Pech langs de weg
Moderator: Shelby GT-H
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Pech langs de weg
En net als je denkt dat het probleem van het plotseling uitvallen weg is door het vervangen van de ontsteking ( ik had zondag nog 20 km probleemloos getoerd), was vandaag het probleem er toch weer. Met nu als gevolg dat ie helemaal niet meer wilde aanslaan. Na een tijdje kwam ik erachter dat het wel eens aan het contactslot of de bedrading daarvandaan zou kunnen liggen, want als ik de sleutel omdraaide, sloeg de auto aan, liet ik echter de sleutel dan los, dan was meteen alles uit. Toch de ANWB maar gebeld, ik betaal niet voor niks al 20 jaar lidmaatschapsgeld, en deze heeft tijdelijk een gezekerde kabel tussen de accu en de bobine gemaakt. En meteen starten, en blijven lopen. Alleen uitzetten moet effe met het stekkertje loshalen. Iemand dit al eens eerder meegemaakt en weet misschien precies waar het aan kan liggen?
MVG
Aron
MVG
Aron
Laatst gewijzigd door Aron66 op do 28 sep, 2017 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pech langs de weg
Dit klinkt als een slechte kabel tussen contakt en ontsteking, tijdens starten overbrug je die (via het startrelais met 'Bruin') waardoor de wagen gewoon aan wil slaan maar uitvalt als je stopt met 'starten'. Je overbrugging valt weg. Dit verklaard ook waarom het meteen werkt door het contact te omzeilen door direct een + kabel te leggen.
Dus: of het contact, of de kabel vanuit het contact. (Rood-groen en die gaat over naar roze en vanaf de connecter terug rood-groen)
(Dit geeft ook aan hoe makkelijk onze wagens zijn te starten zonder contactsleutel )
Dus: of het contact, of de kabel vanuit het contact. (Rood-groen en die gaat over naar roze en vanaf de connecter terug rood-groen)
(Dit geeft ook aan hoe makkelijk onze wagens zijn te starten zonder contactsleutel )
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Pech langs de weg
Heb je tijdens de restauratie niet de hele kabelboom vervangen?
Contact slot kost niet de wereld en is zo vervangen. Was bij mij na 50 jaar ook gaar. Nadeel is dat je niet meer gelijk sluitende sloten hebt. maar ja ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.
Ik zou underdash wiring vervangen voor nieuw en dan gelijk die oude stijl zekering kast vervangen voor een moderne steek zekering versie..
Contact slot kost niet de wereld en is zo vervangen. Was bij mij na 50 jaar ook gaar. Nadeel is dat je niet meer gelijk sluitende sloten hebt. maar ja ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.
Ik zou underdash wiring vervangen voor nieuw en dan gelijk die oude stijl zekering kast vervangen voor een moderne steek zekering versie..
Re: Pech langs de weg
Je kunt ook de kabel tussen accu en bobine schakelaar tussen zetten (ergens onder dashboard). Extra vorm van startonderbreker zeg maar
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Mach-E RWD standard range Technology+
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Pech langs de weg
Bekend probleem bij oude auto's. Contactslot in ieder geval. Vaak meerdere sleutels aan de bos zitten waardoor er extra gewicht en kracht op de sleutel komt. Dit bevordert (negatief) de slijtage v/h slot.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Pech langs de weg
Als het probleem in het contactslot zit hoef je alleen maar het achterste deel te vervangen. De cilinder is los en heeft geen invloed op dat elektronische deel.Swordfish79 schreef: Contact slot kost niet de wereld en is zo vervangen. Was bij mij na 50 jaar ook gaar. Nadeel is dat je niet meer gelijk sluitende sloten hebt. maar ja ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.
Dus dat nadeel van verschillende sleutels zsl hier dan niet het geval zijn.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Pech langs de weg
Klopt, heb je gelijk in. Maar bij mij was ook de cilinder gaar die viel uit elkaar bij het demonteren.
Dus je hebt gelijk!!
Dus je hebt gelijk!!
Re: Pech langs de weg
Aangezien je een pertronix module hebt en ook een petronix coil (dacht ik), kan het hele zaakje ook op 12v draaien. Dan zou je de hele pink wire installatie achter je contactslot kunnen vervangen / overbruggen door een rechtstreekse aansluiting te maken.
1 uitzondering: rally-pac. Dan gaat bovenstaande niet op.
1 uitzondering: rally-pac. Dan gaat bovenstaande niet op.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Pech langs de weg
Ik heb een repro rallye pack en dat is verder geen probleem. Origineel zal wel weer een dingetje zijn
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Pech langs de weg
Een originele rallye pack staat in serie, een repro parallel....Swordfish79 schreef:Ik heb een repro rallye pack en dat is verder geen probleem. Origineel zal wel weer een dingetje zijn
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl