Vorderingen project 69 sportsroof

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door PoisonIvy66 »

Lekkere jongens bij Muste Leco.
Die weten blijkbaar ook niet dat een ondernemer aan een particulier niet exclusief BTW mag offreren...

succes verder!
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Wat zijn het toch een stel boefjes bij Muste Leco :D .
Voor mij is Muste Leco een afgesloten hoofdstuk. En ik laat de pret niet verpesten door hun.
Afgelopen zaterdag hadden ons Sander en ik een excursievoormiddagje (leuk galgjewoord ;) ) . Eerst zijn we naar de loods en naar Moviecars gegaan om wat onderdelen te zoeken en op te pikken, daarna naar het revisiebedrijf voor een bezichtiging.
En wat een verschil zeg, mijn huidige revisiebedrijf met Muste Leco. Terwijl ze bij Muste-Leco nog moeite hadden om na 6 weken een offerte te maken, hebben ze bij het huidige revisiebedrijf het blok uitgeboord, de krukas en de zuigers geplaatst.
Oke, mijn opluchting klinkt een beetje overdreven, maar zoals vermeld mag dat wel na al die tijd van wachten op offertes, onderdelen, vakantie (niet zo heel erg om dan te wachten :D ), bericht dat onderdelen niet geleverd kunnen worden, berichten dat onderdelen 5 weken te laat binnen zouden komen, enz enz. Oftewel dingen waar ik echt niet op zat te wachten.
Het leuke was dat als ze nog meer onderdelen zouden hebben, ze dan al verder met monteren zouden zijn geweest.
Dit mistten ze, en ieder onderdeel had een verhaal:

- Aandrijfas oliepomp
- 2x boutjes thrustplate nokkenas
- 1x boutje nokkenas
- carterpan
- spie krukas
- 1x uitlaatklep
- 16x klepveer

Ik zal vooraan beginnen.

- De aandrijfas van de oliepomp was ik vergeten te bestellen. Willem wat ben je toch een zaadje ;) :D . Het lullige was dat ik hem wel had opgeschreven op mijn kladje, maar niet op mijn prijsaanvraag had gezet. Maar goed, die hadden ze gelukkig bij Moviecars liggen.
- Van de 2 boutjes wist ik dat ik die thuis had zien liggen. Ik zal maar geen foto van mijn laboratorium, ehm schuur bijvoegen ;) . Maar waar lagen die boutjes? Eentje had ik vrij vlug gevonden. De andere niet.
Op de grond van de schuur staat een bak met spul. Die bak staat op de planning om uitgezocht te worden. Hij zal toch niet daarin liggen hoop ik? Handje voor handje de boutjes, plugjes, schroefjes, enz enz eruit gehaald en idd, daar was het speciale 6-grade zwarte boutje met lage kop.
- De bout van de nokkenas had ik nergens zien liggen in mijn bakken met onderdelen. Hoewel ik toch zeker wist dat ik die in mijn handen had gehad. Maar nu? Even rondgebeld, maar niemand had zo'n bout liggen. Op een gegeven moment keek ik in mijn tas met losse bouten, en daar was ie. Ook een grade-6, zwart, goede lengte en goede diameter. Conclusie: met veel mazzel kun je 2 spelden in 2 hooibergen vinden ;) . Voor de oplettende lezer: 1 van de boutjes van de thrust plate tel ik niet als speld ;) .
- De originele carterpan had ik ook weten te versieren. Het jammere is dat de carterpan van een 289 / 302 anders is dan die van een 351. Verder was de carterpan toen ik hem vond behoorlijk verroest. Fertan erin gesmeerd. Het was wel hele oude en hij werkte niet helemaal goed. Het resultaat was navenant, maar waarschijnlijk kan het revisiebedrijf daarvoor spul lenen van een kennis.
- De spie van de krukas zat er ook niet bij. Afgelopen zaterdag dus eerst in de loods wezen kijken. Er zat er nog eentje in een krukas, alleen die zat ramvast. Verdorie, balen. Misschien bij Moviecars. Helaas voor mij had Patrick die pas geleden ook nodig en had er toen al geen liggen. Net toen we naar het revisiebedrijf wilden rijden, had ik een ander idee. Het idee was met een griptang proberen. Dat werkte niet en dus besloten om proberen met een schroevedraaier de spie eruit te tikken. En dat werkte goed! Het bleek ook een Woodruff-key te zijn, oftewel een halvemaan spie. Ik ben platte spieen gewend.
- De uitlaatklep had iemand in Amerika te weinig geleverd. Eikol ;) . Die Amerikanen lijken net Fransen. Met als verschil dat ze wel mooie auto's maken ;) :D . Maar dat komt nog wel goed.
- De klepveren stonden nog op backorder en komen hopelijk over 2 weken binnen, samen met nog wat spul voor de koppeling en dergelijke wat ik heb besteld.

Hieronder staan enkele foto's:

http://s809.photobucket.com/albums/zz18 ... motorblok/

Verder houd ik jullie op de hoogte.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Wat zijn het toch een stel boefjes bij Muste Leco :D .
Voor mij is Muste Leco een afgesloten hoofdstuk. En ik laat de pret niet verpesten door hun.
Afgelopen zaterdag hadden ons Sander en ik een excursievoormiddagje (leuk galgjewoord ;) ) . Eerst zijn we naar de loods en naar Moviecars gegaan om wat onderdelen te zoeken en op te pikken, daarna naar het revisiebedrijf voor een bezichtiging.
En wat een verschil zeg, mijn huidige revisiebedrijf met Muste Leco. Terwijl ze bij Muste-Leco nog moeite hadden om na 6 weken een offerte te maken, hebben ze bij het huidige revisiebedrijf het blok uitgeboord, de krukas en de zuigers geplaatst.
Oke, mijn opluchting klinkt een beetje overdreven, maar zoals vermeld mag dat wel na al die tijd van wachten op offertes, onderdelen, vakantie (niet zo heel erg om dan te wachten :D ), bericht dat onderdelen niet geleverd kunnen worden, berichten dat onderdelen 5 weken te laat binnen zouden komen, enz enz. Oftewel dingen waar ik echt niet op zat te wachten.
Het leuke was dat als ze nog meer onderdelen zouden hebben, ze dan al verder met monteren zouden zijn geweest.
Dit mistten ze, en ieder onderdeel had een verhaal:

- Aandrijfas oliepomp
- 2x boutjes thrustplate nokkenas
- 1x boutje nokkenas
- carterpan
- spie krukas
- 1x uitlaatklep
- 16x klepveer

Ik zal vooraan beginnen.

- De aandrijfas van de oliepomp was ik vergeten te bestellen. Willem wat ben je toch een zaadje ;) :D . Het lullige was dat ik hem wel had opgeschreven op mijn kladje, maar niet op mijn prijsaanvraag had gezet. Maar goed, die hadden ze gelukkig bij Moviecars liggen.
- Van de 2 boutjes wist ik dat ik die thuis had zien liggen. Ik zal maar geen foto van mijn laboratorium, ehm schuur bijvoegen ;) . Maar waar lagen die boutjes? Eentje had ik vrij vlug gevonden. De andere niet.
Op de grond van de schuur staat een bak met spul. Die bak staat op de planning om uitgezocht te worden. Hij zal toch niet daarin liggen hoop ik? Handje voor handje de boutjes, plugjes, schroefjes, enz enz eruit gehaald en idd, daar was het speciale 6-grade zwarte boutje met lage kop.
- De bout van de nokkenas had ik nergens zien liggen in mijn bakken met onderdelen. Hoewel ik toch zeker wist dat ik die in mijn handen had gehad. Maar nu? Even rondgebeld, maar niemand had zo'n bout liggen. Op een gegeven moment keek ik in mijn tas met losse bouten, en daar was ie. Ook een grade-6, zwart, goede lengte en goede diameter. Conclusie: met veel mazzel kun je 2 spelden in 2 hooibergen vinden ;) . Voor de oplettende lezer: 1 van de boutjes van de thrust plate tel ik niet als speld ;) .
- De originele carterpan had ik ook weten te versieren. Het jammere is dat de carterpan van een 289 / 302 anders is dan die van een 351. Verder was de carterpan toen ik hem vond behoorlijk verroest. Fertan erin gesmeerd. Het was wel hele oude en hij werkte niet helemaal goed. Het resultaat was navenant, maar waarschijnlijk kan het revisiebedrijf daarvoor spul lenen van een kennis.
- De spie van de krukas zat er ook niet bij. Afgelopen zaterdag dus eerst in de loods wezen kijken. Er zat er nog eentje in een krukas, alleen die zat ramvast. Verdorie, balen. Misschien bij Moviecars. Helaas voor mij had Patrick die pas geleden ook nodig en had er toen al geen liggen. Net toen we naar het revisiebedrijf wilden rijden, had ik een ander idee. Het idee was met een griptang proberen. Dat werkte niet en dus besloten om proberen met een schroevedraaier de spie eruit te tikken. En dat werkte goed! Het bleek ook een Woodruff-key te zijn, oftewel een halvemaan spie. Ik ben platte spieen gewend.
- De uitlaatklep had iemand in Amerika te weinig geleverd. Eikol ;) . Die Amerikanen lijken net Fransen. Met als verschil dat ze wel mooie auto's maken ;) :D . Maar dat komt nog wel goed.
- De klepveren stonden nog op backorder en komen hopelijk over 2 weken binnen, samen met nog wat spul voor de koppeling en dergelijke wat ik heb besteld.

