Als ik mijn auto parkeer is mijn filter meteen volledig leeg, en loopt vervolgens weer langzaam vol. Na een dag of 2-3 stilstand is hij vervolgens weer leeg. Ik dacht juist altijd dat dit type filter tussen pomp en carb moest zitten, maar geloof je meteen.Gearz schreef:Dat is onmogelijk aangezien er niets aangezogen wordt tussen carb en pomp waar jouw filter zich bevindt !saf1908 schreef:In mijn bedachte theorie zou het niveau in de filter dusdanig laag kunnen komen te staan en zoveel lucht aanzuigen, dat hij droog komt te staan.
De mechanische brandstofpomp (membraan vloeistofpomp) wordt aangedreven door een excentriek op de nokkenas en zuigt brandstof aan vanuit de tank door de zuigende werking van het membraan dat naar beneden getrokken wordt en duwt de brandstof vervolgens verder naar de carburateur als het membraan door de membraanveer terug omhoog geduwd wordt, de pomp slag wordt bepaald door de vraag, een checkvalve (terugslagklepje) in het pompgedeelte zorgt dat de brandstof niet terug kan stromen bij stilstand en zorgt er tevens voor dat de pomp geen druk blijft leveren als de vlotterkamers (nog) vol zijn (anders zouden deze overstromen).
Je kunt het inline filter vóór de brandstof pomp te plaatsen (waar een inline filter als dit type trouwens ook hoort te zitten), uiteraard wel uit de buurt van hitte bronnen aangezien de brandstof anders aan de kook kan raken en er juist luchtbellen kunnen ontstaan hierdoor.
Als er al een brandstof tekort optreed (en zelfs de vlotterkamers droog komen te staan) is de oorzaak meestal eerder te vinden in een niet juist functionerende tank ontluchting, een hangende vlotter, een probleem in de brandstof pomp of heat soak/vapor lock in het aanzuig gedeelte.
Ook een verkeerde pomp met een te grote druk en het ontbreken van een regulateur hierbij kan problemen geven, met name bij hogere toerentallen.
Enkele luchtbellen in het filter veroorzaken echt geen probleem bij een carburatiemotor.
Heb je een spacer tussen de carburateur en het inlaatspruitstuk gemonteerd zitten ? ontsteking juist afgesteld ?saf1908 schreef:Ik heb verder geen klachten, maar heel soms stottert mijn auto bij volgas als hij warm is.
Michel.
Ik heb de tankdop er al eens af gehaald toen ik de luchtbellen zag, maar dat hielp niet direct. Dus ontluchting zou het dan al niet meer kunnen zijn?
Zelf sluit ik, ondanks alle Amerikaanse ontkenningen, hitte nog altijd niet uit. Mijn elektrische fan zuigt enorm veel lucht aan en blaast deze direct minutenlang op de filter en benzinepomp die hier achter zitten. De pomp is dan niet meer aan te raken zo warm. Ook heb ik eens een test gedaan door na een lange rit een fles koud water leeg te gieten over de benzinepomp, en het probleem verdween. Kan ook toeval zijn, of...?
Tussen mijn carburateur en inlaatspruitstuk heb ik inderdaad een vrij dikke (phenolic) spacer zitten. Ontsteking heb ik geen verstand van, maar is door zowel Summerlin als MovieCars gecheckt en zou dus OK moeten zijn.