mustang 69 coupe restauratie
Moderator: Shelby GT-H
mustang 69 coupe restauratie
mijn project deze mustang van 69...
ik heb trouwens mijn boek nog niet waar ik al 2 maanden ofzo op wacht
de originele kleur was ... candy apple red en waarschijnlijk gaat ze ook weer zo worden gespoten met misschien een witte bies aan de zijkant en een witte streep over de motorkap, maar dat is nog niet zeker.
ik heb trouwens mijn boek nog niet waar ik al 2 maanden ofzo op wacht
de originele kleur was ... candy apple red en waarschijnlijk gaat ze ook weer zo worden gespoten met misschien een witte bies aan de zijkant en een witte streep over de motorkap, maar dat is nog niet zeker.
Laatst gewijzigd door lolz129 op vr 02 jan, 2009 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: mustang 69 coupe restauratie
[mening]Niet doen, ik vind een coupe stukken mooier zonder dat soort dingen.[/mening]lolz129 schreef:met misschien een witte bies aan de zeikant en een witte streep over de motorkap, maar dat is nog niet zeker.
Kijk en oordeel zelf:
Ik had bovenstaande Mustang bijna gekocht...
1970 Mustang Hardtop
de bumper, grille en onderbumper zijn er al af.
het spatbord moest er ook af omdat er een scheur in het binnenscherm voor over de schokbreker zat. de schokbreker, de veer en de bovenste draagarm zijn er nu ook af. ik keek nog eens goed in de kofferbak waar nog een orginele stoel in ligt en de kleppendeksels enz. en nu vond ik dus ook een nieuw binnenscherm wat ze er blijkbaar bij hebben gedaan.
dus nu moet van de week dat binnen scherm erin morgen of dinsdag waarschijnlijk. maar dat is vast gebout en ook gepuntlast ( is dat een woord ?) nja mijn vraag: hoort dat zo? ik heb trouwes ergens op het forum gelezen dat je roestige bouten, ringen, moeren enz. kunt ontroesten met wcschoonmaakspul dus ook meteen geprobeerd maar moet het resultaat nog bekijken.
hier de foto's
vanaf de binnen kant de scheur gezien:
de kap die in de kofferbak lag
scheur van buitenkant.
het spatbord moest er ook af omdat er een scheur in het binnenscherm voor over de schokbreker zat. de schokbreker, de veer en de bovenste draagarm zijn er nu ook af. ik keek nog eens goed in de kofferbak waar nog een orginele stoel in ligt en de kleppendeksels enz. en nu vond ik dus ook een nieuw binnenscherm wat ze er blijkbaar bij hebben gedaan.
dus nu moet van de week dat binnen scherm erin morgen of dinsdag waarschijnlijk. maar dat is vast gebout en ook gepuntlast ( is dat een woord ?) nja mijn vraag: hoort dat zo? ik heb trouwes ergens op het forum gelezen dat je roestige bouten, ringen, moeren enz. kunt ontroesten met wcschoonmaakspul dus ook meteen geprobeerd maar moet het resultaat nog bekijken.
hier de foto's
vanaf de binnen kant de scheur gezien:
de kap die in de kofferbak lag
scheur van buitenkant.
Laatst gewijzigd door lolz129 op vr 02 jan, 2009 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
Jee Nicky wat een hoop werk. Dapper dat je (ongezien) aan zo'n project begint. Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik maak me zorgen over de scheuren. Die moeten gelast worden, maar daarbij moet wel het frame goed uitgericht zijn. Als ik naar je eerste foto kijk van de voorkant van de auto waar de radiateur zichtbaar is, zie ik het luchtfilter schuin naar rechts staan. (op de foto) Nu kan dat gewoon een schuin luchtfilter zijn, of gezien de schade aan je wiel, dat je complete blok er schuin inhangt. (ophanging ontzet).
