info bougies 302 1969
Moderator: Shelby GT-H
info bougies 302 1969
Hallo,
Binnenkort wil ik graag mijn bougies vervangen. Daarom ben ik op zoek naar juiste info.
Motorblok is een 302ci van 1969 castingnr C9OE-6015-C. K&N luchtfilter, Holley 600cfm, Edelbrock performer intake.
1. welke bougies ? (partnr ? heatnr ? Ik verkies sowieso NGK)
2. welke gap ? (binnenkort heb ik een Pertronix II + bijhorende flamethrower, ik tank super 98)
3. op welk aanhaalmoment moet ik monteren ?
4. welk product doe ik op de schroefdraad zodat ze later niet vastkomen ?
5. indexen van bougies, doen of niet doen ? (aanhaalmoment primeert op electrode oriëntatie in de cilinder lijkt me)
thx & grts !
C.
Binnenkort wil ik graag mijn bougies vervangen. Daarom ben ik op zoek naar juiste info.
Motorblok is een 302ci van 1969 castingnr C9OE-6015-C. K&N luchtfilter, Holley 600cfm, Edelbrock performer intake.
1. welke bougies ? (partnr ? heatnr ? Ik verkies sowieso NGK)
2. welke gap ? (binnenkort heb ik een Pertronix II + bijhorende flamethrower, ik tank super 98)
3. op welk aanhaalmoment moet ik monteren ?
4. welk product doe ik op de schroefdraad zodat ze later niet vastkomen ?
5. indexen van bougies, doen of niet doen ? (aanhaalmoment primeert op electrode oriëntatie in de cilinder lijkt me)
thx & grts !
C.
Re: info bougies 302 1969
Ik heb ook een 302 en ....Cobretti schreef:
1. welke bougies ? (partnr ? heatnr ? Ik verkies sowieso NGK)
2. welke gap ? (binnenkort heb ik een Pertronix II + bijhorende flamethrower, ik tank super 98)
3. op welk aanhaalmoment moet ik monteren ?
4. welk product doe ik op de schroefdraad zodat ze later niet vastkomen ?
5. indexen van bougies, doen of niet doen ? (aanhaalmoment primeert op electrode oriëntatie in de cilinder lijkt me)
1. NGK AP6FS ( daar ben ik uiterst tevreden van en draait nu eindelijk heel soepel !) Ik heb ze besteld bij winparts.be, dat was de goedkoopte !!!
2. Gap heb ik (met Mallory en natuurlijk ook super 98) op 1mm (0.04")
3. Tja, ik draai ze handvast, en dan nog een flinke "trek" geven
4. Ik doe er niets aan. Maak wel met een vodje en remmenreiniger de "seat" op het blok vet en smurrie vrij !
(daar kan je niet gemakkelijk aan, dus gebruik ik een oud washandje en een stokje erin, remmenreiniger opspuiten, en zo friemelen tot het vuil uit de opening weg is (kan je met een spiegeltje kijken)).
5. Indexen is goed voor race motoren om een halve PK meer te halen, voor ons recreatie-rijders niet
PS de bougies zijn EEN graad kouder dan de voorgeschreven types, maar ik merk een positief verschil.
Ik zit wel met de haardroger natuurlijk (Paxton Supercharger)
Voorheen had ik altijd of Motorcraft of Accell, maar nu dus NGK
OK zo de antwoorden ?
Succes !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: info bougies 302 1969
Thanks !! hier heb ik wat aan en goed uitgeschreven.
Ik ben nog verder op zoek gegaan alvorens te bestellen.
Ik vind voor bougie type dikwijls dezelfde NGK V-Power WR5/2438 terug.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang
https://www.cjponyparts.com/ngk-spark-p ... /p/SP2438/
https://www.ngk.de/nc/nl/productzoeker/ ... /WR5/5730/
Maar ook de jouwe NGK APR5fs en het maatje kouder 6
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... ug-v8.html
Ooit de WR5/2438 geprobeerd ?
Dan denk ik dat mijn ongeblazen motor met een 5 moet kunnen volstaan.
Gap is bij deze bougies standaard 1,0mm = 0,04"
Lijkt me OK zo, zou mss wat groter kunnen maar ik zie dat ze bij u ook zo zijn.
Op Petronix site staat om de plugs max 0,005" = 0,125mm groter te zetten.
http://support.pertronix.com/kb/faq.php?id=5
NGK codering voor de volledigheid. nog niet bekeken, ga dat morgen dan es doen
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... ode_en.pdf
Grts,
C.
