Schuddende motor
Moderator: Shelby GT-H
Schuddende motor
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even kort voorstellen: Ik ben Pim (23, Delft) en heb een half jaar geleden mijn droomauto kunnen kopen: Mustang uit 1970 (6 in lijn).
Nu heb ik nog niet zo veel ervaring met klussen aan de wagen maar het begint te komen.
Sinds een week schud mijn motor heel erg en heb ik weinig vermogen. Het lijkt erop dat er een cilinder niet mee doet. Ik dacht dat het probleem bij de ontsteking zat, dus ik heb nieuwe bougies en bougiekabels gemonteerd. Dit heeft helaas niet geholpen.
Nu denk ik dat het aan de benzinetoevoer ligt. Als ik hem een tijdje laat lopen of in drive zet rookt de wagen iets meer dan in park (onvolledige verbranding?). De carburateur staat nu wat rijker maar dat helpt ook niet echt.
Verder zit er niks los en ziet alles er schoon uit.
Hebben jullie een idee wat ik verder kan doen? Alvast bedankt!
Ik zal me eerst even kort voorstellen: Ik ben Pim (23, Delft) en heb een half jaar geleden mijn droomauto kunnen kopen: Mustang uit 1970 (6 in lijn).
Nu heb ik nog niet zo veel ervaring met klussen aan de wagen maar het begint te komen.
Sinds een week schud mijn motor heel erg en heb ik weinig vermogen. Het lijkt erop dat er een cilinder niet mee doet. Ik dacht dat het probleem bij de ontsteking zat, dus ik heb nieuwe bougies en bougiekabels gemonteerd. Dit heeft helaas niet geholpen.
Nu denk ik dat het aan de benzinetoevoer ligt. Als ik hem een tijdje laat lopen of in drive zet rookt de wagen iets meer dan in park (onvolledige verbranding?). De carburateur staat nu wat rijker maar dat helpt ook niet echt.
Verder zit er niks los en ziet alles er schoon uit.
Hebben jullie een idee wat ik verder kan doen? Alvast bedankt!
Re: Schuddende motor
Als je wil weten of er inderdaad een cilinder is die niet meedoet zou je de wagen stationair kunnen laten draaien en voorzichtig met een geïsoleerde tang en rubber handschoen één voor één een bougiekabel er af trekken.
Als de motor bij een willekeurige kabel er af slechter gaat lopen dan weet je dat de ontsteking van betreffende cilinder OK is, merk je echter geen verschil dan is dit een indicatie dat er bij die cilinder iets aan de hand is voor wat betreft de ontsteking. Is de verdelerkap van binnen nog OK ?
Ook zou ik (just to be double sure!) toch ook nog eens checken of de ontstekingsvolgorde juist is.
Als de motor gaat roken is de benzinetoevoer waarschijnlijk wel OK maar is er wellicht een mengsel probleem waardoor hij te weinig lucht krijgt.
Komt de choke er af als de motor op temperatuur komt ?
Michel.
Als de motor bij een willekeurige kabel er af slechter gaat lopen dan weet je dat de ontsteking van betreffende cilinder OK is, merk je echter geen verschil dan is dit een indicatie dat er bij die cilinder iets aan de hand is voor wat betreft de ontsteking. Is de verdelerkap van binnen nog OK ?
Ook zou ik (just to be double sure!) toch ook nog eens checken of de ontstekingsvolgorde juist is.
Als de motor gaat roken is de benzinetoevoer waarschijnlijk wel OK maar is er wellicht een mengsel probleem waardoor hij te weinig lucht krijgt.
Komt de choke er af als de motor op temperatuur komt ?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Schuddende motor
Hallo Pim
Welkom! Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat ik heel nieuwsgierig ben hoe je Mustang eruit ziet .
Mijn Mustang ging op een gegeven moment ook slecht lopen. Bij mij was het aanslag in de verdeler. Rommel wegkrabben en hij liep weer als een zonnetje .
Groetjes Willem
Welkom! Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat ik heel nieuwsgierig ben hoe je Mustang eruit ziet .
