ongevraagde burn out
Moderator: Shelby GT-H
ongevraagde burn out
We zijn van start gegaan met het opknappen van onze 1970 Mach 1.
Begin bij de technische kant:
Motor is ok, onderhoud gekregen, draait lekker, afgesteld met timing light.geen verdere aandacht nodig.
Fmx automatische versnellingsbak schakelt in vooruit en achteruit, nog niet op de baan mee
gereden dus geen idee hoe die schakelt. Alleen... de wagen binnenrijden en uitrijden in de garage is niet
zo prettig, gezien hij ongevraagde de achterste wielen laat spinnen. Zowel op asfalt als in de steentjes...
en het is meestal het linkerwiel. Op de rem gaan staan laat ze wel stoppen. (schijven voor, trommels achter, rembekrachtiging)
Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn? (mss iemand zelfde probleem ooit gehad? voor ik alles opengooi)
Begin bij de technische kant:
Motor is ok, onderhoud gekregen, draait lekker, afgesteld met timing light.geen verdere aandacht nodig.
Fmx automatische versnellingsbak schakelt in vooruit en achteruit, nog niet op de baan mee
gereden dus geen idee hoe die schakelt. Alleen... de wagen binnenrijden en uitrijden in de garage is niet
zo prettig, gezien hij ongevraagde de achterste wielen laat spinnen. Zowel op asfalt als in de steentjes...
en het is meestal het linkerwiel. Op de rem gaan staan laat ze wel stoppen. (schijven voor, trommels achter, rembekrachtiging)
Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn? (mss iemand zelfde probleem ooit gehad? voor ik alles opengooi)
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: ongevraagde burn out
Wat is je stationair toerental?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: ongevraagde burn out
Ook vreemd dat het vaak de linker is. Remkrachtverdeling wel goed?
1970 Mustang Hardtop
Re: ongevraagde burn out
Stationair draait hij in neutraal op +- 950 rpm. Remkrachtverdeling lijkt ok. (al worden die zowiezo wel vernieuwd achteraan)
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: ongevraagde burn out
Waarom is dat vreemd? Bij een open diff slipt toch altijd alleen het linker wiel als je een burnout probeert.NordicDawn schreef:Ook vreemd dat het vaak de linker is. Remkrachtverdeling wel goed?
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: ongevraagde burn out
Lijkt mij zo'n 350-400 te hoogLoken schreef:Stationair draait hij in neutraal op +- 950 rpm. Remkrachtverdeling lijkt ok. (al worden die zowiezo wel vernieuwd achteraan)
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: ongevraagde burn out
LOL, als ik met 1000rpm drive of reverse inschakel dan wil die van mij ook wel. Ik zou wat Rene al suggereerde het toerental terugschroeven. 550-600 rpm moet kunnen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: ongevraagde burn out
950 Rpm in neutraal is wel wat hoog maar volgens mij wel weer correct voor "Cold Fast Idle"
In de workshop manual van de 65'r staat in hoofdstuk 8 part 4 het volgende;
All V8 (except Hipo) 475-500 Rpm for Drive range.
Dus dan zou je er zo'n 200 Rpm bij op moeten tellen en laat dan het "hot idle" zo rond de 700-750 liggen?
Mogelijk moet de choke en verdere afstelling van de carb eens nagezien worden.
In de workshop manual van de 65'r staat in hoofdstuk 8 part 4 het volgende;
All V8 (except Hipo) 475-500 Rpm for Drive range.
Dus dan zou je er zo'n 200 Rpm bij op moeten tellen en laat dan het "hot idle" zo rond de 700-750 liggen?
Mogelijk moet de choke en verdere afstelling van de carb eens nagezien worden.
Re: ongevraagde burn out
Ok thx! begin ik met de carb na te kijken. Ik was al bang dat er iets met het differentieel aan de hand was
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: ongevraagde burn out
Ben ik de enige die het vreemd vind dat als je motor stationair 200-300 toeren meer maakt dan normaal je zomaar een burnout krijgt??
Volgens mij heb je daar normaal toch je rechter voet voor nodig of meer toeren. Of je hebt een wel heeel felle motor.
Volgens mij heb je daar normaal toch je rechter voet voor nodig of meer toeren. Of je hebt een wel heeel felle motor.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: ongevraagde burn out
Dat is afhankelijk van veel dingen:
Overbrengings ratio
Druk van de banden
Type banden
Type koppelomvormer
Maar als ik de mijn op 1000 rpm zet en in de achteruit zonder rem heb ik ook een burnout....
Overbrengings ratio
Druk van de banden
Type banden
Type koppelomvormer
Maar als ik de mijn op 1000 rpm zet en in de achteruit zonder rem heb ik ook een burnout....
Re: ongevraagde burn out
De banden die er nu nog opliggen zijn versleten... staat 0.0mm profiel op
Verder zou alles stock moeten zijn... En geloof ik wel want de originele 2v carb zit er nog op,
inclusief luchtfilter etc... vaak beginnen ze hier mee als ze zaken gaan veranderen.
Ik dacht, mss heeft het te maken met de bandafstelling van de versnellingsbak?
Verder zou alles stock moeten zijn... En geloof ik wel want de originele 2v carb zit er nog op,
inclusief luchtfilter etc... vaak beginnen ze hier mee als ze zaken gaan veranderen.
Ik dacht, mss heeft het te maken met de bandafstelling van de versnellingsbak?
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: ongevraagde burn out
Nee
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- 71convertible
- Berichten: 117
- Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 13:56
- Locatie: vleuten
Re: ongevraagde burn out
Ik denk dat het rubber van de band is uitgedroogd en daardoor geen grip meer heeft...banden vervangen en dan zal het wel over zijn..