Nieuwe bougiekabels

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Nieuwe bougiekabels

Bericht door Frederik812 »

Even een vraagje bij het plaatsen van nieuwe bougiekabels ,

Ik heb een ford mustang van 67 met een 351 windsor.

Er zijn al 6 van de 8 bougiekabels geplaatst maar de 2 rechts vanachter geraak ik amper bij ( rembekrachtiger en uitlaat collector zit in de weg)

De oude zijn er al af maar ik krijg de nieuwe er niet opgeduwd .

Iemand tips ?
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Cobretti »

Dag Frederik,

Enkele ideëen :

Eerst op bougie, dan op verdeler duwen ?
Langere bougiekabels gebruiken ?
Gebruik spark plug wire looms + bougiekabels op gepaste lengte ?
Hoe zaten de originele, waren die dan langer ?

Wellicht een specifiek probleem bij 351 Windsor, het zou dan bij mede-forumnauten bekend moeten zijn denk ik...

Greets,
C. 8)
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Vincent »

Dat probleem doet zich ook voor bij mijn 390 blok.
Ik heb van die kabels met een langer uiteinde dan heb je meer grip om ze erop te duwen.
Afbeelding
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Frederik812 »

De kabels zijn lang genoeg hoor :)

En krijg de bougiekabel er op maar ik kan juist niet genoeg kracht zetten voor ze vast te duwen ,

Miss als ik hier wd40 op spuit dat het wat makkelijker gaat .

Maar mag je hier wd40 op spuiten?
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Frederik812 »

Vincent schreef: di 30 jan, 2018 07:27 Dat probleem doet zich ook voor bij mijn 390 blok.
Ik heb van die kabels met een langer uiteinde dan heb je meer grip om ze erop te duwen.
Afbeelding
Ik denk dat ik dezelfde kabels als u heb ,
Het komt
Gewoon denk ik omdat op die plaats niet genoeg kracht kan zetten omdat ik er niet bij kan ,

Tevens raakt de bougiekabel op 2 plekken de uitlaat collector ,

Ik hoop dat daar een warmtekous genoeg voor is
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door peer »

Frederik812 schreef: di 30 jan, 2018 08:51
Tevens raakt de bougiekabel op 2 plekken de uitlaat collector ,

Ik hoop dat daar een warmtekous genoeg voor is
Als ze er echt op liggen, dan zou ik voor een andere oplossing kijken. Op zich lukt het met een goede 'bescherming'
Image

Maar ideaal is het niet, en het hoort zeker niet. als je de juiste 'houdertjes' gebruikt moet je ze wel goed kunnen 'omleiden'.

Wat je nog even kan proberen is de kabel eerst een keer laten 'klikken' op een andere bougie waar je bij kan. De 'nieuwigheid' kan het ook lastig maken om hem erop te krijgen.
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Frederik812 »

peer schreef: di 30 jan, 2018 09:26
Frederik812 schreef: di 30 jan, 2018 08:51
Tevens raakt de bougiekabel op 2 plekken de uitlaat collector ,

Ik hoop dat daar een warmtekous genoeg voor is
Als ze er echt op liggen, dan zou ik voor een andere oplossing kijken. Op zich lukt het met een goede 'bescherming'
Image

Maar ideaal is het niet, en het hoort zeker niet. als je de juiste 'houdertjes' gebruikt moet je ze wel goed kunnen 'omleiden'.

Wat je nog even kan proberen is de kabel eerst een keer laten 'klikken' op een andere bougie waar je bij kan. De 'nieuwigheid' kan het ook lastig maken om hem erop te krijgen.
Ik heb deze bougiekabels in garantie gekregen , anders had ik er gepakt onder 45 of 90 graden .

Maar het is misschien ook stom voor 2 kabels een heel nieuw set te kopen ?🤔

Dat ga ik morgen eens proberen , eerst eens op een andere klikken en dan op de goede 👍👍
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door 1967coupe »

Al geprobeerd met een tang?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Frederik812
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 nov, 2017 00:21

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Frederik812 »

1967coupe schreef: di 30 jan, 2018 17:19 Al geprobeerd met een tang?
Heb ik wel aan gedacht maar nog niet geprobeerd , betwijfel wel of ik er tussen kan met een tang ,

Maar als ik de warmtekous heb kan ik dit ook wel eens proberen .

Ik hou jullie op de hoogte 😃
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Gearz »

Warmte kous werkt prima tegen warmte straling echter niet tegen warmte geleiding, als de kabel zelf tegen de header aan ligt heeft het nagenoeg geen zin, e.e.a moet echt vrij liggen om niet mettertijd beschadigd te raken. Beter kun je een losse "spark plug boot" onder een hoek kopen en deze op de bestaande kabel persen, goedkoper en veel beter, ik spreek uit ervaring, door schade en schande wijs geworden.
Zeker geen WD-40 gebruiken anders loop je kans dat de siliconen "boot" zichzelf van de bougie af duwt. Je hebt er wel een speciaal vet voor wat je er op kunt doen zodat ze er gemakkelijker op gaan en ook weer afkomen, te koop onder de naam dielectric grease (zie link).

https://www.werkenmetmerken.nl/nl/versa ... _BwE#57088


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe bougiekabels

Bericht door Ando »

Ik gebruik weleen siliconenspray. Dat lijkt na een tijdje op te drogen waardoor het dan niet meer glijd.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”