C4 schudt bij volgas/kickdown
Moderator: Shelby GT-H
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
MAAR......hoe zit het nu met je centrifugaal vervroeging? Niet gecontroleerd zeker? Je kunt er wel een Pertronix inschroeven maar als je centrifugaal vervroeging een veertje mist of te slappe veertjes heeft schiet je er niets mee op!!!!!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Ik heb daar zelf geen verstand van en mijn garage gezegd het op te lossen onder garantie. Neem aan dat ze wel twee keer zullen nadenken voordat ze er weer tijd (en een nieuwe module) in steken.Dakloos schreef:MAAR......hoe zit het nu met je centrifugaal vervroeging? Niet gecontroleerd zeker? Je kunt er wel een Pertronix inschroeven maar als je centrifugaal vervroeging een veertje mist of te slappe veertjes heeft schiet je er niets mee op!!!!!
Als het nu nog niet verholpen is zal ik het zeker vragen. Is er ergens meer te lezen over die centrifugaal vervroeging? Wat is de juiste Engelse benaming daarvoor?
1966 Mustang Fastback
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Mechanical advance.saf1908 schreef:Is er ergens meer te lezen over die centrifugaal vervroeging? Wat is de juiste Engelse benaming daarvoor?
1967 restomod
bodemloze put == eindeloos plezier
bodemloze put == eindeloos plezier
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Centrifugal advance! Zo moeilijk is dat toch niet om dat te bedenken.... Google het eens en je wordt doodgegooid met animaties waar je precies kunt zien hoe het werkt.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Update: Pertronix II zit erin. Resultaat: nog steeds hetzelfde probleem.
Heb de centrifugaalvervroeging nog gemeld, maar dat was nagekeken. Bij de garage weten ze het op dit moment ook niet, maar ze gaan verder zoeken.
Eerst dacht men dus aan een ontstekingsprobleem, maar nu weer aan bijv. de benzinetoevoer. De leiding is nagekeken en doorgeblazen voor de zekerheid, en ook het benzinefilter is vervangen.
Wie het weet mag het zeggen. Ik word er in ieder geval goed ziek van!
Heb de centrifugaalvervroeging nog gemeld, maar dat was nagekeken. Bij de garage weten ze het op dit moment ook niet, maar ze gaan verder zoeken.
Eerst dacht men dus aan een ontstekingsprobleem, maar nu weer aan bijv. de benzinetoevoer. De leiding is nagekeken en doorgeblazen voor de zekerheid, en ook het benzinefilter is vervangen.
Wie het weet mag het zeggen. Ik word er in ieder geval goed ziek van!
1966 Mustang Fastback
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Ik zou eens op zoek gaan naar en andere garage!
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Dat was ik inderdaad al even van plan, maar dat het nu nog niet goed is reken ik hen aan, dus mogen ze het eerst zelf op zien op te lossen. Heb er al genoeg geld naartoe gebracht, dus dit mag mooi onder garantie/coulance!Dakloos schreef:Ik zou eens op zoek gaan naar en andere garage!
1966 Mustang Fastback
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Update:
Het probleem lijkt nu verholpen te zijn door mijn garage (onder garantie). Ze zijn er lang mee bezig geweest en het lijkt een optelsom te zijn geweest van factoren. Met name de ontsteking en ook de afstelling van de carburateur.
Er is nu een Pertronix II elektronische ontsteking in de verdeler gezet en er is nog gekeken naar de centrifugaalvervroeging. Om ook de carburateur goed af te stellen is er een sensor in mijn uitlaat gelast om te kunnen meten wat de brandstof-/luchtverhouding is. Ik merkte zelf al dat de 2e trap onvoldoende vermogen gaf (t.o.v. mijn vorige carburateur) en na meting bleek dat ook zo te zijn. Er zijn daar andere secondary sproeiers in gezet (1 maat groter) en nu is het vermogen gelukkig weer terug. Maar nog veel belangrijker is dat dat zwaar irritante 'schudden' of 'inhouden' eindelijk verleden tijd lijkt te zijn. Dakloos zat dus in ieder geval goed of in de juiste richting.
Het probleem lijkt nu verholpen te zijn door mijn garage (onder garantie). Ze zijn er lang mee bezig geweest en het lijkt een optelsom te zijn geweest van factoren. Met name de ontsteking en ook de afstelling van de carburateur.
