Hoofdremcilinder

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Hoofdremcilinder

Bericht door jvdiest »

Ik ben een Ford Mustang straight six uit 1966 aan het restaureren. Ik heb de Mustang gekocht als project en hij lag al uit elkaar. Inmiddels ben ik klaar om hem weer op te bouwen.

Ben nu met het remsysteem bezig. Zitten zowel voor als achter drumtrommels op, wil dit zo laten. Wil ipv de standaard hoofdremcilinder (die er overigens niet bij zat) een met gescheiden kanalen opzetten. Verder heb ik ook geen pedal rod, dus die moet ik ook hebben.

Nu heb ik bij Rockauto op de website gekeken en bij 1966 worden er geen opties geboden. Als ik bij een 1968 Mustang met zelfde motor kijk, zie ik wel meerdere opties, waaronder deze: https://www.rockauto.com/en/moreinfo.ph ... &jsn=41556

Is die geschikt voor mijn Mustang, juiste lengte pedal rod? Ik begrijp dat ik de leidingen moet aanpassen.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Hoofdremcilinder

Bericht door Gearz »

Dat zou kunnen.
Om de pedal rod afstand t.o.v het pedaal beter te kunnen instellen zou je een zogenaamde adjustable pedal rod er bij kunnen kopen. Ook heb je een ditributieblock nodig voor drum/drum zodat je het systeem ook daadwerkelijk gescheiden kan maken en er in noodgevallen altijd één kring in tact blijft. En als je dan toch bezig bent... waarom niet meteen een booster plaatsen zodat je systeem bekrachtigd wordt ?

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Hoofdremcilinder

Bericht door willem_nog_niks »

Volg ;) .
Als het goed is heb ik nog zo'n hoofdremcilinder + verdeelblok liggen
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”