mustang 69 coupe restauratie
Moderator: Shelby GT-H
heb laatste dagen veel geschuurd en nu ook geverfd aan de voorkant.
ook is de motorkap gedeeltelijk geschuurd en het plaatwerk onder de accu was helemaal rot en dat is vervangen maar daar heb ik geen foto's van. ook zijn er weer onderdelen besteld als de draagarmen en rubbers enz. maar die zijn nog niet binnen.
ik heb ook nog een vraagje over candy apple red namelijk omdat ik al sites heb gezien waar je de kleuren allemaal kan zien en dan in candy apple red een beetje donkerrood en aan de binnenkant van mijn linkerportier is het ook donkerrood maar de 69er die teun heeft geplaats op het begin van deze restauratie is een stuk lichter lijkt het. en dat is de kleur die ik mooi vind.
ook is de motorkap gedeeltelijk geschuurd en het plaatwerk onder de accu was helemaal rot en dat is vervangen maar daar heb ik geen foto's van. ook zijn er weer onderdelen besteld als de draagarmen en rubbers enz. maar die zijn nog niet binnen.
ik heb ook nog een vraagje over candy apple red namelijk omdat ik al sites heb gezien waar je de kleuren allemaal kan zien en dan in candy apple red een beetje donkerrood en aan de binnenkant van mijn linkerportier is het ook donkerrood maar de 69er die teun heeft geplaats op het begin van deze restauratie is een stuk lichter lijkt het. en dat is de kleur die ik mooi vind.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
de nieuwe onderdelen zijn binnen en de beide zijkanten en de voorkant zitten in de grondverf nu. de veren heb ik maar wit gespoten, want er was geen zwart meer hierna ga ik dus de motorruimte schuren en spuiten.
weet er iemand nog een goed adres waar ze verchromen?
ik wil namelijk mijn schokbreker steunen en mijn schutbord-schokbreker steunen laten verchromen als de prijs meezit.
nu kunnen we weer gaan beginnen met de voorkant in elkaar zetten tenminste de wielkasten, en daarna tectieleren. maar eerst de motorruimte.
weet er iemand nog een goed adres waar ze verchromen?
ik wil namelijk mijn schokbreker steunen en mijn schutbord-schokbreker steunen laten verchromen als de prijs meezit.
nu kunnen we weer gaan beginnen met de voorkant in elkaar zetten tenminste de wielkasten, en daarna tectieleren. maar eerst de motorruimte.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
Nieuwe verchroomde kosten niet zo heel veel.
weet er iemand nog een goed adres waar ze verchromen?
ik wil namelijk mijn schokbreker steunen en mijn schutbord-schokbreker steunen laten verchromen als de prijs meezit.
http://cgi.ebay.com/1965-1966-MUSTANG-S ... 7C294%3A50
Life is great when driving real American muscle....
en weer een stukje verder...
het gaat nu wat langzamer maar komt omdat ik begonnen met stage voor 12 weken van maandag tm vrijdag 9 tot 5.
een veer (wat een %*@#$*@# gedoe om die ertussen te krijgen :O) zit al plus de draagarmen enz. andere kant nog niet helemaal.
het gaat nu wat langzamer maar komt omdat ik begonnen met stage voor 12 weken van maandag tm vrijdag 9 tot 5.
een veer (wat een %*@#$*@# gedoe om die ertussen te krijgen :O) zit al plus de draagarmen enz. andere kant nog niet helemaal.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Laat je de veren en de rest trouwens wit dan? Zou ik eerlijk gezegd gewoon zwart doen.
wat de kleur betreft: ja ik zag later pas dat het geen Candy Apple Red is (of het komt gewoon door de felle zon), en heb dus ook geen idee wat voor rood het wel is. Origineel heb je twee roodtinten voor 1969: Candy Apple Red en Calypso Coral. Candy Apple Red is iets donkerder inderdaad, en Calypso Coral heeft wat oranje-achtigs erin zitten. Zoek de kleuren maar eens op bij de foto afdeling van Google. En bekijk maar eens foto's van Robert zijn Candy Apple Red Mach 1, echt een prachtige kleur (vind ik) en mijn persoonlijke favoriet:
http://www.69mach1.nl/showimg.php?file= ... __0056.JPG
wat de kleur betreft: ja ik zag later pas dat het geen Candy Apple Red is (of het komt gewoon door de felle zon), en heb dus ook geen idee wat voor rood het wel is. Origineel heb je twee roodtinten voor 1969: Candy Apple Red en Calypso Coral. Candy Apple Red is iets donkerder inderdaad, en Calypso Coral heeft wat oranje-achtigs erin zitten. Zoek de kleuren maar eens op bij de foto afdeling van Google. En bekijk maar eens foto's van Robert zijn Candy Apple Red Mach 1, echt een prachtige kleur (vind ik) en mijn persoonlijke favoriet:
http://www.69mach1.nl/showimg.php?file= ... __0056.JPG
1970 Mustang Hardtop
Mijn stang is (was) Calypso Corral, toch een hele andere kleur hoor.