Er is nu een Pertronix II elektronische ontsteking in de verdeler gezet en er is nog gekeken naar de centrifugaalvervroeging. Om ook de carburateur goed af te stellen is er een sensor in mijn uitlaat gelast om te kunnen meten wat de brandstof-/luchtverhouding is. Ik merkte zelf al dat de 2e trap onvoldoende vermogen gaf (t.o.v. mijn vorige carburateur) en na meting bleek dat ook zo te zijn. Er zijn daar andere secondary sproeiers in gezet (1 maat groter) en nu is het vermogen gelukkig weer terug. Maar nog veel belangrijker is dat dat zwaar irritante 'schudden' of 'inhouden' eindelijk verleden tijd lijkt te zijn. Dakloos zat dus in ieder geval goed of in de juiste richting.
1966 Mustang Fastback
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Update:
Het probleem van 'schudden' bij volgas is toch niet helemaal verleden tijd... Nadat ik het lang niet meer heb gemerkt was het afgelopen zondag toch weer terug. Met name na wat langere ritjes en een warme motor komt het voor.
Ik kan wel weer gaan twijfelen over lucht-brandstofmengsel, maar dit is door een professionele US garage afgesteld (met lambdasonde in uitlaat) en Movie Cars/Mustang Country heeft daarna ook nog naar mijn auto gekeken en zo snel niets geks gemerkt.
Het probleem is er niet altijd, dus lastig om te verhelpen. Ik las op een ander forum nog meerdere reacties over evt. problemen met brandstoftoevoer. Daarom gisteravond de tank leeg gemaakt en van binnen bekeken:
Er is dus iets of wat roest te zien, maar mijn benzinefilter bij de motor is na maanden nog schoon. Daarnaast valt op dat er geen 'sok' (filter) meer om het buisje van de sending unit zit. Deze is losgekomen en drijft vlakbij het buisje op de bodem. Zou het kunnen zijn dat dit ding de oorzaak is geweest?
Moet ik mijn tank ook vervangen, of beter naar een ander probleem zoeken?
Het probleem van 'schudden' bij volgas is toch niet helemaal verleden tijd... Nadat ik het lang niet meer heb gemerkt was het afgelopen zondag toch weer terug. Met name na wat langere ritjes en een warme motor komt het voor.
Ik kan wel weer gaan twijfelen over lucht-brandstofmengsel, maar dit is door een professionele US garage afgesteld (met lambdasonde in uitlaat) en Movie Cars/Mustang Country heeft daarna ook nog naar mijn auto gekeken en zo snel niets geks gemerkt.
Het probleem is er niet altijd, dus lastig om te verhelpen. Ik las op een ander forum nog meerdere reacties over evt. problemen met brandstoftoevoer. Daarom gisteravond de tank leeg gemaakt en van binnen bekeken:
Er is dus iets of wat roest te zien, maar mijn benzinefilter bij de motor is na maanden nog schoon. Daarnaast valt op dat er geen 'sok' (filter) meer om het buisje van de sending unit zit. Deze is losgekomen en drijft vlakbij het buisje op de bodem. Zou het kunnen zijn dat dit ding de oorzaak is geweest?
Moet ik mijn tank ook vervangen, of beter naar een ander probleem zoeken?
1966 Mustang Fastback
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Niet goed werkende of vervuilde benzine pomp?
Heb een oldtimer gehad die een tijdje te pas en te onpas spontaan stotterde. Uiteindelijk bleek er vuil in de mechanische pomp te zitten. Dat zorgde ervoor dat het membraam (soms?) niet volledig kon bewegen en dus ook niet voldoende benzine aanzoog. Sindsdien heb ik altijd een filter voor en na de pomp.
Misschien ver gezocht maar je hebt al zoveel geprobeerd.
Heb een oldtimer gehad die een tijdje te pas en te onpas spontaan stotterde. Uiteindelijk bleek er vuil in de mechanische pomp te zitten. Dat zorgde ervoor dat het membraam (soms?) niet volledig kon bewegen en dus ook niet voldoende benzine aanzoog. Sindsdien heb ik altijd een filter voor en na de pomp.
Misschien ver gezocht maar je hebt al zoveel geprobeerd.
66 coupe aut. V8 in progress