ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: vr 20 okt, 2017 15:47
ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Weet iemand of er in een 67'er Fastback een wat nieuwere type motor kan een 5.0 met injectie....nu ligt er een 351 Windsor in
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Heb eens een Duitser gezien op een meeting en die had er zo een Coyote inliggen... bruut geweldMustangRon schreef:Weet iemand of er in een 67'er Fastback een wat nieuwere type motor kan een 5.0 met injectie....nu ligt er een 351 Windsor in
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: RE: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Ik zie bij programma's als roadkill en andere youtube programma's vaak dat andere motoren worden ingebouwd.. Dus niets Is onmogelijk.MustangRon schreef:Weet iemand of er in een 67'er Fastback een wat nieuwere type motor kan een 5.0 met injectie....nu ligt er een 351 Windsor in
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Wat bedoel je met "een wat nieuwere" ?MustangRon schreef:een wat nieuwere type motor
Een latere 5.0 uit eind jaren 80 begin 90 met injectie is geen probleem, automaat past, motorsteunen passen etc. zolang je maar alle computer toestanden erbij neemt. Deze 5.0 is nagenoeg identiek aan de 302.
Een Moderne Coyote 5.0 uit een "Nieuw" recent type Mustang vergt aanzienlijk meer aanpassing !
Je kunt uiteraard ook gewoon simpelweg een injectiesysteem op je 351W zetten in de plaats van de carburateur, bijvoorbeeld een stand alone systeem van EZ-EFI, Edelbrock of Holley.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Informeer eens bij Mustang Country, die doet dit vaker...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Gearz schreef:
Je kunt uiteraard ook gewoon simpelweg een injectiesysteem op je 351W zetten in de plaats van de carburateur.
Of... een Paxton haardroger....
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Nee dan kan je beter een bladblazer nemen...Mustang24 schreef:Gearz schreef:
Je kunt uiteraard ook gewoon simpelweg een injectiesysteem op je 351W zetten in de plaats van de carburateur.
Of... een Paxton haardroger....
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
dat zeg je nou wel....Nee dan kan je beter een bladblazer nemen...
https://youtu.be/U81_0waqEWA?list=PL12C0C916CECEA3BC
Maar back on topic, inderdaad. waarom geen EFI?
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: RE: Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Zo als ik al zei... Power maak je met een compressor of turbo.. Zie hier de aflevering van Freiburger in motortrand chanel.. Van 250 pk naar 780 pk in een paar uur. https://youtu.be/n9pykOaMs5IJasper schreef:dat zeg je nou wel....Nee dan kan je beter een bladblazer nemen...
https://youtu.be/U81_0waqEWA?list=PL12C0C916CECEA3BC
Maar back on topic, inderdaad. waarom geen EFI?
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Er is geen standaard blok dat zo'n sprong in vermogen aan kan. En wat doet het koppel? PK's zeggen zo weinig..
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
Je zuigerveren gat moet je wel groter maken... Maar dan blijkt het heel te blijven.. Alleen gaat je aandrijflijn er aan denk ik... Met 760 pk..Ando schreef:Er is geen standaard blok dat zo'n sprong in vermogen aan kan. En wat doet het koppel? PK's zeggen zo weinig..
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor
De run op de testbank overleeft hij...maar daarna?
Aandrijflijn gaat niet kapot van PK's maar van koppel.
Aandrijflijn gaat niet kapot van PK's maar van koppel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl