shiftpoints C4
Moderator: Shelby GT-H
shiftpoints C4
Hallo iedereen,
Mijn shiftpoints zijn na het vervangen van bakolie/filter/dichtingen + afkoppelen kickdownkabel wat gewijzigd.
- bij trage acceleratie lijken ze me nog steeds OK.
- bij WOT lijken ze me nu wat te vroeg 4000-4500rpm.
Kan ik deze later maken ? zou 5500-6000rpm moeten zijn lijkt me.
Mijn vacuum modulator valve heeft geen stelschroef. (zie foto hieronder)
Gaatjes boren in de valvebody of valvebody vervangen vermijd ik liever, want voor het vervangen van olie en afkoppelen kickdownkabel waren de WOT shiftpoints zeker bij hoger toerental...
Met andere woorden :
-> kan het olieniveau in de bak invloed hebben ? (denk het niet)
-> heeft de stand van de kickdownlever een invloed op de shiftpoints bij de WOT acceleratie ? Dan ligt het wellicht aan de afgekoppelde kickdownkabel ?
Vacuumaansluiting lijkt me OK.
Alvast bedankt !
Grts, C.
Mijn shiftpoints zijn na het vervangen van bakolie/filter/dichtingen + afkoppelen kickdownkabel wat gewijzigd.
- bij trage acceleratie lijken ze me nog steeds OK.
- bij WOT lijken ze me nu wat te vroeg 4000-4500rpm.
Kan ik deze later maken ? zou 5500-6000rpm moeten zijn lijkt me.
Mijn vacuum modulator valve heeft geen stelschroef. (zie foto hieronder)
Gaatjes boren in de valvebody of valvebody vervangen vermijd ik liever, want voor het vervangen van olie en afkoppelen kickdownkabel waren de WOT shiftpoints zeker bij hoger toerental...
Met andere woorden :
-> kan het olieniveau in de bak invloed hebben ? (denk het niet)
-> heeft de stand van de kickdownlever een invloed op de shiftpoints bij de WOT acceleratie ? Dan ligt het wellicht aan de afgekoppelde kickdownkabel ?
Vacuumaansluiting lijkt me OK.
Alvast bedankt !
Grts, C.
Re: shiftpoints C4
Vacuüm slang moet lekvrij op de modulator zijn aangesloten.
Stelschroef tbv de schakelstoot zit in de modulator, bereikbaar met een fittingschroevendraaier via het pijpje waarop de vacuümslang geschoven zit.
Wellicht is een performance shiftkit wat je zoekt ?
Michel
Stelschroef tbv de schakelstoot zit in de modulator, bereikbaar met een fittingschroevendraaier via het pijpje waarop de vacuümslang geschoven zit.
Wellicht is een performance shiftkit wat je zoekt ?
Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: shiftpoints C4
Wat is dat ???Gearz schreef: een fittingschroevendraaier
Bedoel je een "zeskant" of "Allen wrench" Michel .???
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: shiftpoints C4
ha, nu hebben de Hollanders eens een woord wat de Belgen niet kennen!
Wilde even een fotootje plaatsen maar dat is hier drama.
Is een klein plat schroevendraaiertje waar je de vijsjes in een lampfitting mee aan kunt draaien Emiel.
Wilde even een fotootje plaatsen maar dat is hier drama.
Is een klein plat schroevendraaiertje waar je de vijsjes in een lampfitting mee aan kunt draaien Emiel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: shiftpoints C4
Ik zou in ieder geval je kickdown kabel weer aankoppelen. Ik dacht dat wanneer deze aangespannen is (wot), je bij lagere toerentallen terugschakelt, en opschakelen later legt
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: shiftpoints C4
Ando schreef:ha, nu hebben de Hollanders eens een woord wat de Belgen niet kennen!
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: shiftpoints C4
Ik rij al tien jaar zonder de kickdown kabel aangesloten... nooit problemen gehad daarmee...edgar schreef:Ik zou in ieder geval je kickdown kabel weer aankoppelen. Ik dacht dat wanneer deze aangespannen is (wot), je bij lagere toerentallen terugschakelt, en opschakelen later legt
Ik heb ze er bewust (GTA en de 68) afgedaan...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: shiftpoints C4
Waarom heb je het er af gehaald Emiel?
Meneer Ford kennende had hij het weggelaten als zo wat centjes uitgespaard worden.
Meneer Ford kennende had hij het weggelaten als zo wat centjes uitgespaard worden.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: shiftpoints C4
1. mijn beest heeft PK's genoeg... als ik teveel gas geef ben ik mijn schoenen kwijtedgar schreef:Waarom heb je het er af gehaald Emiel?
Meneer Ford kennende had hij het weggelaten als zo wat centjes uitgespaard worden.
2. Een kickdown is het slechtste dat er is voor de motor, gaat direkt in veel hogere toeren en de smering kan even niet volgen
3. En ik geef eens graag "pedal to the metal" gas, als de secondaries (mecchanisch) bijspringen... en het fluitconcert van de haardroger...
Achja, als de kleine maar tevreden is met zijn speelgoed...
Zo, met deze: ik ben anti-kickdown...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: shiftpoints C4
Ik heb ook niets met kickdowns... maar dan wel weer met haardrogers. En een open springende dumpvalve bij overschakelen. Geweldig!Mustang24 schreef:1. mijn beest heeft PK's genoeg... als ik teveel gas geef ben ik mijn schoenen kwijtedgar schreef:Waarom heb je het er af gehaald Emiel?
Meneer Ford kennende had hij het weggelaten als zo wat centjes uitgespaard worden.