Hieronder staan enkele foto's:

http://s809.photobucket.com/albums/zz18 ... motorblok/

Verder houd ik jullie op de hoogte.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door lee iacoca »

boefjes..? lijken me meer oplichters die toch nog wat centen uit je zak proberen te kloppen.
hou ons uptodate met je project .
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

[quote="lee iacoca"]hou ons uptodate met je project .[/quote]

Dat zal ik zeker doen :ok:
Zaterdag gaan we weer beunen :bash: :smt007 :smt041

En verder is Muste Leco voor mij een afgesloten hoofdstuk. Ik heb nu een ander revisiebedrijf gevonden. Ook in de buurt. Als ze iets tegenkomen vragen ze eerst in plaats van in het wilde weg gaan beunen. Verder geven ze goede adviezen, ze zijn ca 1500 - 2000 euro goedkoper :shock: dan Muste Leco en enkele kennissen hebben ook goede ervaringen met het andere revisiebedrijf (kwam ik later pas achter, anders had ik mijn blok daar meteen naartoe gebracht ;) ).

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal

Zoals gezegd hebben we afgelopen zaterdag weer aan de Mustang gewerkt. Heerlijk, therapie. Was ik echt aan toe ;) .

Behalve de dingen van vorige keer werkt nu ook:

- Cockpit werkt voor een groot deel. Zoals vermeld heeft ons Sander die mee naar huis genomen en schoongemaakt. Lampjes werken, toerenteller werkt, benzinemeter werkt.
- C-pillar verlichting. En werkt ook alleen als het echt moet ;) . Oftewel, als de deuren open staan.
- Bediening voor de kachel
- Linker deur sluit goed. Alles van de deur werkt.
- Kabels zijn gesoldeerd.
- Rechter deurvanger erop gezet.
- We hebben de aansluiting voor de radio gevonden (2-polige stekker geel-zwart en blauw-rood)
- Klokje werkt.
- Kachelbediening (met de bowdenkabels)
- Knop van de ruitenwisser werkt normaal

Maar: hoe het kwam weet ik niet. Bijna alles wat ik in mijn handen nam om te monteren wist ik op de een of andere manier te vernachelen.
Lompigheid? Gummend door de bochten met mijn broer naast me? Idem dito, maar dan met mijn toekomstige vrouw? Don't ask, maar echt geweldig werk leverde ik niet af :( .
Terwijl mijn werk anders perfect is :D ;) .