Ik ben nog verder op zoek gegaan alvorens te bestellen.
Ik vind voor bougie type dikwijls dezelfde NGK V-Power WR5/2438 terug.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... el/mustang
https://www.cjponyparts.com/ngk-spark-p ... /p/SP2438/
https://www.ngk.de/nc/nl/productzoeker/ ... /WR5/5730/
Maar ook de jouwe NGK APR5fs en het maatje kouder 6
http://www.allfordmustangs.com/forums/c ... ug-v8.html
Ooit de WR5/2438 geprobeerd ?
Dan denk ik dat mijn ongeblazen motor met een 5 moet kunnen volstaan.
Gap is bij deze bougies standaard 1,0mm = 0,04"
Lijkt me OK zo, zou mss wat groter kunnen maar ik zie dat ze bij u ook zo zijn.
Op Petronix site staat om de plugs max 0,005" = 0,125mm groter te zetten.
http://support.pertronix.com/kb/faq.php?id=5
NGK codering voor de volledigheid. nog niet bekeken, ga dat morgen dan es doen
https://www.ngk.de/fileadmin/Dokumente/ ... ode_en.pdf
Grts,
C.
Re: info bougies 302 1969
Heb je een autoradio ???
Zo ja, neem dan de ontstoorde
Zo neen, neem dan die zonder weerstand... meer "vonk"...
Ik heb een V8 met Flowmasters, dus geen radio nodig !
Daarom de niet ontstoorde bougies.
https://www.winparts.be/motordelen--amp ... cificaties
Zo ja, neem dan de ontstoorde
Zo neen, neem dan die zonder weerstand... meer "vonk"...
Ik heb een V8 met Flowmasters, dus geen radio nodig !
Daarom de niet ontstoorde bougies.
https://www.winparts.be/motordelen--amp ... cificaties
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: info bougies 302 1969
AP6FS had ik ook...nu de AP7FS erin.. Wat dat betreft is er weinig veranderd... Beetje kopervet op de draad kan nooit kwaad. Gap is afhankelijk van bobinespanning en compressie. Ook ik zet er geen momentsleutel op.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: info bougies 302 1969
8 stuks AP6FS bougies zijn besteld ! via winparts.be idd goedkoopst.
Met mijn Cobra sidepipes heb ik ook niet echt nood aan een radio
Thanks !! C.
Met mijn Cobra sidepipes heb ik ook niet echt nood aan een radio
Thanks !! C.
Re: info bougies 302 1969
En wanneer mogen we de Cobra eens aanschouwen ?Cobretti schreef:8 stuks AP6FS bougies zijn besteld ! via winparts.be idd goedkoopst.
Met mijn Cobra sidepipes heb ik ook niet echt nood aan een radio
Thanks !! C.
Meetings zijn gedaan, maar vandaag was er Nascar, volgende week cars & Coffee... enz...
Nog belangrijk detail (HEEL belangrijk !) is de timing ... zie dat die juist staat, scheelt een ferme slok op de borrel
Bij mij (met de haardroger) staat die op 12 graden.
Voor een "gewone" 302 weet ik niet, maar Michel Gearz zal dat wel weten....
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: info bougies 302 1969
Op 29/10 is er nog een meeting in Aalst, was verleden jaar dik in orde.Mustang24 schreef:En wanneer mogen we de Cobra eens aanschouwen ?Cobretti schreef:8 stuks AP6FS bougies zijn besteld ! via winparts.be idd goedkoopst.
Met mijn Cobra sidepipes heb ik ook niet echt nood aan een radio
Thanks !! C.
Meetings zijn gedaan, maar vandaag was er Nascar, volgende week cars & Coffee... enz...
Nog belangrijk detail (HEEL belangrijk !) is de timing ... zie dat die juist staat, scheelt een ferme slok op de borrel
Bij mij (met de haardroger) staat die op 12 graden.
Voor een "gewone" 302 weet ik niet, maar Michel Gearz zal dat wel weten....
66 coupé V8 289
zundapp KS50 '78
zundapp DB203 ' 53
zundapp KS50 '78
zundapp DB203 ' 53
Re: info bougies 302 1969
Morgen doen we n ritje, nog niet beslist naar waar. Kom niet buiten als het regent, maar tgaat goed weer zijn.
