How to: de Starlet booster!
Moderator: Shelby GT-H
- dhageman
- Berichten: 110
- Lid geworden op: do 13 dec, 2007 14:29
- Locatie: Midden van het land
- Contacteer:
Re: How to: de Starlet booster!
Ik zie daar nu ineens iets nieuws. Residual valve!
Is die residual valve echt nodig? Bij mij zit hij er niet tussen , maar moet ook nog de prop valve beter afstellen omdat ik soms een achterwiel hoor blokkeren als ik hard rem.
Groet
Douwe
Is die residual valve echt nodig? Bij mij zit hij er niet tussen , maar moet ook nog de prop valve beter afstellen omdat ik soms een achterwiel hoor blokkeren als ik hard rem.
Groet
Douwe
http://home.casema.nl/dhageman/Mustang65/mainm.html
http://mustangquartz.blogspot.com
Ford Mustang 289Ci A code 1965 coupe
Oldsmobile Cutlass f85 Convertible 1962
http://mustangquartz.blogspot.com
Ford Mustang 289Ci A code 1965 coupe
Oldsmobile Cutlass f85 Convertible 1962
Re: How to: de Starlet booster!
volgens mij wel.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: zo 18 mar, 2012 18:56
Re: How to: de Starlet booster!
bedankt voor de tips.
Lekkages zijn niet aanwezig ik heb alle fittings gecontroleerd.
Ik weet niet zeker ofdat deze Residual valve al in mijn M/C in geïntegreerd.
Ik kan dit enkel uittesten als ik deze demonteer.
Lekkages zijn niet aanwezig ik heb alle fittings gecontroleerd.
Ik weet niet zeker ofdat deze Residual valve al in mijn M/C in geïntegreerd.
Ik kan dit enkel uittesten als ik deze demonteer.
Re:
en en en...past het bij een handbak?6-banger schreef:Mooie uitleg en ik ga hier binnekort mee aan de gang.
Blijft nog wel de vraag waarom het beter is bij rondom trommels om een enkele hoofdremcylinder te hebben dan een dubbele.Ik wilde juist een dubbele zodat ik een gescheiden systeem kon maken als exstra stukje veiligheid.
Of het past bij een handgeschakelde weet ik jullie binnekort te vertellen,ik heb een handgeschakelde 3 bak.
dank voor je duidelijke uitleg Erwin!
groet Jan
Groet,
Job
Re: How to: de Starlet booster!
Hallo Dakloos,Dakloos schreef:
Zaag van de metalen strip 2 stukken af met een lengte van 10 cm. Boor vervolgens 2 gaten van 8,5 mm op 15 en 75 mm en 2 gaten van 6,5 mm op 45 en 90 mm in de strips.
Aan de hand van deze (geweldige) topic, ben ik ook een starlet booster aan het inbouwen. Echter kom ik een klein foutje tegen in de bovenstaande tekst. De 6,5 en 8,5 gaten staan verkeerd om. Het moet dus zijn: Boor vervolgens 2 gaten van 6,5 mm op 15 en 75 mm en 2 gaten van 8,5 mm op 45 en 90 mm in de strips.
Groetjes,
Steffan
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Re: How to: de Starlet booster!
Ik weet dat het topic al een paar jaar oud is, maar ik zou mijn remsysteem (gescheiden en trommels rondom) graag bekrachtigd maken. Is er toevallig nog iemand die de foto's heeft bewaard?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: How to: de Starlet booster!
Ik zou er eerst eens een paar belletjes aan wagen om te checken of je 8 jaar na opening van dit topic nog steeds gemakkelijk een starlet booster op de sloop kan vinden.
Waarom niet een remanufactured origineel, het internet staat er tegenwoordig vol mee voor zeer schappelijke prijzen.
Michel.
Waarom niet een remanufactured origineel, het internet staat er tegenwoordig vol mee voor zeer schappelijke prijzen.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: How to: de Starlet booster!
Een remanufactured is zeker het overwegen waard, maar dan nog zouden de foto's behulpzaam zijn. Ik moet eerst inschatten of dit een klus is die ik zelf aandurf
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: How to: de Starlet booster!
En heb je al eens een Hydraboost systeem overwogen ???sjirafje schreef:Een remanufactured is zeker het overwegen waard, maar dan nog zouden de foto's behulpzaam zijn. Ik moet eerst inschatten of dit een klus is die ik zelf aandurf
http://www.hydratechbraking.com
Is wel wat duurder maar neemt weinig plaats in... bekijk het maar.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: How to: de Starlet booster!
$810 ex. tax, shipping etc... Met dat soort bedragen spaar ik liever door voor een set met conversie naar (voor) schijven. En ruimtegebrek heb ik niet echt Dus daar hoef ik het niet voor te doen.Mustang24 schreef: En heb je al eens een Hydraboost systeem overwogen ???
http://www.hydratechbraking.com
Is wel wat duurder maar neemt weinig plaats in... bekijk het maar.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: How to: de Starlet booster!
Ik heb destijds op de 66 een conversieset van SSBC gezet. Bekrachtiger, dubbele hoofdremcilender, schijven voor en 4-zuiger remklauwen als origineel. Was dacht ik rond de 1000 dollar. Naderhand de remblokken wel vervangen door EBC yellow stuff.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: How to: de Starlet booster!
Misschien weer een oude koe uit de sloot halen.
Maar ik zie dat starlet boosters nog steeds goed te krijgen zijn en niks kosten.
Ik zou graag deze ombouw doen. Dus mocht iemand nog in bezit van foto’s zijn zijn die meer dan welkom.
Het zou zonde zijn deze kennis verloren te laten gaan door wat missende foto’s.
Joey
Maar ik zie dat starlet boosters nog steeds goed te krijgen zijn en niks kosten.
Ik zou graag deze ombouw doen. Dus mocht iemand nog in bezit van foto’s zijn zijn die meer dan welkom.
Het zou zonde zijn deze kennis verloren te laten gaan door wat missende foto’s.
Joey
Re: How to: de Starlet booster!
Ik heb alles nog , iets van 20 jaar oud alweer . Ik heb dit met een dubbele HRC ook al weer 12 jaar op mijn huidige Mustang zitten. Werkt nog steeds prima (Toyota hé ) maar ik denk dat ik het nu anders zou gaan doen.......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: How to: de Starlet booster!
Geweldig dit! Dank je wel.
Heb zelf een 69er torino GT en dat zou hierop ook moeten lukken.
Ga het zeker toepassen! BEDANKT!
Heb zelf een 69er torino GT en dat zou hierop ook moeten lukken.
Ga het zeker toepassen! BEDANKT!
Re: How to: de Starlet booster!
Heb het paar jaar terug ook gedaan. Werkt super en kost bijna niets. Goeie info hier te vinden.