Zo had ik bijvoorbeeld de kachelbediening aangesloten. Hij ging een beetje stroef, dus ik dacht dat het van de nieuwigheid was. Niet dus. Stom stom stom. Willem, lompe kuus (een kuus is een varken in ABN).
Resultaat was dat ik de kachelbediening naar enkele vrouwen had gestuurd die het oudste beroep ter wereld uitoefenen :( .
Verder had ik thuis de kentekenplaat verlichting gemaakt. Verlichting met een mooi kabeltje op de bumper gezet. Die wilde ik dus monteren. Op een gegeven moment zei het kabeltje krak. GRTVRRR. Afgebroken. Opnieuw dus :(
Ten slotte wilde ik de C-pillar verlichting maken. De kabeltjes zaten aanvankelijk met een kroonsteentje aan elkaar. Ik had ze echter niet zelf doorgeknipt, dus het was niet bekend of de kabels wel goed zaten. Ik ben er bijna een halve dag mee bezig geweest om uit te vogelen waar het aan zou liggen. Het eerste waar ik naar keek was of het lampje goed was. Het draadje in het lampje was nog goed en hij maakte contact. Mijn broer had de tegenwoordigheid van geest om er toch een ander lampje in te zetten. En hij werkte. Jullie kunnen je voorstellen dat ik blij was dat ons Sander mee was (in je eentje sleutelen vind ik sowieso erg saai), want bij hem ging alles goed. Zie bovenstaand lijstje van wat hij allemaal heeft gedaan. De Mustang begint echt vorm te krijgen, en het schiet lekker op.

Met een beetje mazzel is binnenkort het blok klaar, hoewel het met de onderdelen wel wat tegen zit. En misschien dat we die volgende keer erin gaan hangen.
Volgende keer ook weer pics ;) :ok:
En volgende keer gaat het ook beter. Tjakaaaaaaaaaaaa ! :D :ok:

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal

Eindelijk is het zover. Het blok staat in elkaar.
Jullie weten allemaal wel dat ik er ontzettend lang mee bezig ben geweest. Van april 2011 tot heden om precies te zijn. Normaal is onderdelen bestellen 1 of 2 maanden, en laat een blokrevisie ook 1 maand duren. Hieronder een lijstje van wat we allemaal voor de kiezen hebben gehad:

- Een revisiebedrijf wat de zaak aan het flessen was en een onderdeel achterover heeft gedrukt (Muste-Leco)
- Een onderdelenleverancier die wel wilde leveren maar zich later terugtrok
- Een onderdelenleverancier die heel lang op zijn spullen liet wachten door problemen in de USA.
- Een onderdelenleverancier na lang wachten enkele spullen verkeerd had geleverd, maar dit gelukkig en natuurlijk ;) netjes en snel heeft opgelost.
- Een pakketje heel belangrijke onderdelen wat zoek was. Ook dit werd vlug en netjes opgelost.
- Een potentiele onderdelenleverancier die dicht was, net toen ik hem nodig had.
- Ontbrekende blokdelen (nogal wat)
- Een gastje (ik dus) dat een beetje een eikol ;) was door te verzuimen 1 heel belangrijk onderdeel te bestellen (aandrijfas oliepomp)
- Een onderdeel waarvan datzelfde gastje aannam dat het goed zou zijn, maar later zo rot als een mispel was (de carterpan)
- Een volledig afgewerkt motorblok wat tegen een hard onderdeel was gevallen. Resultaat: enkele kapotte bougies, kapotte verdeler (dus verdeler zelf, verdelerkap en rotor) en kleppendeksels licht gedeukt. Lichtpuntje was dat de onderdelenleverancier van de blokdelen mij later uitstekend uit de brand heeft geholpen. De grapjas ;) vertelde me dat hij wel had verwacht dat zo'n lompe kuus als ik de verdeler zou vernachelen en dat hij er nog een verdelerkap en rotor had liggen.
Ron bedankt!
De verdeler zelf heb ik gelijmd met loeisterke 2-componentenlijm. Van de breuk is niets meer te zien :ok:

Dat alles is nu verleden tijd.
We zijn al begonnen aan de opbouw. De balancer hebben we al gemonteerd en we hebben de bak voor het eerst in 25 jaar (zo lang ligt hij al uit elkaar) weer aan het blok gehangen. We hadden echter de verkeerde spacer gemonteerd tussen blok en bak :( .
Voor het monteren van de balancer had ik zelf een tooltje gemaakt van een draadeind met trapezium 30 draad. Oftewel een stalen as van Ø30 mm met zeer groffe draad. Voor degene die dat kapot wil trekken: sterkte :lol: . Verder hebben we de verdeler gemonteerd en zijn nog met de dynamo bezig.
En sinds kort kunnen we de achterklep met de sleutel openen. Het verlengstukje om het slot met de vergrendeling te verbinden had ik niet meer, dus moesten we door het gat voor de benzinetank klimmen om een schroevendraaier in de vergrendeling te kunnen steken.
Ik zal proberen foto's te maken. Mijn fototoestel is echter kaducati, dus die mag ik binnenkort een nieuwe gaan halen.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door Ghost Rider »

tja Willem... wat moeten we hier nog op zeggen :D
Beter laat dan nooit dan maar ? hehe
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo allemaal