Re: info bougies 302 1969
Rij naar Zolder, daar is de Nascar bezig... gratis inkom met oldie !!!Cobretti schreef:Morgen doen we n ritje, nog niet beslist naar waar. Kom niet buiten als het regent, maar tgaat goed weer zijn.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: info bougies 302 1969
Ai, dat gaat wat te ver zijn voor vandaag... grts
Re: info bougies 302 1969
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: info bougies 302 1969
Hallo iedereen,
8 bougies zijn vervangen
Nieuwe bougies vooraf naar 1,0mm ofte 0,040" gezet.
Ze werden namelijk geleverd op 0,8 à 0,7mm.
Netjes geïnstalleerd na reiniging van de schroefdraden in de kop en met temp bestendig kopervet.
Oude bougies bleken identiek als mijn nieuwe.
Ik had dat nog niet gecheckt en had het ook niet meteen verwacht, maar ik vind dat een goed teken, vorige eigenaar wist waar ie mee bezig was
Oude bougies bleken ook nog in goede toestand geen idee hoe oud ze zijn, maar erg oud kunnen ze niet zijn lijkt me. (zie foto)
Ze waren wel alle met elektrodespeling van ca 0,8mm, wat me dus de 'standaard' speling bij levering lijkt.
Indexen heb ik niet gedaan, zou ook een behoorlijk en tijdrovend klusje geweest zijn.
Als ik zie hoe moeilijk ze bereikbaar zijn en hoe alles maar juist past met mijn uitlaat-headers.
Op exact moment zetten heb ik ook niet gedaan. Mijn momentsleutel is wat te groot (zowel in afmeting als torquespec) en samen met die beperkte bereikbaarheid sowieso niet evident. Ik vond op NGK website dat het 20-30Nm zou moeten zijn wat weinig is.
https://www.ngksparkplugs.com/about-ngk ... stallation
Heb het advies hier gevolgd en nog een goede 'trek' eraan gegeven.
Last but not least :
na vervanging blijkt mijn motor meteen veel stabieler/regelmatiger te draaien bij stationair toerental.
Ook dat had ik niet meteen verwacht gezien de iets grotere elektrode afstand in combinatie met mijn puntjes (mijn Pertronix II is nog niet geïnstalleerd)
Kan het zijn dat ik vroeger ontsteking op een cilinder miste bij stationair ??
Greets,
C.
8 bougies zijn vervangen
Nieuwe bougies vooraf naar 1,0mm ofte 0,040" gezet.
Ze werden namelijk geleverd op 0,8 à 0,7mm.
Netjes geïnstalleerd na reiniging van de schroefdraden in de kop en met temp bestendig kopervet.
Oude bougies bleken identiek als mijn nieuwe.
Ik had dat nog niet gecheckt en had het ook niet meteen verwacht, maar ik vind dat een goed teken, vorige eigenaar wist waar ie mee bezig was
Oude bougies bleken ook nog in goede toestand geen idee hoe oud ze zijn, maar erg oud kunnen ze niet zijn lijkt me. (zie foto)
Ze waren wel alle met elektrodespeling van ca 0,8mm, wat me dus de 'standaard' speling bij levering lijkt.
Indexen heb ik niet gedaan, zou ook een behoorlijk en tijdrovend klusje geweest zijn.
Als ik zie hoe moeilijk ze bereikbaar zijn en hoe alles maar juist past met mijn uitlaat-headers.
Op exact moment zetten heb ik ook niet gedaan. Mijn momentsleutel is wat te groot (zowel in afmeting als torquespec) en samen met die beperkte bereikbaarheid sowieso niet evident. Ik vond op NGK website dat het 20-30Nm zou moeten zijn wat weinig is.
https://www.ngksparkplugs.com/about-ngk ... stallation
Heb het advies hier gevolgd en nog een goede 'trek' eraan gegeven.
Last but not least :
na vervanging blijkt mijn motor meteen veel stabieler/regelmatiger te draaien bij stationair toerental.
Ook dat had ik niet meteen verwacht gezien de iets grotere elektrode afstand in combinatie met mijn puntjes (mijn Pertronix II is nog niet geïnstalleerd)
Kan het zijn dat ik vroeger ontsteking op een cilinder miste bij stationair ??
Greets,
C.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: info bougies 302 1969
Ik vind ze een beetje zwart. Afstelling carburateur is misschien een aanrader.
Het zijn de kosten ook niet, vervang de kabels ook meteen.
Het zijn de kosten ook niet, vervang de kabels ook meteen.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl