How to: de Starlet booster!

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
dhageman
Berichten: 110
Lid geworden op: do 13 dec, 2007 14:29
Locatie: Midden van het land
Contacteer:

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door dhageman »

Ik zie daar nu ineens iets nieuws. Residual valve!
Is die residual valve echt nodig? Bij mij zit hij er niet tussen , maar moet ook nog de prop valve beter afstellen omdat ik soms een achterwiel hoor blokkeren als ik hard rem.

Groet

Douwe
http://home.casema.nl/dhageman/Mustang65/mainm.html

http://mustangquartz.blogspot.com

Ford Mustang 289Ci A code 1965 coupe
Oldsmobile Cutlass f85 Convertible 1962
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door Claire »

volgens mij wel.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
michael115
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 18 mar, 2012 18:56

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door michael115 »

bedankt voor de tips.

Lekkages zijn niet aanwezig ik heb alle fittings gecontroleerd.
Ik weet niet zeker ofdat deze Residual valve al in mijn M/C in geïntegreerd.

Ik kan dit enkel uittesten als ik deze demonteer.
Afbeelding
Mustiv8
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 05 sep, 2011 10:29

Re:

Bericht door Mustiv8 »

6-banger schreef:Mooie uitleg en ik ga hier binnekort mee aan de gang.
Blijft nog wel de vraag waarom het beter is bij rondom trommels om een enkele hoofdremcylinder te hebben dan een dubbele.Ik wilde juist een dubbele zodat ik een gescheiden systeem kon maken als exstra stukje veiligheid.
Of het past bij een handgeschakelde weet ik jullie binnekort te vertellen,ik heb een handgeschakelde 3 bak.

dank voor je duidelijke uitleg Erwin!
groet Jan
en en en...past het bij een handbak? :) :wink:


Groet,

Job
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door stefke »

Dakloos schreef:

Zaag van de metalen strip 2 stukken af met een lengte van 10 cm. Boor vervolgens 2 gaten van 8,5 mm op 15 en 75 mm en 2 gaten van 6,5 mm op 45 en 90 mm in de strips.

Afbeelding
Hallo Dakloos,

Aan de hand van deze (geweldige) topic, ben ik ook een starlet booster aan het inbouwen. Echter kom ik een klein foutje tegen in de bovenstaande tekst. De 6,5 en 8,5 gaten staan verkeerd om. Het moet dus zijn: Boor vervolgens 2 gaten van 6,5 mm op 15 en 75 mm en 2 gaten van 8,5 mm op 45 en 90 mm in de strips.

Groetjes,

Steffan
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door sjirafje »

Ik weet dat het topic al een paar jaar oud is, maar ik zou mijn remsysteem (gescheiden en trommels rondom) graag bekrachtigd maken. Is er toevallig nog iemand die de foto's heeft bewaard?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door Gearz »

Ik zou er eerst eens een paar belletjes aan wagen om te checken of je 8 jaar na opening van dit topic nog steeds gemakkelijk een starlet booster op de sloop kan vinden.
Waarom niet een remanufactured origineel, het internet staat er tegenwoordig vol mee voor zeer schappelijke prijzen.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door sjirafje »

Een remanufactured is zeker het overwegen waard, maar dan nog zouden de foto's behulpzaam zijn. Ik moet eerst inschatten of dit een klus is die ik zelf aandurf :wink:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door Mustang24 »

sjirafje schreef:Een remanufactured is zeker het overwegen waard, maar dan nog zouden de foto's behulpzaam zijn. Ik moet eerst inschatten of dit een klus is die ik zelf aandurf :wink:
En heb je al eens een Hydraboost systeem overwogen ???

http://www.hydratechbraking.com

Is wel wat duurder maar neemt weinig plaats in... bekijk het maar.

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door sjirafje »

Mustang24 schreef: En heb je al eens een Hydraboost systeem overwogen ???

http://www.hydratechbraking.com

Is wel wat duurder maar neemt weinig plaats in... bekijk het maar.

:ok:
$810 ex. tax, shipping etc... Met dat soort bedragen spaar ik liever door voor een set met conversie naar (voor) schijven. En ruimtegebrek heb ik niet echt :lol: Dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door Ando »

Ik heb destijds op de 66 een conversieset van SSBC gezet. Bekrachtiger, dubbele hoofdremcilender, schijven voor en 4-zuiger remklauwen als origineel. Was dacht ik rond de 1000 dollar. Naderhand de remblokken wel vervangen door EBC yellow stuff.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
JoeyMerc
Berichten: 4
Lid geworden op: di 20 okt, 2020 11:40

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door JoeyMerc »

Misschien weer een oude koe uit de sloot halen.
Maar ik zie dat starlet boosters nog steeds goed te krijgen zijn en niks kosten.
Ik zou graag deze ombouw doen. Dus mocht iemand nog in bezit van foto’s zijn zijn die meer dan welkom.
Het zou zonde zijn deze kennis verloren te laten gaan door wat missende foto’s.

Joey
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door Dakloos »

JoeyMerc schreef: zo 27 dec, 2020 16:16 Het zou zonde zijn deze kennis verloren te laten gaan door wat missende foto’s.
Ik heb alles nog :wink: , iets van 20 jaar oud alweer :? . Ik heb dit met een dubbele HRC ook al weer 12 jaar op mijn huidige Mustang zitten. Werkt nog steeds prima (Toyota hé :D ) maar ik denk dat ik het nu anders zou gaan doen.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
JoeyMerc
Berichten: 4
Lid geworden op: di 20 okt, 2020 11:40

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door JoeyMerc »

Geweldig dit! Dank je wel.
Heb zelf een 69er torino GT en dat zou hierop ook moeten lukken.
Ga het zeker toepassen! BEDANKT!
Senne20
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 feb, 2016 19:40

Re: How to: de Starlet booster!

Bericht door Senne20 »

Heb het paar jaar terug ook gedaan. Werkt super en kost bijna niets. Goeie info hier te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”