2. Een kickdown is het slechtste dat er is voor de motor, gaat direkt in veel hogere toeren en de smering kan even niet volgen
3. En ik geef eens graag "pedal to the metal" gas, als de secondaries (mecchanisch) bijspringen... en het fluitconcert van de haardroger...
Achja, als de kleine maar tevreden is met zijn speelgoed...
Zo, met deze: ik ben anti-kickdown...
Maar zou de motor echt smeringsproblemen hebben bij terugschakelen Emiel? Als ik zo naar mijn oliedrukmeter kijkt zakt deze enkel wat bij stationair (bij warme motor) maar is verder op alle toerentallen zo'n beetje constant. Dan zou ik toch verwachten dat er voldoende olie moet zijn?
O ja, en voor de schoenen heb ik ook speciale.... anders trap ik alle pedalen tegelijk in....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: shiftpoints C4
Volgens mij zijn dit toch wel een beetje de standaard waarden bij een C4. Als ik verder door wilde zette ik 'm handmatig in 'twee' en dan liep hij tot zo'n 5.400rpm door om dan alsnog over te schakelen naar 'drie'.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: shiftpoints C4
Dan zouden al heel wat motoren gesneuveld zijn.Mustang24 schreef:edgar schreef:Waarom heb je het er af gehaald Emiel?
Meneer Ford kennende had hij het weggelaten als zo wat centjes uitgespaard worden.
2. Een kickdown is het slechtste dat er is voor de motor, gaat direkt in veel hogere toeren en de smering kan even niet volgen
Zo, met deze: ik ben anti-kickdown...
De kick down heeft nog een functie dan alleen terug schakelen. Het regelt ook de olie druk van de valve body.
Re: shiftpoints C4
Ik heb de kickdown ook gedemonteerd, maar dan met reden dat ik graag zelf de touwtjes in handen heb
Maar zonder gekheid, ik ben ook anti kickdown, in combinatie met een krachtige motor (in mijn geval de 347 stroker) kan dat ooit best link zijn.
Maar zonder gekheid, ik ben ook anti kickdown, in combinatie met een krachtige motor (in mijn geval de 347 stroker) kan dat ooit best link zijn.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: shiftpoints C4
Daar heb ik ervaring mee.....lag ineens in een greppel!peer schreef: Maar zonder gekheid, ik ben ook anti kickdown, in combinatie met een krachtige motor (in mijn geval de 347 stroker) kan dat ooit best link zijn.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: shiftpoints C4
Dank voor reacties iedereen !Gearz schreef:Vacuüm slang moet lekvrij op de modulator zijn aangesloten.
Stelschroef tbv de schakelstoot zit in de modulator, bereikbaar met een fittingschroevendraaier via het pijpje waarop de vacuümslang geschoven zit.
Wellicht is een performance shiftkit wat je zoekt ?
Michel
Ik heb een en ander opgezocht en wil dat graag hieronder delen.
ivm VACUUMMODULATOR :
Kan het zijn dat er vacuummodulators bestaan zonder stelschroef ?
geen stelschroef -> zie foto van de mijne hierboven
wél stelschroef -> https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
Wat kan je regelen met de vacuummodulator stelschroef ?
- rpm shiftpoint + hardere/zachter schakelstoot ?
- enkel bij gewone acceleratie ? of ook bij WOT ? (gezien de werking van de vacuummodulator denk ik gewoon altijd)
"For firmer and later shifts turn the screw clockwise"
Wat kan je regelen door verschillende pinlengtes te installeren in de vacuummodulator ?
Volgens mij net hetzelfde als de stelschroef, maar een stelschroef is eenvoudiger.
"longer rods = later upshifts"
Volgende links vond ik alvast nuttig, en wil ze daarom hier ook voor iedereen die ze lezen wil delen
werking vacuummodulator + tekening : http://www.hotrod.com/articles/pit-stop ... ly-needed/
werking vacuummodulator + tekening C4 : http://www.ranchero.us/forum/index.php? ... tor.19459/
werking vacuummodulator PaulS1950 : http://www.fordmuscleforums.com/c4-tran ... ost1602062
info pinlengte : http://www.fordmuscleforums.com/c4-tran ... fting.html
ivm KICKDOWN LEVER :
Blijft de vraag of de stand van de kickdown lever de WOT acceleratie shiftpoints beïnvloed.
Ik lees veel tegenstrijdigheden, ik ga het gewoon moeten testen denk ik.
Mijn kickdownkabel was sowieso niet perfect aangesloten, ik wil dat verbeteren, maar dat wordt een projectje en topic op zich.
Daarnaast zijn er natuurlijk voor en tegenstanders van een kickdownfuncite. De 302-C4 combinatie kan gewoon zonder, punt.
Maar persoonlijk vind ik het wel fijn om gewoon in drive die functie te hebben.
Daarnaast heb ik een shifter die manueel kan schakelen (klassiek rooster en zelfs sequentieel).
Mogelijkheden genoeg dus voor me
ivm PERFORMANCE SHIFTKIT :
Dat zijn die valvebody setjes met veren en zo toch hé ?
Ik doorzie het aanbod aan shiftkits niet en weet dus niet wat ik zou nodig hebben en wat goed of minder goed is.
Oliepan moet er dan opnieuw af, bak zou gelukkig kunnen blijven zitten.
Ik ga eerst nog wat verder testen vooraleer ik die weg op ga.
Sowieso hou ik van zachte onvoelbare shifts, bij WOT mag het wat harder zijn.
Ook governor wijzigingen blijf ik liever af, en verwacht ik niet nodig te hebben.
Greets,
C.