wat is dit en waar dient het voor....:)
Moderator: Shelby GT-H
wat is dit en waar dient het voor....:)
hallo,
de mach 1 is afgelopen week thuis afgeleverd, dus de ontdekkingstocht is zo langzaamaan begonnen, hoewel ie voorlopig in een stalling staat,
maar wat inspecties en kleine dingen kan ik er wel doen zo lang mijn eigen garage nog niet klaar is.
nu heb ik dus wat, ik vermoed simpele vragen, waarvan ik zeker weet dat een van jullie dit waarschijnlijk wel uit het hoofd kan beantwoorden.
hieronder de foto's met de vragen.
alvast bedankt voor de welgewaardeerde hulp!!
op de linkse bank zit niet echt een breather maar dit dingetje, wat is het en waarop moet het aangesloten zijn?
de rechtse bank heet een breather die aansluit op het luchtfilter.
links naast het startrelais een soort van trafootje (daar lijkt het tenminste op) of een spoel oid. wat is het?
op de luchtfilter zit deze klep, waarom en hoe werkt dat? aan de andere kant een vacuumpotje, ook met een klep eraan. heb er vergeten een foto van te maken. wie weet het?
het gaat om de sensor hier. is dit oliedruk?
en deze? watertemp?
electronische ontsteking, heeft iemand info? merk, type, etc.?
is dit de remlichtschakelaar, of....?
ik heb het gevoel dat hier iets op de lege plek hoort te zitten, links tegen het schutbord, er zit ook een schroefje. wie weet wat? sproeiertank zit rechts in de hoek, dus die is het niet.
carburateur, wie herkent um? hoort ie hier thuis?
verder kwam ik dit nog tegen, erg leuk!
op de spiegel in de sunvisor van de bijrijder.
autoradio....met 8track???
de mach 1 is afgelopen week thuis afgeleverd, dus de ontdekkingstocht is zo langzaamaan begonnen, hoewel ie voorlopig in een stalling staat,
maar wat inspecties en kleine dingen kan ik er wel doen zo lang mijn eigen garage nog niet klaar is.
nu heb ik dus wat, ik vermoed simpele vragen, waarvan ik zeker weet dat een van jullie dit waarschijnlijk wel uit het hoofd kan beantwoorden.
hieronder de foto's met de vragen.
alvast bedankt voor de welgewaardeerde hulp!!
op de linkse bank zit niet echt een breather maar dit dingetje, wat is het en waarop moet het aangesloten zijn?
de rechtse bank heet een breather die aansluit op het luchtfilter.
links naast het startrelais een soort van trafootje (daar lijkt het tenminste op) of een spoel oid. wat is het?
op de luchtfilter zit deze klep, waarom en hoe werkt dat? aan de andere kant een vacuumpotje, ook met een klep eraan. heb er vergeten een foto van te maken. wie weet het?
het gaat om de sensor hier. is dit oliedruk?
en deze? watertemp?
electronische ontsteking, heeft iemand info? merk, type, etc.?
is dit de remlichtschakelaar, of....?
ik heb het gevoel dat hier iets op de lege plek hoort te zitten, links tegen het schutbord, er zit ook een schroefje. wie weet wat? sproeiertank zit rechts in de hoek, dus die is het niet.
carburateur, wie herkent um? hoort ie hier thuis?
verder kwam ik dit nog tegen, erg leuk!
op de spiegel in de sunvisor van de bijrijder.
autoradio....met 8track???
Groetjes, Robin
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Hier hoort een PCV valve te zitten, met een aansluiting op de intakeRobinski schreef: ↑za 03 feb, 2018 18:10 hallo,
de mach 1 is afgelopen week thuis afgeleverd, dus de ontdekkingstocht is zo langzaamaan begonnen, hoewel ie voorlopig in een stalling staat,
maar wat inspecties en kleine dingen kan ik er wel doen zo lang mijn eigen garage nog niet klaar is.
nu heb ik dus wat, ik vermoed simpele vragen, waarvan ik zeker weet dat een van jullie dit waarschijnlijk wel uit het hoofd kan beantwoorden.
hieronder de foto's met de vragen.
alvast bedankt voor de welgewaardeerde hulp!!
op de linkse bank zit niet echt een breather maar dit dingetje, wat is het en waarop moet het aangesloten zijn?
de rechtse bank heet een breather die aansluit op het luchtfilter.
