Aron's project - update 05-11-2015
Moderator: Shelby GT-H
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Klopt, alleen de auto staat niet in mijn garage, wel wat spatborden etc. Ideaal om dan 's avonds een uurtje bezig te zijn ter ontspanning (mede veroorzaakt door de afbijt!)Peter Kapteyn schreef:Hey Aron, ziet er goed uit..
en dat van die laklagen komt me bekent voor. alleen ik heb alles laten ontlakken. Dat scheelt weer in het werk en in de beurs valt het zeker mee!!
Klopt het dat de PS pomp van een 67(+) is... ?
Op een 66 zitten die toch met een "dikke" nek ?
Voor de rest: MOOI !
Op een 66 zitten die toch met een "dikke" nek ?
Voor de rest: MOOI !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
100% akkoord Aron, zo denk ik er ook over.Voor mij hoeft het niet allemaal origineel, het moet gewoon werken
Als het maar werkt en veilig is.
Succes met het ding en geniet ervan !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
En weer een update:
Vorige week heeft de motor voor het eerst gelopen... In eerste instantie wilde de motor niet aanslaan, op aanraden van JaCo de ontsteking 180 graden gedraaid, en toen deed ie het. Veel witte damp in de garage, en nog weinig respons op het gaspedaal.
Later is de ontsteking beter afgesteld, en loopt de motor ook beter. Alleen nog weinig reactie op het gasgeven. Ik denk dat de carb afgesteld moet worden, deze heb ik tweedehands gekocht, heeft ook een aantal jaren drooggestaan. Het gaat om een Edelbrock 4v, aan de voorzijde zitten er twee stelschroeven. Hoe moet ik deze afstellen?
Verder ook wat vooruitgang geboekt met het kaalmaken van het plaatwerk, bekabeling is vervangen en een nieuwe zekeringhouder is gemonteerd. Verder nog vele kleine werkzaamheden, die toch de nodige tijd in beslag nemen.
Wordt vervolgd..
Aron
Vorige week heeft de motor voor het eerst gelopen... In eerste instantie wilde de motor niet aanslaan, op aanraden van JaCo de ontsteking 180 graden gedraaid, en toen deed ie het. Veel witte damp in de garage, en nog weinig respons op het gaspedaal.
Later is de ontsteking beter afgesteld, en loopt de motor ook beter. Alleen nog weinig reactie op het gasgeven. Ik denk dat de carb afgesteld moet worden, deze heb ik tweedehands gekocht, heeft ook een aantal jaren drooggestaan. Het gaat om een Edelbrock 4v, aan de voorzijde zitten er twee stelschroeven. Hoe moet ik deze afstellen?
Verder ook wat vooruitgang geboekt met het kaalmaken van het plaatwerk, bekabeling is vervangen en een nieuwe zekeringhouder is gemonteerd. Verder nog vele kleine werkzaamheden, die toch de nodige tijd in beslag nemen.
Wordt vervolgd..
Aron
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: Aron's project - update 29-12-2011
Zo, wat vliegt de tijd... Inmiddels weer 2 jaren verder...En in die 2 jaren is de auto kaal gemaakt, en langzaam weer opnieuw opgebouwd.Veel werk zaten in het kofferdeksel, en in de nieuwe repro motorkap, waar helaas een niet opgemerkte deuk in zat. Ook is er in het linkerachterspatbord een nieuw stuk gelast. Ook kwamen er slecht weggewerkte gaatjes van sierlijsten tevoorschijn, zijn de quarter panel ornaments verdwenen, dus ook die gaatjes weggewerkt, en ook de rocker panel moldings komen niet meer terug. Verder nog een deuk in het dak weggewerkt, en de hele auto in de spuitplamuur gezet. De sluitkanten en rond de ramen is al in kleur gespoten, dan gaan later alle ramen terug erin, voordat de auto aan de buitenkant gespoten wordt. Plan is om de auto in maart bij de spuiter te krijgen, maar er is nog een hoop werk te verzetten.
Hopelijk geen tegenslagen meer, en kunnen we in 2012 eindelijk weer eens de weg op..
Foto's volgen...
Hopelijk geen tegenslagen meer, en kunnen we in 2012 eindelijk weer eens de weg op..
Foto's volgen...
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Aron's project - update 13-12-2009
ziet er goed uit Aron ! Hoop voor je dat het nu op schiet.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: Aron's project - update 13-12-2009
@Peter, extra elektrische fan... Driprails heb ik nog hier, en ik had het gelezen van te veel verf erop. Daarom zijn ze nu goed voorgewerkt, laagje rood erop en straks lichtjes schuren en worden ze nog meegespoten bij de spuiter. Ik heb in ieder geval een aantal lagen verf verwijderd voordat het blank metaal tevoorschijn kwam... Komt goed, hoop ik..
@Niels, ja, het schiet nu goed op, vooral als je nieuwe onderdelen gaat monteren, ipv. oude demonteren. Maar er is nog een hoop te doen.
@Niels, ja, het schiet nu goed op, vooral als je nieuwe onderdelen gaat monteren, ipv. oude demonteren. Maar er is nog een hoop te doen.
- MustangMan010
- †
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
- Locatie: Albrandswaard
- Contacteer:
Re: Aron's project - update 13-12-2009
Aron dat ziet er weer goed uit zo
Mark
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Re: Aron's project - update 13-12-2009
Prachtig werk Aron! Je stopt er inderdaad een hoop tijd, geld en moeite in, maar je krijgt er ook iets heel erg moois voor terug. Nog even doorbijten!
Frank
Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Re: Aron's project - update 13-12-2009
Aron, mag ik weten waarom je gekozen hebt voor een externe trans koeler?
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: Aron's project - update 13-12-2009
@Claire,
extra koeling voor de automaat, is doorgelust met gedeelte in de radiator.
Zo, vandaag de oude motorkap in de spuitplamuur, samen met het kofferdeksel. De rest van de week wordt de deur aangepakt, en nog een stukje achterspatbord, en dan is het nog een kwestie van gladschuren voor het spuiten...
Zou het er dan toch nog dit jaar van komen??
http://instagr.am/p/HQw9TMh2pE/
Aron
extra koeling voor de automaat, is doorgelust met gedeelte in de radiator.
Zo, vandaag de oude motorkap in de spuitplamuur, samen met het kofferdeksel. De rest van de week wordt de deur aangepakt, en nog een stukje achterspatbord, en dan is het nog een kwestie van gladschuren voor het spuiten...
Zou het er dan toch nog dit jaar van komen??
http://instagr.am/p/HQw9TMh2pE/
Aron