Probleempjes met versnellingsbak. Van P naar drive gebeurt er soms niks. 2de poging en we zijn vertrokken.
Bij vertragen schiet versnellingsbak soms terug in idle. Best lastig aan een kruispunt.
Is dit een afstelling dat zelf kan geregeld worden of...?
Versnelling naar idle
Moderator: Shelby GT-H
Versnelling naar idle
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Re: Versnelling naar idle
Eerst eens olie van je bak op juiste manier peilen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Mustengske
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
- Locatie: Sittard
Re: Versnelling naar idle
De volgende 2 dingen kun je ook eens bekijken:
- Is de afstelling van de schakelpook naar het schakel mechanisme goed afgesteld. (bereikbaar vanaf de onderkant van de auto).
- Kijk of de kunststof palletjes niet teveel zijn versleten. (even met een lampje in de selector sleuf van de pook kijken).
Re: Versnelling naar idle
Stand van olie nakijken is niet makkelijk hoewel deze rood is. Amper zichtbaar op het staafje, vermoed dat het maar tot ´add’ kwam en in eerste instantie halve liter bijgedaan. Probleem blijkbaar opgelost.
Iemand idee hoeveel liter er in totaal moet inzitten?
Iemand idee hoeveel liter er in totaal moet inzitten?
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
Versnelling naar idle
Dat is niet te zeggen. Het hangt af van welke tc je hebt, of deze al gevuld is of niet, tc lekkage terug in bak. Al dan niet standaard pan, etc, etc.
De enige juiste manier is peilen met draaiende motor, terwijl je alle standen van de selector een paar keer geselecteerd hebt. Zo worden alle kanalen en plunjers in het regelmechaniek doorspoeld met olie en zijn de twee pistons en interne actuatoren ook een keer aan de beurt geweest. En is je tc ook meteen door de pomp gevuld.
Dan dus peilen met draaiende motor en bijvullen totdat de peilstok vol aangeeft
De enige juiste manier is peilen met draaiende motor, terwijl je alle standen van de selector een paar keer geselecteerd hebt. Zo worden alle kanalen en plunjers in het regelmechaniek doorspoeld met olie en zijn de twee pistons en interne actuatoren ook een keer aan de beurt geweest. En is je tc ook meteen door de pomp gevuld.
Dan dus peilen met draaiende motor en bijvullen totdat de peilstok vol aangeeft
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.