Project: Sweet Little Six Cylinder
Moderator: Shelby GT-H
Project: Sweet Little Six Cylinder
Hier volgt een verslagje van mijn motorproject van afgelopen 2maand.
[glow=red]My Sweet Little Six [/glow]
Dit zijn de nieuwigheden:
- Nieuw gereviseerd ruilmotorblok met geharde klepzittingen.
- Oude 3 schakelbak dat origineel voor v8 bestemd was vervangen door een gereviseerde Dagenham 4-speed.
- Een dual exhaust header van Hooker, Ceramic, met een dubbele inox uitlaat naar achter.+port divider
- Elektonische ontsteking .
Dit fantastisch project is gerealiseerd door de master Miguel Vanluchene -->Mike Mustang
http://www.mike-mustang.be foto's staan ook op deze website
Miguel langs deze weg nogmaals bedankt voor dit prachtig resultaat
Een fotoverslagje:
Voor we begonnen.
Oude motor ontmantelen
eruit takelen
De motorruimte is volledig kaal gemaakt, in de primer gezet en opnieuw in het het mat zwart gespoten
Dit is het nieuwe ruilblokje dat nog gespoten en opgebouwd worden.
Een nieuw laagje verf en de componeten erop bouwen
De Dagenham 4-speed die ik via het forum heb ontdekt is volledig open geweest, gekuist, nieuwe synchromesh en schakelt nu gelijk nieuw
Alle losse onderdelen zijn kaal gemaakt en opnieuw gespoten
Nieuwe motor ingelegd en het aansluiten kan beginnen, carburtator is volledig gekuist.
De Hooker header gemonteerd bling
De Dubbele inox uitlaat monteren
En zo ziet hij er nu uit:
Vorige week dinsdag 03/07 volledig afgewerkt en voor de eerste keer opgestart Ontsteking en carburatie zijn afgesteld en hij loopt als een zonnetje en dan het geluid langs achter sound like a v8
Vorige week zaterdag heeft hij dan zijn eerste kilometers gebold en oooooooo wat rijd dat goed ik kon het mij niet beter wensen
Met als kers op de taart een beker in de wacht gesleept zondag op een meeting
Laat het zomerweertje maar beginnen
voor meer foto's: http://foto.telenet.be/4906554175
Gr. Dimitri
[glow=red]My Sweet Little Six [/glow]
Dit zijn de nieuwigheden:
- Nieuw gereviseerd ruilmotorblok met geharde klepzittingen.
- Oude 3 schakelbak dat origineel voor v8 bestemd was vervangen door een gereviseerde Dagenham 4-speed.
- Een dual exhaust header van Hooker, Ceramic, met een dubbele inox uitlaat naar achter.+port divider
- Elektonische ontsteking .
Dit fantastisch project is gerealiseerd door de master Miguel Vanluchene -->Mike Mustang
http://www.mike-mustang.be foto's staan ook op deze website
Miguel langs deze weg nogmaals bedankt voor dit prachtig resultaat
Een fotoverslagje:
Voor we begonnen.
Oude motor ontmantelen
eruit takelen
De motorruimte is volledig kaal gemaakt, in de primer gezet en opnieuw in het het mat zwart gespoten
Dit is het nieuwe ruilblokje dat nog gespoten en opgebouwd worden.
Een nieuw laagje verf en de componeten erop bouwen
De Dagenham 4-speed die ik via het forum heb ontdekt is volledig open geweest, gekuist, nieuwe synchromesh en schakelt nu gelijk nieuw
Alle losse onderdelen zijn kaal gemaakt en opnieuw gespoten
Nieuwe motor ingelegd en het aansluiten kan beginnen, carburtator is volledig gekuist.
De Hooker header gemonteerd bling
De Dubbele inox uitlaat monteren
En zo ziet hij er nu uit:
Vorige week dinsdag 03/07 volledig afgewerkt en voor de eerste keer opgestart Ontsteking en carburatie zijn afgesteld en hij loopt als een zonnetje en dan het geluid langs achter sound like a v8
Vorige week zaterdag heeft hij dan zijn eerste kilometers gebold en oooooooo wat rijd dat goed ik kon het mij niet beter wensen
Met als kers op de taart een beker in de wacht gesleept zondag op een meeting
Laat het zomerweertje maar beginnen
voor meer foto's: http://foto.telenet.be/4906554175
Gr. Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
67 Coupe V8 390ci, automatic
- Mustanghenkie
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: di 30 nov, 2004 00:12
- Locatie: Joure
- Mustangwacko
- Retired Moderator
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: zo 21 nov, 2004 23:01
- Locatie: Den Haag
Schitterend werk !
Je kan er weer tegen voor de volgende 40 jaar !
Moet ook dringend langs gaan bij iemand die m'n V8 eens goed kan afstellen zodat we op een volgende meeting onze 2 rode paarden samen kunnen doen 'grollen'
Have phun and be the horse with you !!
Je kan er weer tegen voor de volgende 40 jaar !
Moet ook dringend langs gaan bij iemand die m'n V8 eens goed kan afstellen zodat we op een volgende meeting onze 2 rode paarden samen kunnen doen 'grollen'
Have phun and be the horse with you !!
Ingot Silver 2015 Ecoboost - RED 66 A convertible - Porsche Boxster 2001 - XC90 L6 3.2
- Nicov.dr.Klok
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
- Locatie: Dat weet ik wel
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Zo zit ie bij mij ook hoor.1970TwisterSpecial schreef:Ziet er weer netjes uit, Dimitri.
Zit die benzinepomp nou op z'n kop ?
of heb ik het mis ?
De V8 en L6 pompen zitten ten opzichte van elkaar omgekeerd (dus op z'n kop).
L6 filter omhoog, V8 filter omlaag wijzend.
Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
- mustang5R07T158689
- Berichten: 149
- Lid geworden op: ma 13 jun, 2005 17:24
dag Dimitri,
ik dacht dat je deze topic nooit ging posten
k'zit hieral weken op te wachten,
maar het loont de moeite,
We weten allebei dat Miguel hier heer en meester in is,
Mustangs hebben voor hem geen geheimen. ONY RESPECT!
Ik ben wel jaloers van de headers en dubbele uitlaat hé man,
het vet geluid doet het paardje toch wel stijgeren bij het indrukken van het gaspedaal.
Veel plezier der mee, wat hebben wij toch een mooie hobby!
groeten, Stephan
ik dacht dat je deze topic nooit ging posten
k'zit hieral weken op te wachten,
maar het loont de moeite,
We weten allebei dat Miguel hier heer en meester in is,
Mustangs hebben voor hem geen geheimen. ONY RESPECT!
Ik ben wel jaloers van de headers en dubbele uitlaat hé man,
het vet geluid doet het paardje toch wel stijgeren bij het indrukken van het gaspedaal.
Veel plezier der mee, wat hebben wij toch een mooie hobby!
groeten, Stephan