels zullen vervangen moeten worden demonteerbare.
Waar vind ik evtl een losse bladveer en onderdelen?
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Hulpveren achteras

Bericht door Gearz »

Wat men vaker doet, is van een oude bladveer het bovenste blad pakken en hier de ogen vanaf slijpen waarna het onder het nieuwe blad met de montage ogen weer gemonteerd wordt.
Dit is de meest simpele en goedkope oplossing, veel mensen gooien hun oude bladveer pakket weg, wellicht heeft er iemand nog eentje liggen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: Hulpveren achteras

Bericht door blackmercury »

In the states hebben ze het vaker over "Archen" en "de-archen" als ze het over de rijhoogte v/d auto hebben.
Zou het geen optie zijn om het verenpakket uit elkaar te halen en de grote bladveer met een handwals meer kromming te geven en daardoor dus een hogere rijhoogte ?
upgrader
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 26 okt, 2011 13:04
Locatie: Nijlen

Re: Hulpveren achteras

Bericht door upgrader »

6 j terug toen ze nieuw waren en hing hij hoger . Dus onder de 40 Ton persen steken zal 'n tijdelijke oplossing zijn .
Als hij komt smeren is de koffer goed volgeladen ,1700 kg lege auto en mss forceer je die bladveren .
Optie om de bovenste dummy te vervangen door een lange lijkt me wel iets. Waar vind je die brackets met bout & moer ? Of maak je dat zelf ?
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”