Gisteren zijn onze petekinderen, 9T02 en 351W na een scheiding van ca 25 jaar opnieuw getrouwd.
De scheiding heeft destijds de kranten gehaald.
De vader (351W) heeft een volledige facelift gekregen, want hij zag er voor zijn leeftijd niet zo heel goed meer uit.
We gaan er even vanuit dat het vanwege het verdriet was.
Het feest was bijna niet doorgegaan omdat een van de getuigen de ringen was kwijtgeraakt.
Na de plechtigheid is meteen een wolk van een zoon geboren. Hij heet Julius en heeft een gewicht van ca 2500 pond en een lengte van ca 4.9 meter.
Het was meteen duidelijk dat het een jongen was vanwege de enorme stang tussen zijn benen.
Hij heeft alleen nog maar gekreund, maar we hebben het volste vertrouwen dat hij binnenkort zijn tandjes krijgt.
Hij heeft al wel met zijn oogjes geknipperd en zijn armpjes en beentjes bewogen.
Foto's van het huwelijk en de kleine volgen.


Voor wie geen bal snapt (wat begrijpelijk is :D ) van het (zwets)verhaal wat ik hierboven heb opgeschreven hieronder een vertaling.

Gisteren hebben we het blok met bak erin gelegd, nadat het blok en de carrosserie ca 25 jaar van elkaar gescheiden geweest.
In de remklauwen heb ik krantenknipsels gevonden (nee, de demontage stond niet in de krant, maar de datum op de krant was 1987) :ok: .
Het motorblok lag zoals bekend volledig uit elkaar en is ook volledig gereviseerd. Het enige wat hergebruikt is, is het onderblok en de koppen. Verder is bijna alles van het blok nieuw. De krukas is geremanufactured en is helaas niet meer origineel.
De carterpan was onbruikbaar vanwege de roest.
We hadden motorsteunen gemonteerd, maar die pastten niet. De goede motorsteunen was ik kwijt (eikel :D ), maar hebben we weer teruggevonden :ok: . Ze lagen gewoon bij de auto.
Ik heb mijn Mustang Julius genoemd. Nog altijd beter dan Fifike :D . Hij staat bijna helemaal in elkaar. Interieur, ruiten, voorbumper, remmerij en lampen moeten nog gemonteerd worden.
De cardanas hebben we ook gemonteerd.
We hadden de accu gemonteerd van mijn eigen auto. Het blok draaide en de bougies vonkten. We wilden hem alleen maar droog starten. Zo krijgt de olie beter de kans rond te lopen.
Volgende keer gooien we er benzine in en kijken we of hij wil starten.
Elektrisch werkt de Mustang al een heel eind.
Foto's van de montage en het resultaat volgen.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door Mustang24 »

Jane, Julius, Blacky, Tweety... begint hier een een afterparty te worden... :lol:

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door Ghost Rider »

je kunt er ook en verhaal van maken hahah :lol:
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door willem_nog_niks »

Dat is toch lachuh Niels :lol:

Gisteren was het eindelijk zover. Julius heeft voor het eerst in 25 jaar weer gebruld!
Voor wie het even heeft gemist: zo heb ik mijn Mustang gedoopt ;) .
Het starten heeft afgezien van het reviseren en monteren op zich (zie vorige posts) heel wat voeten in de aarde gehad ;) .
Ik had nog niet verteld wat we met de startmotor hebben gehad, dus hier komt het.
Op een mooie dag :D had ik mijn startmotor mee naar huis genomen. Dat was al ruim voordat mijn blok gereviseerd was.
Aan de accu gehangen. Hij deed niets.
De accu was redelijk goed, dus de startmotor uit elkaar gehaald.
Allemachtig, wat was dat ding smerig! Natuurlijk helemaal schoongemaakt en opnieuw aan de accu gehangen.
En hij deed het! Heel zachtjes, maar hij deed het! De startmotor had ik toen aan de kant gelegd.
Enige tijd geleden hadden we de startmotor gemonteerd op het gereviseerde blok en het blok de olie rond laten pompen, dus de aanvoer van de verdeler eraf.
Dit hadden we met de accu van mijn auto gedaan, dus het was een paar keer starten, maar niet laten lopen. Hij gooide het blok wel rond, maar zwakjes.
Een nieuwe accu gekocht, paste ie niet in de accubak. Chips, terug en een andere accu gekocht. Ik kon hem gelukkig nog ruilen.
Dus de goede accu gemonteerd en proberen te starten. Niets! Hoe kon dat? Eerst deed ie het, en dit was een nieuwe accu met een hoger amperage.
Eruit gehaald, aan de startkabels gehangen en hij deed het nog steeds niet.
Weer uit elkaar gehaald en niets vreemds gezien.
Mijn oom stond erbij en die vertelde dat heel de tjap die tussen de segmenten van de lamellen zat eruit gehaald moest worden.
Dat gedaan en weer aan de startkabels gehangen. Nog steeds niets. AAAAAAAAAAAAARGH!
Voor de gein de startkabels vervangen door de motorkabels en hij draaide als een gek. Een van de startkabels was kapot!
Startmotor weer gemonteerd, aangesloten. En hij deed niets.
Er gingen ook geen lampjes branden. FCUK :D wat krijgen we nou? Startrelais vervangen, alles nagelopen, bleek de stekker achter het contactslot niet goed te zijn.
Weer geprobeerd. De startmotor draaide als een gek, maar de auto werd niet gestart. Het tandwiel schoot niet uit zijn holletje :D zou ik maar zeggen.
De startmotor weer eraf gehaald. En dat kreng is zwaar nondeju :D en aan de accu gehangen. Hij werkte perfect!
Het tandwiel draaide ook naar buiten, dus weer teruggehangen.
Weer niets! Wat was dat nou? Een tik tegen de startmotor deed wonderen!
We hadden de carburateur verbonden met de brandstofpomp, en de zuigzijde van de pomp in een jerrycan benzine gehangen.

HIJ DEED HET! EINDELIJK, NA 25 JAAR STILSTAAN LOOPT DE MUSTANG! YAHOOOOO!

Een geluid wat eruit kwam! Mijn oren piepen nog steeds :D . Maar dat is ook niet gek als je bedenkt dat er open pijpen op zitten.
Ehm ik bedoel alleen uitlaatspruitstukken ;) .
Verder hebben we de voortrein weer opgebouwd. Grill, lijstjes (voor zover aanwezig), front valance en bumper.
We hebben er een filmpje van gemaakt. Eens kijken of we dat op Youtube krijgen.
Mijn broer en ik zeiden op de terugweg in de auto heel de tijd tegen elkaar:
Hij loopt. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :D

Volgende keer meer.

Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
PoisonIvy66
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 27 feb, 2006 22:04
Locatie: Noord Brabant

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door PoisonIvy66 »

Willem,

Ik ben erg benieuwd naar het filmpje.
Ben ook benieuwd naar hoe de mustang er nu bij staat en ik hoop dat je er geen spijt van krijgt dat je de body niet al eerder hebt aanpakt (ik neem aan dat dat nog steeds niet is gedaan).

Succes verder.

Groeten,

Roel
...Happiness is the road...
Gebruikersavatar
frankpost
Berichten: 2627
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 17:09
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door frankpost »

tof! gefeliciteerd man :) mijlpaal bereikt!!

ben benieuwd naar het filmpje!
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Gebruikersavatar
fastronald
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 02 apr, 2010 22:30
Locatie: Gelderland-midden, omg Arnhem

Re: Vorderingen project 69 sportsroof

Bericht door fastronald »

Bedankt Willem!
Erg leuk om te lezen over Julius...
Als je een boek gaat schrijven, ben ik je eerste koper ;)....
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”