Nou klinkt dat allemaal erg negatief, maar ik ben Murphy iets te vaak tegengekomen. (beter twee keer controleren dan achteraf spijt) Als je op het forum rondzoekt zijn er voldoende projecten die bezig zijn aan de voorkant. Misschien dat je die om raad kan vragen. Voor zover ik weet (maar wij hebben een 65er) zit alles gebout en gepuntlast.
Ik wens je heel veel succes.
Nou klinkt dat allemaal erg negatief, maar ik ben Murphy iets te vaak tegengekomen. (beter twee keer controleren dan achteraf spijt) Als je op het forum rondzoekt zijn er voldoende projecten die bezig zijn aan de voorkant. Misschien dat je die om raad kan vragen. Voor zover ik weet (maar wij hebben een 65er) zit alles gebout en gepuntlast.
Ik wens je heel veel succes.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
ik vind vanaf dag 1 dat we hem hebben het biesje wel mooi:
je bent trouwens lekker bezig !
gj
je bent trouwens lekker bezig !
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Welk biesje...? Waar biesje ... ? Hoe biesje ... ?ik vind vanaf dag 1 dat we hem hebben het biesje wel mooi:
Ik zie geen biesje...
Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
die wittte streep aan de onderzijde, dat is een bies(je); hier nog eentje:
afkomstig van de engelse Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/First-gene ... rd_Mustang
Of is het biesje het streepje naast de dikke streep??
gj
afkomstig van de engelse Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/First-gene ... rd_Mustang
Of is het biesje het streepje naast de dikke streep??
gj
Laatst gewijzigd door metzijndrie op zo 23 nov, 2008 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
@claire die luchtfilter hadden we losgedraaid en had ik er even terug opgezet omdat er mensen kwamen kijken dus dat is geen probleem.
die scheur zou ik eerst oplossen door een nieuwe kap erin te zetten maar... die kap die erbij zat past niet als iemand weet van welk jaar die is? dan is die te koop want ik heb er niks aan. dus gaan we de scheur lassen maar eerst de motor eruithalen omdat je er erg moeilijk bij kan.
wilde dat vandaag wel doen maar ben beetje verkouden dus dat wordt van de week.
die scheur zou ik eerst oplossen door een nieuwe kap erin te zetten maar... die kap die erbij zat past niet als iemand weet van welk jaar die is? dan is die te koop want ik heb er niks aan. dus gaan we de scheur lassen maar eerst de motor eruithalen omdat je er erg moeilijk bij kan.
wilde dat vandaag wel doen maar ben beetje verkouden dus dat wordt van de week.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
Volgens mij is dat meer een "striping"...
Onder een "biesje" versta ik meer dit:
(een soort lichte "C" striping...)
Maar we gaan er niet om vechten he'... ieder zijn biesje...
Emiel
Onder een "biesje" versta ik meer dit:
(een soort lichte "C" striping...)
Maar we gaan er niet om vechten he'... ieder zijn biesje...
Emiel
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
@ teun dat candy apple red ziet er toch wel erg mooi uit zonder strepen ofwatdanook. daar denk ik toch ook serieus over na ...
we zijn weer een stapje verder. de motor is er nu uit zodat we goed bij dat binnenscherm kunnen. het beste is om er een nieuwe in te doen want zon scheur lassen vind ik toch niet helemaal optimaal. dus we gaan even kijken of we het binnenscherm wat niet paste passend te maken...
de streefdatum is trouwens mustangvelley... ik heb toch gehoord dat dat wel een mooi evenement is vol mustangs.. en als het goed is heb ik dan ook mijn rijbewijs. ( 1 april jarig, 2 april theorie en 2/3 weken later praktijk ) maar ik rijd nu dagelijks in een unimog naar school foto hieronder. dus kan wel al rijden en ben ook dagelijks in het verkeer bezig..
unimog:
we zijn weer een stapje verder. de motor is er nu uit zodat we goed bij dat binnenscherm kunnen. het beste is om er een nieuwe in te doen want zon scheur lassen vind ik toch niet helemaal optimaal. dus we gaan even kijken of we het binnenscherm wat niet paste passend te maken...