Dit is voor aanzuiging van warme lucht tijdens een een koude start.
De vacuumklep wordt bedient dmv slangen welke door sensoren lopen die in het koelwater steken
Klopt
Klopt
Nee dit is een schakelaar die meet of het remcircuit goed werkt
Wat is shocking aan een 8track ?
Ze zijn nog steeds nieuw te koop voor de Mustang
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Hallo Robin
Een aantal opmerkingen
- De PCV valve ziet er iets anders uit dan dat knietje .
- Eerlijk gezegd twijfel ik aan het nut van het trafo'tje naast het startrelais. Bij mij zit hij er niet niet. Zit eruit als huisvlijt .
Staat er iets van een onderdeelnummer of merk op?
- Als het goed is zit er een heater riser (snorkel) tegen het rechter uitlaatspruitstuk. Tussen deze snorkel en het luchtfilter zit een (aluminium ?) slang
- Op de lege plek hoort idd een reservoir voor ruitenwisservloeistof te zitten
- Zo te zien is het een Autolite 4300. Zo'n carburateur heb ik ook. Leuk om te zien dat de leiding tussen carburateur en uitlaatspruitstuk er nog op zit.
Groetjes Willem
Een aantal opmerkingen
- De PCV valve ziet er iets anders uit dan dat knietje .
- Eerlijk gezegd twijfel ik aan het nut van het trafo'tje naast het startrelais. Bij mij zit hij er niet niet. Zit eruit als huisvlijt .
Staat er iets van een onderdeelnummer of merk op?
- Als het goed is zit er een heater riser (snorkel) tegen het rechter uitlaatspruitstuk. Tussen deze snorkel en het luchtfilter zit een (aluminium ?) slang
- Op de lege plek hoort idd een reservoir voor ruitenwisservloeistof te zitten
- Zo te zien is het een Autolite 4300. Zo'n carburateur heb ik ook. Leuk om te zien dat de leiding tussen carburateur en uitlaatspruitstuk er nog op zit.
Groetjes Willem
Laatst gewijzigd door willem_nog_niks op za 03 feb, 2018 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Oliedruksensor -> check
Watertempmeter -> check
Elektronische ontsteking -> lijkt op Pertronix. Nr op de module eens Googlen.
Carb -> heeft een automatische choke zie ik
Grts, C.
Watertempmeter -> check
Elektronische ontsteking -> lijkt op Pertronix. Nr op de module eens Googlen.
Carb -> heeft een automatische choke zie ik
Grts, C.
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Hallo, bedankt voor alle opheldering. Nu heb ik wel nog een paar andere vragen hierdoor...
Kan dit geen pcv valve zijn? Het is een FE390 blok, wellicht is dat nog een verschl met bv een 351 of 289?
Hoe moet het er dan uitzien indien niet?
Waar zit dan de remlichtschakelaar? Achter het rempedaal?
[/quote]
Wat is shocking aan een 8track ?
Ze zijn nog steeds nieuw te koop voor de Mustang
[/quote]
De shock is meer vanwege het feit dat het aan de buitenkant van deze unit niet te zien is. Ik heb het toevallig ontdekt toen ik ermee bezig was en ik zag dat de frequentiezoekpaneeltje naar binnen geduwd kon worden.
In elk geval zeer bedankt voor de reacties, ik heb weer een stukje verheldering!
Kan dit geen pcv valve zijn? Het is een FE390 blok, wellicht is dat nog een verschl met bv een 351 of 289?
Hoe moet het er dan uitzien indien niet?
Waar zit dan de remlichtschakelaar? Achter het rempedaal?
[/quote]
Wat is shocking aan een 8track ?
Ze zijn nog steeds nieuw te koop voor de Mustang
[/quote]
De shock is meer vanwege het feit dat het aan de buitenkant van deze unit niet te zien is. Ik heb het toevallig ontdekt toen ik ermee bezig was en ik zag dat de frequentiezoekpaneeltje naar binnen geduwd kon worden.
In elk geval zeer bedankt voor de reacties, ik heb weer een stukje verheldering!
Groetjes, Robin
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Als je nou eens een shopmanual koopt? Is zoveel makkelijker als je een project auto koopt en alles na moet gaan lopen. Met de info uit het shop manual kan je dan hier meer gerichte vragen stellen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Dat blokje zit prima op zijn plek voor een vroege 390:
Na 21-02-1969 zo:
En ja een Shopmanual is een must, net als de oranje boekjes met exploded views.
