ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MustangRon
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 20 okt, 2017 15:47

ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door MustangRon »

Weet iemand of er in een 67'er Fastback een wat nieuwere type motor kan een 5.0 met injectie....nu ligt er een 351 Windsor in
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Mustang24 »

MustangRon schreef:Weet iemand of er in een 67'er Fastback een wat nieuwere type motor kan een 5.0 met injectie....nu ligt er een 351 Windsor in
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Heb eens een Duitser gezien op een meeting en die had er zo een Coyote inliggen... bruut geweld :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: RE: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door PietBoon »

MustangRon schreef:Weet iemand of er in een 67'er Fastback een wat nieuwere type motor kan een 5.0 met injectie....nu ligt er een 351 Windsor in
Past de automaat van de Windsor...motorsteunen e.d.
Ik zie bij programma's als roadkill en andere youtube programma's vaak dat andere motoren worden ingebouwd.. Dus niets Is onmogelijk.

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Gearz »

MustangRon schreef:een wat nieuwere type motor
Wat bedoel je met "een wat nieuwere" ?
Een latere 5.0 uit eind jaren 80 begin 90 met injectie is geen probleem, automaat past, motorsteunen passen etc. zolang je maar alle computer toestanden erbij neemt. Deze 5.0 is nagenoeg identiek aan de 302.

Een Moderne Coyote 5.0 uit een "Nieuw" recent type Mustang vergt aanzienlijk meer aanpassing !

Je kunt uiteraard ook gewoon simpelweg een injectiesysteem op je 351W zetten in de plaats van de carburateur, bijvoorbeeld een stand alone systeem van EZ-EFI, Edelbrock of Holley.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Ando »

Informeer eens bij Mustang Country, die doet dit vaker...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef:
Je kunt uiteraard ook gewoon simpelweg een injectiesysteem op je 351W zetten in de plaats van de carburateur.

Of... een Paxton haardroger.... :lol:
:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door PietBoon »

Mustang24 schreef:
Gearz schreef:
Je kunt uiteraard ook gewoon simpelweg een injectiesysteem op je 351W zetten in de plaats van de carburateur.

Of... een Paxton haardroger.... Afbeelding
:ok:
Nee dan kan je beter een bladblazer nemen... Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Jasper »

Nee dan kan je beter een bladblazer nemen... Afbeelding
dat zeg je nou wel....

https://youtu.be/U81_0waqEWA?list=PL12C0C916CECEA3BC


Maar back on topic, inderdaad. waarom geen EFI?
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: RE: Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door PietBoon »

Jasper schreef:
Nee dan kan je beter een bladblazer nemen... Afbeelding
dat zeg je nou wel....

https://youtu.be/U81_0waqEWA?list=PL12C0C916CECEA3BC


Maar back on topic, inderdaad. waarom geen EFI?
Zo als ik al zei... Power maak je met een compressor of turbo.. Zie hier de aflevering van Freiburger in motortrand chanel.. Van 250 pk naar 780 pk in een paar uur. https://youtu.be/n9pykOaMs5I

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Ando »

Er is geen standaard blok dat zo'n sprong in vermogen aan kan. En wat doet het koppel? PK's zeggen zo weinig..
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
PietBoon
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 11 aug, 2017 10:15

Re: RE: Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door PietBoon »

Ando schreef:Er is geen standaard blok dat zo'n sprong in vermogen aan kan. En wat doet het koppel? PK's zeggen zo weinig..
Je zuigerveren gat moet je wel groter maken... Maar dan blijkt het heel te blijven.. Alleen gaat je aandrijflijn er aan denk ik... Met 760 pk.. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: ombouw 351 windsor naar 5.0 motor

Bericht door Ando »

De run op de testbank overleeft hij...maar daarna?
Aandrijflijn gaat niet kapot van PK's maar van koppel.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”