Aron's project - update 05-11-2015
Moderator: Shelby GT-H
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Aron's project - update 05-11-2015
Nou, bij deze dan de eerste post van mijn project. Was eigenlijk niet de bedoeling dat mijn mustang een project zou worden, maar, helaas, is het toch een project geworden.
Waarom:
Begin juni reed ik 's nachts terug van de bruiloft van mijn schoonzus, na een lange vermoeiend weekend. Op vrijdag een bruiloft gefotografeerd, en op zaterdag en chauffeur gespeeld, en ook gefotografeerd. Moe, maar voldaan rond 1 uur 's nachts naar huis, en op de autoweg opeens een knal, net toen ik wilde acceleren. Gas losgelaten, weer gas in, en KNAL.
Mustang sloeg niet af, maar reed ook niet lekker meer. Gelukkig was het kort bij de afrit. Auto sloeg af, onder aan de afrit. Proberen te starten en na enkele keren lukte dit. Ik merkte meteen dat ik een cilinder mistte.
Enkele dagen later compressie gemeten, en ja hoor. Weinig compressie op eentje, de rest was in orde.
Auto maar gestald in pa zijn garage, die enkele weken later de auto een middagje buiten heeft gezet om aan een ander projectje te werken voor een dag.
's Avonds auto weer naar binnen, en tot de ontdekking komen dat een of andere malloot een rondje rond de auto heeft gelopen, en dat terwijl hij zijn sleutel (of iets dergelijks ) nog in zijn hand had.
Dus nu staat er ook nog een spuitbeurt op het programma.
Deze week wordt begonnen met strippen, eerst maar weer het interieur eruit ( zat er net weer 3 maanden in ) en beginnen met de motor eruit te halen, open te maken etc.
Waarschijnlijk komt er een revisieblok in, het orienteren is inmiddels in een ver stadium..
De mustang blijft waarschijnlijk dezelfde kleur, al ben ik er nog niet helemaal uit. Wel is het de bedoeling wat meer GT-looks eraan te gaan geven, dus weg met de sierlijsten en ornamenten.
Iemand nog suggesties voor een mooie kleurcombo?
Mijn interieur is zwart, dus alles is mogelijk..
De laatste foto:
Aron
Waarom:
Begin juni reed ik 's nachts terug van de bruiloft van mijn schoonzus, na een lange vermoeiend weekend. Op vrijdag een bruiloft gefotografeerd, en op zaterdag en chauffeur gespeeld, en ook gefotografeerd. Moe, maar voldaan rond 1 uur 's nachts naar huis, en op de autoweg opeens een knal, net toen ik wilde acceleren. Gas losgelaten, weer gas in, en KNAL.
Mustang sloeg niet af, maar reed ook niet lekker meer. Gelukkig was het kort bij de afrit. Auto sloeg af, onder aan de afrit. Proberen te starten en na enkele keren lukte dit. Ik merkte meteen dat ik een cilinder mistte.
Enkele dagen later compressie gemeten, en ja hoor. Weinig compressie op eentje, de rest was in orde.
Auto maar gestald in pa zijn garage, die enkele weken later de auto een middagje buiten heeft gezet om aan een ander projectje te werken voor een dag.
's Avonds auto weer naar binnen, en tot de ontdekking komen dat een of andere malloot een rondje rond de auto heeft gelopen, en dat terwijl hij zijn sleutel (of iets dergelijks ) nog in zijn hand had.
Dus nu staat er ook nog een spuitbeurt op het programma.
Deze week wordt begonnen met strippen, eerst maar weer het interieur eruit ( zat er net weer 3 maanden in ) en beginnen met de motor eruit te halen, open te maken etc.
Waarschijnlijk komt er een revisieblok in, het orienteren is inmiddels in een ver stadium..
De mustang blijft waarschijnlijk dezelfde kleur, al ben ik er nog niet helemaal uit. Wel is het de bedoeling wat meer GT-looks eraan te gaan geven, dus weg met de sierlijsten en ornamenten.
Iemand nog suggesties voor een mooie kleurcombo?
Mijn interieur is zwart, dus alles is mogelijk..
De laatste foto:
Aron
Laatst gewijzigd door Aron66 op do 05 nov, 2015 17:08, 7 keer totaal gewijzigd.
- PoisonIvy66
- Berichten: 1801
- Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
- Locatie: Noord Brabant
Dat van de motor is minder, maar kan op zich wel eens gebeuyren. Het is nu eenmaal een oudere auto... Succes daarme.
Het feit dat een idioot met een sleutel heeft besloten zijn 'handtekening' achter te laten vind ik echter stijlloos! Dat had niet nodig geweest, dient geen enkel doel, en is pure baldadigheid of jaloezie...
In ieder geval succes met het project. Foto's van de voor situatie, sodat we goed kunnen volgen wat je er allemaal aan doet?
Het feit dat een idioot met een sleutel heeft besloten zijn 'handtekening' achter te laten vind ik echter stijlloos! Dat had niet nodig geweest, dient geen enkel doel, en is pure baldadigheid of jaloezie...
In ieder geval succes met het project. Foto's van de voor situatie, sodat we goed kunnen volgen wat je er allemaal aan doet?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
UNBELIEVABLE.
Raar maar schijnt de laatste tijd nogal eens voor te komen...
Soort nachtmerrie, kun je kunt in nederland kennelijk je auto niet
meet gewoon buiten stallen !
Of schade of nog erger gestolen...
Stja waar gaan we héén of what to do ?!
Bad man...
Guggenheim
Raar maar schijnt de laatste tijd nogal eens voor te komen...
