Onze 'Stang', de laatste loodjes
Moderator: Shelby GT-H
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
en ook hier thx; leuke link trouwens!
nu weer even wachten tot het minder koud is.
gj
nu weer even wachten tot het minder koud is.
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
in de winter aan o.a. uitlijning aan het klussen geweest:
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=19301" onclick="window.open(this.href);return false; meten camber en caster; meetinstrumentje
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=19378" onclick="window.open(this.href);return false; sporing afstellen; flipperkast ?
inmiddels zijn alle afstellingen voor elkaar; vandaag voor de APK geweest en kan er weer 2 jaar tegen aan.
gj
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=19301" onclick="window.open(this.href);return false; meten camber en caster; meetinstrumentje
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=19378" onclick="window.open(this.href);return false; sporing afstellen; flipperkast ?
inmiddels zijn alle afstellingen voor elkaar; vandaag voor de APK geweest en kan er weer 2 jaar tegen aan.
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
Gefeliciteerd kerel, das super. Nu weer lekker rijden.
Grt Johan
Grt Johan
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
thx ! en is inderdaad weer lekker rijden. Was mooi weer dit weekend. Naar Maxis geweest.Gefeliciteerd kerel, das super.
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
hij klinkt nog lekker:
http://www.youtube.com/watch?v=2TlcyvrI8UI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=2TlcyvrI8UI" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
afgezien van viewtopic.php?f=10&t=20900 grote stuuruitslag en kloink > kapot
het hele seizoen probleemloos gereden.
het hele seizoen probleemloos gereden.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
winterrit gereden viewtopic.php?f=7&t=20956&hilit=winterrit&start=150" onclick="window.open(this.href);return false; winterrit 2012 29 januari
Af en toe wat op stap geweest, de eerste King Cruise bij de Maxis gemist.
En toen een ritje met een backfire.
Daarna slechter lopen. De steunplaat van het membraan van de mixer (Impco LPG installatie) zal wel wat vervormd zijn dacht ik. Gisteren nagekeken; toch nog niet mooi lopen. Vacuümslangetje naar de verdamper was er afgeschoten, zal ook wel door de plof gebeurd zijn. Er opgezet en daarna weer netjes lopen. Daarna CO percentage na warmrijden op 3% afgeregeld met de Bosch kast.
Mijn les: kijk altijd even vacuüm na als hij slechter loopt.
gj
Af en toe wat op stap geweest, de eerste King Cruise bij de Maxis gemist.
En toen een ritje met een backfire.
Daarna slechter lopen. De steunplaat van het membraan van de mixer (Impco LPG installatie) zal wel wat vervormd zijn dacht ik. Gisteren nagekeken; toch nog niet mooi lopen. Vacuümslangetje naar de verdamper was er afgeschoten, zal ook wel door de plof gebeurd zijn. Er opgezet en daarna weer netjes lopen. Daarna CO percentage na warmrijden op 3% afgeregeld met de Bosch kast.
Mijn les: kijk altijd even vacuüm na als hij slechter loopt.
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
wanner is je Stang nu eindelijk betrouwbaar?
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang' betrouwbaar maken
tja, dat is een gewetensvraag.78ghiaT5 schreef:wanner is je Stang nu eindelijk betrouwbaar?
harry
Als je me gaat vragen wat m.i. de zwakste schakel van deze mustang is, dan denk ik de gas installatie.
Soms is er een back-fire. Niet vaak maar het gebeurt.
De verdamper is op zijn kop gemonteerd en zit ver weg van de mixer.
Ook van anderen lees ik wel eens dat ze door een back fire troubles hebben.
Een tip die ik ken is de slang van verdamper naar mixer bij de mixer niet vastzetten zodat deze bij ' de plof' kan vrijkomen.
De ontsteking (HEI) staat netje sop tijd.
Als iemand een idee heeft hou ik me aanbevolen.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang', de laatste loodjes
topic titel maar eens aangepast. Van Onze 'stang 'betrouwbaar maken, naar 'de laatste loodjes'.
Eigenlijk rijdt de 'stang' altijd wel, sinds 2008 eigenlijk nooit ergens verder van huis blijven steken wegens problemen.
Ook nu met de voorjaarstocht en een incidenteel ritje daarna, de laatste King Cruise @ Maxis. Gewoon starten en zonder problemen thuis komen.
Deze maand weer de APK; en ik moet de kachel nu echt eens in orde maken. Maar dat heeft met betrouwbaarheid niks te maken.
En een einde maken aan het consumeren van RV wiel lagers: viewtopic.php?f=82&t=23932" onclick="window.open(this.href);return false; elke anderhalf jaar een nieuw voorwiellager?
De een gaat voor perfect, zoals Dakloos, de ander gaat voor een leuke auto waarbij 'goed is goed genoeg' geldt.
Gertjan
Eigenlijk rijdt de 'stang' altijd wel, sinds 2008 eigenlijk nooit ergens verder van huis blijven steken wegens problemen.
Ook nu met de voorjaarstocht en een incidenteel ritje daarna, de laatste King Cruise @ Maxis. Gewoon starten en zonder problemen thuis komen.
Deze maand weer de APK; en ik moet de kachel nu echt eens in orde maken. Maar dat heeft met betrouwbaarheid niks te maken.
En een einde maken aan het consumeren van RV wiel lagers: viewtopic.php?f=82&t=23932" onclick="window.open(this.href);return false; elke anderhalf jaar een nieuw voorwiellager?
De een gaat voor perfect, zoals Dakloos, de ander gaat voor een leuke auto waarbij 'goed is goed genoeg' geldt.
Gertjan
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang', de laatste loodjes
nieuwe POWER STEERING CYLINDER BOOT gemonteerd; de oude had een scheur en de voortrein doorgesmeerd.
En de V snaar van de dynamo wat strakker gesteld.
Mustang doet het overigens probleemloos
En het wordt weer mooi weer....
Gertjan
En de V snaar van de dynamo wat strakker gesteld.
Mustang doet het overigens probleemloos
En het wordt weer mooi weer....
Gertjan
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang', de laatste loodjes
na wat perikelen met de stadslichten, een nieuwe remslang achter en een paar nieuwe voorbanden is de APK voor elkaar.
De details stonden al onder:
viewtopic.php?f=10&t=25022" onclick="window.open(this.href);return false; APK afkeur op stadslichten '67-er
De meedenkers (stadslichten) worden bedankt.
De details stonden al onder:
viewtopic.php?f=10&t=25022" onclick="window.open(this.href);return false; APK afkeur op stadslichten '67-er
De meedenkers (stadslichten) worden bedankt.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang', de laatste loodjes
en nieuwe 70 Ah batterij er in gezet (type 570 29)
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
Re: Onze 'Stang', de laatste loodjes
was niet veel aanwezig maar het beestje rijdt nog steeds.
In de afgelopen periode met weinig troubles door APK heen gekomen, paar trouwpartijen gehad en af en toe leuk ritje.
Snelheidsmeter heeft liefde nodig, is geen APK punt.
In de afgelopen periode met weinig troubles door APK heen gekomen, paar trouwpartijen gehad en af en toe leuk ritje.
Snelheidsmeter heeft liefde nodig, is geen APK punt.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul