mach 1 390 loopt slecht

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Tank je wel 98 ipv 95 ?
De etanol in 95 kan rubberen delen (welke niet bestand zijn tegen etanol) en zelfs vlotters beschadigen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Ja 98 maar ik heb totnogtoe pas een keer of 4 getankt.
Voor de rest ziet alles er pico bello uit. Kan dat op zo een korte termijn? Dit zag er uit alsog het ding al jaren in de benzine gestaan had die vernis geworden was. Of dat er blanke lak opzat die oploste. Echt bizar.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Ando »

Ik heb eens de carb probleemloos werkend van mijn 289 gehaald, 2 maanden op de plank, maakte 'm voor montage open: een grote bagger bende in de vlotter kamers. Filters waren brandschoon, ook de zeefjes.....


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Dakloos »

Wat een zooi! Ik heb mijn twijfels of dit door de ethanol in de benzine komt.

Vlotter kamers van mijn Autolite 4100 zijn na 5 maanden winterstop nog brandschoon met gewoon Euro 95 erin!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Ando »

Bij mij lag er een soort van bruin gruis onderin, dat werd wit toen het op droogde.


Groeten, Ando.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Ik geloof eigenlijk ook niet dat het met ethanol te maken heeft maar dat maakt het mysterie wel groter.
De carb was gereviseerd, dat was duidelijk te zien. Alle pakkingen en rubbers (acceleratiepomp) waren nieuw en los van de vlotterkamer zag alles er zeer netjes uit. Nadat ik de kanaaltjes had schoongeblazen en de vlotter zo goed mogelijk schoongemaakt was het klaar.
Er zit iets op de vlotter dat oplost, het lijkt wel blanke lak, die oplost in de benzine.

Wie het weet mag het zeggen.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Dakloos »

Robinski schreef: di 16 okt, 2018 07:47 Er zit iets op de vlotter dat oplost, het lijkt wel blanke lak, die oplost in de benzine.
Aan zo iets zat ik ook al te denken.....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Big_fun_58 »

Kan het niet oude gom zijn (van te oude benzine?) die opgelost is (of wordt?) door de ethanol in de moderne benzines?

Kijk eens naar dit stukje:
http://blog.jackssmallengines.com/2015/ ... -up-close/

In ieder geval succes! :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Big_fun_58 schreef: di 16 okt, 2018 12:20 Kan het niet oude gom zijn (van te oude benzine?) die opgelost is (of wordt?) door de ethanol in de moderne benzines?

Kijk eens naar dit stukje:
http://blog.jackssmallengines.com/2015/ ... -up-close/

In ieder geval succes! :D
Wat hier in het tweede stuk beschreven staat is wat ik had. Dat het dan in tweede instantie oplost door de nieuwe benzine.... ik sluit niets uit.

Voor nu gaat het prima maar ik verwacht dat dit noet de laatste keer gaat zijn. Ik kan van, willem nog niks, een 4300 overnemen waar hoop ik een goede vlotter inzit. Dus komt goed.
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Dakloos »

Robin,

Toch nog even nieuwsgierig: kon je de oude vlotter makkelijk schoon krijgen? Was het het kunststof wat aangetast werd of heeft zich rotzooi op het kunststof afgezet?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

nou, ik heb hem voor 85% schoon gekregen, dwz de losse "opgeloste" "vernis" heb ik er grootdeels afgekregen voor zover het los zat.
door het er simpelweg af te wrijven of licht te schuren. ik heb de iets vastzittende delen geprobeerd met een koperborstel te reinigen maar dan ging ik heel snel door de vlotter heen. toen ik de diepe krassen zag ben ik daar maar mee gestopt. het vlotterkunststof is dus heel breekbaar, dat is de reden waarom ik het op een gegeven moment maar zo gelaten heb. ik verwacht dus dat dit nog eens gaat gebeuren, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere vlotter/carb (autolite 4300)
Groetjes, Robin
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Ando »

Robinski schreef: wo 17 okt, 2018 09:09 nou, ik heb hem voor 85% schoon gekregen, dwz de losse "opgeloste" "vernis" heb ik er grootdeels afgekregen voor zover het los zat.
door het er simpelweg af te wrijven of licht te schuren. ik heb de iets vastzittende delen geprobeerd met een koperborstel te reinigen maar dan ging ik heel snel door de vlotter heen. toen ik de diepe krassen zag ben ik daar maar mee gestopt. het vlotterkunststof is dus heel breekbaar, dat is de reden waarom ik het op een gegeven moment maar zo gelaten heb. ik verwacht dus dat dit nog eens gaat gebeuren, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere vlotter/carb (autolite 4300)
Kun je die vlotter niet eens een weekje in de alcohol rond laten zwemmen? Kijken wat het resultaat is...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

😱Euuh die vlotter zit nu in de carburateur die op de wagen is gemonteerd. Als je het niet erg vind doe ik dat even niet 😉 Zodra ik een andere heb misschien.
Groetjes, Robin
Erwin2
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 28 jan, 2018 23:32

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Erwin2 »

Nog vorderingen? Ben wel benieuwd!
1970 Mach 1 428 CJ
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 807
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: mach 1 390 loopt slecht

Bericht door Robinski »

Ja hoor, dat probleem is opgelost, ik heb in een aander topic beschreven dat ik een andere vlotter gemonteerd heb. Het verschil tusen de 2 was zeeer duidelijk. De kijne is wss gespoten met blanke lak oid. Anders kan ik jet niet verklaren. En ja de ethanol discussie zal zeker bijdragen aan iets maar op tijd van een paar weken dit veroorzaken, dat geloof ik niet want dan zouden alle auto’s van 30 jaar en ouder spontaan uitvallen.

viewtopic.php?f=82&t=30789

Hier staan de foto’s
Groetjes, Robin
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”