Soort nachtmerrie, kun je kunt in nederland kennelijk je auto niet
meet gewoon buiten stallen !
Of schade of nog erger gestolen...
Stja waar gaan we héén of what to do ?!
Bad man...
Guggenheim
Ford Escort 1995 1.6
Mercury Cougar 1968 v8 302
Mercury Cougar 1968 v8 302
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5533
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Aron, misschien is het een idee, eerst de huidige motor eens open te trekken.
Misschien valt het met de schade wel mee.
Misschien valt het met de schade wel mee.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Ronald,
gebeurt zowiezo, maar denkelijk komt er toch nog een revisieblok uit de VS. Nu met de huidige dollarkoers is dit aantrekkelijk, en er komen 3 motoren tegelijk in een vracht. (nog 2 voor een speedboot) Oude ga ik misschien zelf mee aan de slag, mocht de schade meevallen. Of hij gaat in de verkoop. Kan ik tenminste wel weer redelijk snel rijden...
Voor de zekerheid vraag ik het toch even. Is een 302 uitwisselbaar met een 289. Geld dit voor alle 302. Wat is de betere motor? 289 0f 302?
Aron
gebeurt zowiezo, maar denkelijk komt er toch nog een revisieblok uit de VS. Nu met de huidige dollarkoers is dit aantrekkelijk, en er komen 3 motoren tegelijk in een vracht. (nog 2 voor een speedboot) Oude ga ik misschien zelf mee aan de slag, mocht de schade meevallen. Of hij gaat in de verkoop. Kan ik tenminste wel weer redelijk snel rijden...
Voor de zekerheid vraag ik het toch even. Is een 302 uitwisselbaar met een 289. Geld dit voor alle 302. Wat is de betere motor? 289 0f 302?
Aron
alleen de buitenmaten van het blok zijn hetzelfde Aron, dus dan kun je ze in principe gewoon swappen. de oude 302 is natuurlijk de betere keuze. heb gehoord dat er zeker 250 pk inzit en wellicht meer, maar dat weet ik niet zeker.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
revisie
Hoi Aron,
klote van je blok maar nog erger dat mensen niet met hun fikken van je auto af kunnen blijven.
Een 302 is in principe hetzelfde, bijna alles van je 289 past en het blok past ook gewoon in je stang, de flexplate is dacht ik wel anders gebalanceerd, los van het inwendige hangt het vermogen voor het gros af van wat je ervoor en erachter hangt (in / uit).
Veel succes met je project,
Groet,
Jack
klote van je blok maar nog erger dat mensen niet met hun fikken van je auto af kunnen blijven.
Een 302 is in principe hetzelfde, bijna alles van je 289 past en het blok past ook gewoon in je stang, de flexplate is dacht ik wel anders gebalanceerd, los van het inwendige hangt het vermogen voor het gros af van wat je ervoor en erachter hangt (in / uit).
Veel succes met je project,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
http://www.mustangmonthly.com/featuredv ... to_01.html
Dit is een voorbeeld van een Emberglo, al een tijdje geleden gezien, maar nog niet vergeten...
Aron
Dit is een voorbeeld van een Emberglo, al een tijdje geleden gezien, maar nog niet vergeten...
Aron
We mogen onze mening geven, dus daar gaat 'ie:
Emberglo is inderdaad super-mooi, maar dan wel met matching Deluxe-interior zoals in het voorbeeld. Een zwart interieur vind ik daar niet zo mooi bij als bij bijvoorbeeld optie nr. 1.
Wat ik me afvraag is: welke kleur heeft je Mustang van origine? Die zou ik zowieso aanhouden, maar ik hou van orginaliteit.
Als je auto geen GT is, zou ik die accenten achterwege laten, want dan moet je de rockerpanel-moldings ook weglaten voor een GT-streep en dat vind ik het persoonlijk niet waard.
Succes ermee! Wat zul je het lastig krijgen met al die verschillende meningen.
Groet,
Erwin
Emberglo is inderdaad super-mooi, maar dan wel met matching Deluxe-interior zoals in het voorbeeld. Een zwart interieur vind ik daar niet zo mooi bij als bij bijvoorbeeld optie nr. 1.
Wat ik me afvraag is: welke kleur heeft je Mustang van origine? Die zou ik zowieso aanhouden, maar ik hou van orginaliteit.
Als je auto geen GT is, zou ik die accenten achterwege laten, want dan moet je de rockerpanel-moldings ook weglaten voor een GT-streep en dat vind ik het persoonlijk niet waard.
Succes ermee! Wat zul je het lastig krijgen met al die verschillende meningen.
Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Grabber Green/White interior
Ik zie op de foto dat je Mustang rood was (is). Waarom zou je voor een andere kleur kiezen?
Het Emberglo is inderdaad het mooiste, vooral omdat deze kleur eerder zelden voorkomt (denk ik), maar...als je daarvoor het interieur moet veranderen omdat dat mooier oogt gaat dat wel dik in je portemonnaie zitten zeg!
Het Emberglo is inderdaad het mooiste, vooral omdat deze kleur eerder zelden voorkomt (denk ik), maar...als je daarvoor het interieur moet veranderen omdat dat mooier oogt gaat dat wel dik in je portemonnaie zitten zeg!
Groetjes, Ronald
Jongste broertje van [url]http://www.mustanggarage.be[/url]
Ford Mustang 1984
3,8 L, V6, Cabrio
Jongste broertje van [url]http://www.mustanggarage.be[/url]
Ford Mustang 1984
3,8 L, V6, Cabrio