Mijn Mustang ging op een gegeven moment ook slecht lopen. Bij mij was het aanslag in de verdeler. Rommel wegkrabben en hij liep weer als een zonnetje .
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Schuddende motor
Bedankt voor de reacties! De verdelerkap zal ik checken en bougies 1 voor 1 loshalen. De ontstekingsvolgorde is wel juist.
Fotootje:
Fotootje:
Re: Schuddende motor
Hallo Tim......één tip: haal de bougiekabel van de verdelerkap en NIET van de bougie. Of je moet het leuk vinden dat je haren recht overeind gaan staan om de zoveel slagen .....don't ask me how I know
Laatst gewijzigd door Dakloos op do 22 mar, 2018 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Schuddende motor
Ooooh ehm V E R D E L E R K A P bedoelde ik. Aangepast, bedankt Jan!
Ik moet echt stoppen met alcohol drinken
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Schuddende motor
Hoi pim.. Welkom bij de mustang rijders.. Ik heb bij de action een warmte gun meter gekocht richt hem op je uitlaat en je ziet zo welke koud blijft.. Oorzaak.kan zijn bougie stuk.. Diode afstand fout.. Verdeelkap binnen in oxidatie.. Bougiekabel stuk.. Of erger geen compressie.. Kan een.klep zijn die niet open gaat of juist open blijft staan.PimM schreef:Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even kort voorstellen: Ik ben Pim (23, Delft) en heb een half jaar geleden mijn droomauto kunnen kopen: Mustang uit 1970 (6 in lijn).
Nu heb ik nog niet zo veel ervaring met klussen aan de wagen maar het begint te komen.
Sinds een week schud mijn motor heel erg en heb ik weinig vermogen. Het lijkt erop dat er een cilinder niet mee doet. Ik dacht dat het probleem bij de ontsteking zat, dus ik heb nieuwe bougies en bougiekabels gemonteerd. Dit heeft helaas niet geholpen.
Nu denk ik dat het aan de benzinetoevoer ligt. Als ik hem een tijdje laat lopen of in drive zet rookt de wagen iets meer dan in park (onvolledige verbranding?). De carburateur staat nu wat rijker maar dat helpt ook niet echt.
Verder zit er niks los en ziet alles er schoon uit.
Hebben jullie een idee wat ik verder kan doen? Alvast bedankt!
Ok.succes.. Piet en Arnold (The Musthavestang) zoek maar op op Facebook.
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Re: Schuddende motor
Ik heb de bougiekabels 1 voor 1 losgehaald en bij cilinder 4 heb ik geen verschil gemerkt. De bougie en bougiekabel zijn nieuw en de verdelerkap heb ik schoongemaakt. Hebben jullie een idee hoe ik dit verder op kan lossen?
Ik heb een filmpje van de draaiende motor gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=E9FqhJSFExU
Nogmaals bedankt!
Ik heb een filmpje van de draaiende motor gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=E9FqhJSFExU
Nogmaals bedankt!
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Schuddende motor
Om even de kabel en bougie uit te sluiten kan je even de bougie kabel van cilinder 3 overzetten (ook op de kap op positie 4 !) en die van 4 naar cilinder 3 overzetten.
Als dan 3 geen verschil laat zien dan zit het in de kabel of bougie van deze set....
Gewoon proberen...
Succes.
Als dan 3 geen verschil laat zien dan zit het in de kabel of bougie van deze set....
Gewoon proberen...
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Schuddende motor
Ik blijf hetzelfde probleem houden...Big_fun_58 schreef: ↑vr 23 mar, 2018 20:20 Om even de kabel en bougie uit te sluiten kan je even de bougie kabel van cilinder 3 overzetten (ook op de kap op positie 4 !) en die van 4 naar cilinder 3 overzetten.
Als dan 3 geen verschil laat zien dan zit het in de kabel of bougie van deze set....
Gewoon proberen...
Succes.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Schuddende motor
tijd voor een compressie test?
Als je de bougie van cilinder 4 er uit haalt en deze tegen de massa (motor) houdt zie je dan een vonk?
Als je de bougie van cilinder 4 er uit haalt en deze tegen de massa (motor) houdt zie je dan een vonk?