En op de lege plek hoort niet iets. Ruitensproeier tank inderdaad gelijk naast de radiateur.
Na 21-02-1969 zo:
En ja een Shopmanual is een must, net als de oranje boekjes met exploded views.
En op de lege plek hoort niet iets. Ruitensproeier tank inderdaad gelijk naast de radiateur.
1970 Mustang Hardtop
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Nordic, super afbeelding. duidelijk! bedankt!
Voor wat betreft het shop manual, ik heb er éen! Maar ik vind het veel leuker om dit soort vragen hier te stellen, dat is tenslotte de reden waarom een forum bestaat, of vergis ik me nu. Het voegt ook iets toe aan de kennis database waar ik zelf ook al enkele jaren van profiteer en aan toevoeg.
Ik vind het een beetje kinderachtig om het op deze manier te stellen. Er staan hier onderwerpen op het forum waarbij ik me de vraag stel wat ze hier doen en als ik dan een keer wat (toch redelijk) gerichte vragen stel waarbij ik me de moeite nog doe om nog wat foto's te plaatsen die misschien nog wat discussies oproepen of voor sommigen interessant kunnen zijn (ook een bestaansreden van dit forum) krijg ik commentaar dat ik mijn info elders moet halen.
Het kan zijn dat mensen zich storen aan dergelijke onderwerpen, maar je bent vrij om te reageren, of niet te reageren. Dat doe ik ook namelijk.
Maar goed, als dat de algemene tendens is kan ik wellicht beter niets meer posten, ook goed.
Als iedereen dat doet, sterft dit forum helaas een stille dood, net zoals zovele andere autofora. het is nu al niet meer het forum van een paar jaar geleden naar mijn idee. de sfeer is hier wel es anders geweest.
enfin, daar wil ik het bij laten!
wat mij betreft mag er hier een slotje op!
Voor wat betreft het shop manual, ik heb er éen! Maar ik vind het veel leuker om dit soort vragen hier te stellen, dat is tenslotte de reden waarom een forum bestaat, of vergis ik me nu. Het voegt ook iets toe aan de kennis database waar ik zelf ook al enkele jaren van profiteer en aan toevoeg.
Ik vind het een beetje kinderachtig om het op deze manier te stellen. Er staan hier onderwerpen op het forum waarbij ik me de vraag stel wat ze hier doen en als ik dan een keer wat (toch redelijk) gerichte vragen stel waarbij ik me de moeite nog doe om nog wat foto's te plaatsen die misschien nog wat discussies oproepen of voor sommigen interessant kunnen zijn (ook een bestaansreden van dit forum) krijg ik commentaar dat ik mijn info elders moet halen.
Het kan zijn dat mensen zich storen aan dergelijke onderwerpen, maar je bent vrij om te reageren, of niet te reageren. Dat doe ik ook namelijk.
Maar goed, als dat de algemene tendens is kan ik wellicht beter niets meer posten, ook goed.
Als iedereen dat doet, sterft dit forum helaas een stille dood, net zoals zovele andere autofora. het is nu al niet meer het forum van een paar jaar geleden naar mijn idee. de sfeer is hier wel es anders geweest.
enfin, daar wil ik het bij laten!
wat mij betreft mag er hier een slotje op!
Groetjes, Robin
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Ik snap beide reacties. En wat mij betreft zit er geen foute tussen. Van mij mag je lekker door gaan dus, en dus niet zo snel het er bij laten hangen. Ik wist bijvoorbeeld niet dat er verschil zat in de aansluitingen van de PVC (voor en na 21-02-1969). Even snel opgezocht voor je in mijn documentatie.
1970 Mustang Hardtop
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
Dank je Teun!
Het is niet bedoeling iemand voor het hoofd te stoten, mocht dat wel zo zijn, dan mijn excuses.
Het is niet bedoeling iemand voor het hoofd te stoten, mocht dat wel zo zijn, dan mijn excuses.
Groetjes, Robin
Re: wat is dit en waar dient het voor....:)
I rest my caseNordicDawn schreef: ↑ma 05 feb, 2018 21:54 Ik wist bijvoorbeeld niet dat er verschil zat in de aansluitingen van de PVC (voor en na 21-02-1969). Even snel opgezocht voor je in mijn documentatie.
Groetjes, Robin