de streefdatum is trouwens mustangvelley... ik heb toch gehoord dat dat wel een mooi evenement is vol mustangs.. en als het goed is heb ik dan ook mijn rijbewijs. ( 1 april jarig, 2 april theorie en 2/3 weken later praktijk ) maar ik rijd nu dagelijks in een unimog naar school foto hieronder. dus kan wel al rijden en ben ook dagelijks in het verkeer bezig..
unimog:
Laatst gewijzigd door lolz129 op vr 02 jan, 2009 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
mooie auto, vind em grijs heel mooi
Zo'n scheur is wel schrikken zeg, zou eerst effe kijken hoe hij uitgelijnd is.
Als blijkt dat er wat scheef staat kun je dat straks mooi corrigeren als je de tower eruit hebt.
edit,
las net ergens dat die scheuren wel vaker voorkomen en veroorzaakt worden door de bovenste draagarm.
Zo'n scheur is wel schrikken zeg, zou eerst effe kijken hoe hij uitgelijnd is.
Als blijkt dat er wat scheef staat kun je dat straks mooi corrigeren als je de tower eruit hebt.
edit,
las net ergens dat die scheuren wel vaker voorkomen en veroorzaakt worden door de bovenste draagarm.
1967 Thunderbird
nou even kleine update heb niet veel foto's zal er morgen nog wat maken.
de scheur is terug rechtgezet en ondertussen ook al gelast maar daar heb ik nog geen foto's van.
de buitenkant van het binnenscherm. met een stukje u-balk erop om recht te zetten.
de binnenkant van het binnenscherm met een hoekijzertje erop.
en van een afstandje.
de stoelen moeten nieuwe binnenvoering en nieuw leer zitten nu
ook wel grappig is het band wat linksvoor zat.. de auto is waarscheinlijk met de scheur erin door blijven reden en dus stond het band scheef .... hier het resultaat.
ook de uitlaat moet vervangen worden..
de scheur is terug rechtgezet en ondertussen ook al gelast maar daar heb ik nog geen foto's van.
de buitenkant van het binnenscherm. met een stukje u-balk erop om recht te zetten.
de binnenkant van het binnenscherm met een hoekijzertje erop.
en van een afstandje.
de stoelen moeten nieuwe binnenvoering en nieuw leer zitten nu
ook wel grappig is het band wat linksvoor zat.. de auto is waarscheinlijk met de scheur erin door blijven reden en dus stond het band scheef .... hier het resultaat.
ook de uitlaat moet vervangen worden..
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
- metzijndrie
- Berichten: 1351
- Lid geworden op: zo 27 apr, 2008 21:09
- Locatie: Gooi
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
en weer ietsje verder
DE scheur is gelast, geslepen en in de primer gespoten dus nu moet hij even terug opgebouwd worden en band er onder en dan even helemaal afspuiten met hogedrukreiniger.
ook de dynamo en startmotor zijn terug, heb ze laten nakijken. de dynamo is vervangen en de startmotor gereviseerd.
en ik heb de nummerplaaten er eindelijk af.... het moeilijke daarvan was dat ze met een imbussleutel losgemaakt moesten worden maar wel met een imbus met een gaatje erin :S zeker zodat ze niet gestolen worden ofzo ??? dus die waren besteld en duurden wat lang...
DE scheur is gelast, geslepen en in de primer gespoten dus nu moet hij even terug opgebouwd worden en band er onder en dan even helemaal afspuiten met hogedrukreiniger.
ook de dynamo en startmotor zijn terug, heb ze laten nakijken. de dynamo is vervangen en de startmotor gereviseerd.
en ik heb de nummerplaaten er eindelijk af.... het moeilijke daarvan was dat ze met een imbussleutel losgemaakt moesten worden maar wel met een imbus met een gaatje erin :S zeker zodat ze niet gestolen worden ofzo ??? dus die waren besteld en duurden wat lang...
groeten Nick
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8
..................................................
Mustang 1969 coupe
302 V8