Het is een soort oranje met een tint bruin er in waardoor de wagen op foto's steeds weer een andere kleur lijkt te hebben. Hangt heel erg van de lichtval af maar het is zeker geen rood.
Het is een soort oranje met een tint bruin er in waardoor de wagen op foto's steeds weer een andere kleur lijkt te hebben. Hangt heel erg van de lichtval af maar het is zeker geen rood.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
een update.
ik ben de laatste tijd niet veel op het forum geweest maar ben wel redelijk bezig gebleven aan de mustang.
een man die het plaatwerk deels wilt komen doen (de deuken enz.) vertelde dat alle verf eraf moet en dan gaan we het plaatwerk aanpakken.
dus met een slijptol bezig geweest om de auto blank te maken (:O) met speciale schijven.
nu zijn we bezig met zandstralen. ik denk dat je daar niet onderuit komt dat moet eigenlijk wel gebeuren als je het goed wilt doen.
het gaat zo ongelofelijk makkelijk.
ondertussen heb ik ook een hoop onderdelen (welke ik nog nodig heb) op een rijtje gezet en om te vergelijken heb ik van verschillende mustang parts dealers de prijzen ernaast gezet. nu komt als goedkoopste toch wel cj pony parts uit ( sorry voor reclame maken ).
ook heb ik nog een aantal onderdelen gestraald en gespoten later foto's daarvan.
vanmiddag ga ik de motorruimte stralen.
lekker kontje
ik ben de laatste tijd niet veel op het forum geweest maar ben wel redelijk bezig gebleven aan de mustang.
een man die het plaatwerk deels wilt komen doen (de deuken enz.) vertelde dat alle verf eraf moet en dan gaan we het plaatwerk aanpakken.
dus met een slijptol bezig geweest om de auto blank te maken (:O) met speciale schijven.
nu zijn we bezig met zandstralen. ik denk dat je daar niet onderuit komt dat moet eigenlijk wel gebeuren als je het goed wilt doen.
het gaat zo ongelofelijk makkelijk.
ondertussen heb ik ook een hoop onderdelen (welke ik nog nodig heb) op een rijtje gezet en om te vergelijken heb ik van verschillende mustang parts dealers de prijzen ernaast gezet. nu komt als goedkoopste toch wel cj pony parts uit ( sorry voor reclame maken ).
ook heb ik nog een aantal onderdelen gestraald en gespoten later foto's daarvan.
vanmiddag ga ik de motorruimte stralen.
lekker kontje
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
- robbert.b.
- Berichten: 795
- Lid geworden op: zo 19 mar, 2006 12:16
- Locatie: haarlem
nou piet eerst waren we van plan 'wat' plaatwerk te vervangen en die scheuren in de binnenvoorschermen te lassen. dus het interieur zou eigenlijk helemaal blijven zoals het is behalve dan nieuw foam en leer voor de voorstoelen. nu gaat er al een nieuwe hemel in ook nieuwe hoedeplank, stof voor hoedeplank, 'alles' opnieuw spuiten, (ongeveer) alle rubbers vervangen, plaatwerk in de kofferbak achterlichtpanneel voor en achter valances enz. (wat nu even in me opkomt). maar ik heb ook al zooo vaak gehoord als je het doet moet je het goed doen en je moet je nooit gaan haasten. die tips zijn denk ik ook goud waard.
ik vergat nog te zeggen dat ik al weet welke velgen eronder komen de torq thrust 2 maar weet nog niet precies de maten. ik denk dat het 15, 17 inch gaat worden. de breedte weet ik nog niet als iemand suggesties heeft en liefst ook een foto?
ik vergat nog te zeggen dat ik al weet welke velgen eronder komen de torq thrust 2 maar weet nog niet precies de maten. ik denk dat het 15, 17 inch gaat worden. de breedte weet ik nog niet als iemand suggesties heeft en liefst ook een foto?
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8