Schijfrem invreter help! :-)

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Semmy
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 02 aug, 2017 15:15

Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Semmy »

Beste liefhebbers,

Ik ben erachter gekomen dat mijn linker schijfrem (mustang coupe 1965) helaas twee diepe riggels heeft...
Wie o wie kan mij helpen met de onderstaande vragen? Kan ik erg waarderen...

- hoe kan dit gebeuren? Oorzaak? De remblokken zijn evenredig versleten volgens mij....alleen aan 1 kant van de schijfrem zitten twee diepe riggels en en dus ook in de remblok van die kant.....
- hoe kan ik dit oplossen? Nieuwe linker remschijf? Zonder de rechterschijf te vervangen?
-aanbevelingen merk en type schijfrem en blokken?

Graag jullie hulp aub... :-) please....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeeldingfree photo hosting

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Gearz »

Als je het goed en veilig wil doen, dan schijven en blokken compleet vervangen.
Nooit maar dan ook nooit slechts één schijf vervangen en ook nooit oude blokken op nieuwe schijven gebruiken.
Controleer meteen even of de remzuigers allemaal goed gangbaar zijn.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Big_fun_58 »

Gezien de positie van de 2 gleuven in je schijf (en dus nu de bobbels op je remblokken) denk ik dat "de vorige eigenaar" iets te lang met zijn versleten remblokken is doorgereden (op de klinknagels) en er later gewoon nieuwe blokken heeft ingezet.
Lijkt me sterk dat het door een steentje o.i.d. komt.
Succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Semmy
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 02 aug, 2017 15:15

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Semmy »

Gearz schreef: do 26 apr, 2018 18:49 Als je het goed en veilig wil doen, dan schijven en blokken compleet vervangen.
Nooit maar dan ook nooit slechts één schijf vervangen en ook nooit oude blokken op nieuwe schijven gebruiken.
Controleer meteen even of de remzuigers allemaal goed gangbaar zijn.

Michel.
Hallo Michel,

1 Zou je mij aub kunnen aangeven of ik beide schijven en alle remblokken moet vervangen?
2 Zo ja waarom niet 1 kant/1 schijf met nieuwe remblokken alleen?
3 Zou je mij aub kunnen aangeven waar ik dezelfde schijf(en) en remblokken kan kopen?
4 Aangezien jij eerder schijfremmen hebt geinstalleerd vroeg ik me af of jij kan aangeven wat voor schijfremmen en remklauwen dit zijn....? Is dit orgineek o zoiets?

Hartelijk dank voor je reactie...
Semmy
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 02 aug, 2017 15:15

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Semmy »

Big_fun_58 schreef: do 26 apr, 2018 19:45 Gezien de positie van de 2 gleuven in je schijf (en dus nu de bobbels op je remblokken) denk ik dat "de vorige eigenaar" iets te lang met zijn versleten remblokken is doorgereden (op de klinknagels) en er later gewoon nieuwe blokken heeft ingezet.
Lijkt me sterk dat het door een steentje o.i.d. komt.
Succes!
Whow! Je hebt helemaal gelijk volgens mij. Ik heb de auto sinds 2-3weken...De positie van de riggels is ook precies op de klinknagels.... wat een dwaas de vorige eigenaar....droevig dit!
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door edgar »

Als je alleen aan 1 kant de spullen vervangt, zal je auto links of rechts de weg afduiken als je gaat remmen. Er is dan geen balans meer tussen links en rechts. Dat lukt alleen met een gelijke start / slijtage geschiedenis van alle componenten.

Je remschijven lijken mij standaard geventileerde schijven en standaard K-H (Kelsey-Hayes) remklauwen. Dat moet geen probleem zijn om nieuwe schijven en brakepads te verkrijgen. Let op dat in de schijven ook je wiellagers zitten. Dus meteen nieuwe lagers meebestellen als deze er niet bij zitten.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Swordfish79 »

ik heb op mijn 65'r de schijven en redstuff blokken gezet van EBC

http://www.ebcshop.nl/catalog/232915/1965-1967
Semmy
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 02 aug, 2017 15:15

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Semmy »

edgar schreef: do 26 apr, 2018 20:41 Als je alleen aan 1 kant de spullen vervangt, zal je auto links of rechts de weg afduiken als je gaat remmen. Er is dan geen balans meer tussen links en rechts. Dat lukt alleen met een gelijke start / slijtage geschiedenis van alle componenten.

Je remschijven lijken mij standaard geventileerde schijven en standaard K-H (Kelsey-Hayes) remklauwen. Dat moet geen probleem zijn om nieuwe schijven en brakepads te verkrijgen. Let op dat in de schijven ook je wiellagers zitten. Dus meteen nieuwe lagers meebestellen als deze er niet bij zitten.
Dank dank dank!
Semmy
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 02 aug, 2017 15:15

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Semmy »

Swordfish79 schreef: vr 27 apr, 2018 08:12 ik heb op mijn 65'r de schijven en redstuff blokken gezet van EBC

http://www.ebcshop.nl/catalog/232915/1965-1967
Dank dank dank
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Schijfrem invreter help! :-)

Bericht door Gearz »

Ik denk dat bovenstaande antwoorden al wel een goede beantwoording van jouw vragen geven.

Als je identieke remmen wil kopen zou je bijvoorbeeld eens bij Adams kunnen kijken.

http://www.adamscc.nl/catalog/index.php ... _21_40_311

Zitten trouwens ook beste spacers op die as.


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”