C4 schudt bij volgas/kickdown

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door saf1908 »

Vandaag weer een flink stuk gereden. Afgelopen maanden is er veel aan mijn auto gedaan, waaronder mijn C4 laten reviseren. Toch merkte ik vandaag iets vreemds toen mijn auto goed warm was gereden. Een aantal keer bij volgas/kickdown schudde de aandrijflijn, ik neem aan de versnellingsbak. Bij gas minderen en daarna weer volgas pakte hij wel weer goed op. Vooral bij +/- 25-40 m/ph en dan volgas gebeurde het een paar keer. Het lijkt alsof er geen grip is op de motor die meer op zijn staart wordt getrapt en alsof er iets schudt.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik moet maandag toevallig langs mijn garage, dus zou mooi zijn als ik het beter kan uitleggen. Probleem deed zich namelijk niet elke keer voor en je zult weer zien dat het niet gebeurt als ik mijn garagist meeneem tijdens een ritje. En het kan maar beter opgelost worden als er iets aan de hand is, want na revisie heb ik er nog geen 250 km. mee gereden.

Bedankt voor het meedenken.
1966 Mustang Fastback
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door Dieselhead »

versnellings bak steun rubber gaar waarschijnlijk?
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door Ghost Rider »

toen mijn auto goed warm was gereden
:lol:
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door Gearz »

Kan van alles zijn, van de converter tot aan problemen in de bak zelf, lastig zo een diagnose te stellen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door saf1908 »

Ghost Rider schreef:
toen mijn auto goed warm was gereden
:lol:
Normal operating temperature that is...
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door 66hipowannebee »

Wie heeft die C-4 onder handen gehad?

lijkt me beter om daar eens verhaal te halen,misschien staan de rembanden niet goed afgesteld.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door saf1908 »

66hipowannebee schreef:Wie heeft die C-4 onder handen gehad?

lijkt me beter om daar eens verhaal te halen,misschien staan de rembanden niet goed afgesteld.

Tonie
Ik ga naar Summerlin in Etten-Leur. Heeft al tig jaar ervaring op het gebied van versnellingsbakken en doet vooral Amerikanen. Ik vertrouw absoluut op zijn kennis en ervaring (en heb 3 jaar garantie gehad), maar er zou inderdaad iets mis kunnen zijn gegaan. Morgenavond ga ik erheen, maar wel vervelend als het net weer niet gebeurt als ik daar ben.

Wordt vervolgd...
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door saf1908 »

Update: Mijn monteur zegt dat het een ontstekingsprobleem is. Het vreemde is dat we fanatiek zijn geweest en juist zo'n beetje alles hebben vervangen de afgelopen tijd: Mallory elektronische E-spark ontsteking, nieuwe Mallory bobine, spark plugs, spark plug wires (Taylor Spiro Core, 8 mm.), nieuwe verdelerkap, enz.

Het enige dat hij op dit moment kan bedenken is dat de bougiekabels tijdelijk aan elkaar zijn gesnoerd met tiewraps. De vonk zou dan kunnen overslaan. Nu weet ik van een recent topic van Ando dat dit eigenlijk niet zou moeten kunnen met moderne (hoge kwaliteit) bougiekabels. Een andere mogelijkheid is dat ze op 1 of 2 plaatsen ook vastzitten aan de T-bars van de kleppendeksels.
Dit was een tijdelijke oplossing totdat ik de tijd heb om mijn bougiekabel-afstandhouders te monteren.

Zou het probleem van overslaande vonken dan toch echt kunnen bestaan?

p.s.: Dieselhead, dank voor de tip. Heb er meer over gelezen en het kan inderdaad geen kwaad een nieuwe baksteun te monteren, maar mijn monteur denkt niet dat dit het probleem zal zijn.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door Ando »

Ik heb ze per 4 door een 25mm aluminium pijpje lopen en geen problemen. Nu heb ik ze niet ingesnoerd met een tywrap, misschien dat dat wel uitmaakt.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door Mustang24 »

Ando schreef:Ik heb ze per 4 door een 25mm aluminium pijpje lopen en geen problemen. Nu heb ik ze niet ingesnoerd met een tywrap, misschien dat dat wel uitmaakt.
Bij mij lopen ze door RVS kanalen, en worden bijeen gehouden door afstandhoudertjes (mooie naam :lol: )
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 472
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door richard66coupe »

Het zou dan misschien ook nog mengsel kunnen zijn. Misschien staat hij iets te rijk, Je zou de kickdown misschien eens los kunnen koppelen en dan kijken of hij dat in de 3e versnelling ook doet als je hem diep in trapt.
Als je het gevoel hebt dat hij slipt dan denk ik dat het toch de automaat is.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door saf1908 »

richard66coupe schreef:Het zou dan misschien ook nog mengsel kunnen zijn. Misschien staat hij iets te rijk, Je zou de kickdown misschien eens los kunnen koppelen en dan kijken of hij dat in de 3e versnelling ook doet als je hem diep in trapt.
Als je het gevoel hebt dat hij slipt dan denk ik dat het toch de automaat is.
Het gebeurt ook bij andere snelheden zei de beste man, die de carb juist iets rijker had gezet. Qua instelling daarvan weet ik ook later meer, want er wordt een lambdasensor ingebouwd om e.e.a. nog beter te kunnen bepalen.

Baal alleen van dit trillen, want wie geeft me de garantie dat het toch niet de versnellingsbak is?
Het zal even afwachten zijn wat die afstandshouders doen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door Ando »

Hoeveel voorontsteking heb je?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
danwen
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 12 aug, 2005 17:26
Locatie: omg. Zwolle

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door danwen »

Lijkt erop dat 1 van de bougies (of kabel van 1 cilinder) niet goed is, heb dit al een keer eerder meegemaakt bij een mustang van een ander forum lid.
Bij normaal rijden geen probleem, bij hard acceleren gaat het inderdaad erg trillen.
Danny en Wendy
Sportsroof 1970 grabber blue

"a stranger's just a friend you do not know"
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: C4 schudt bij volgas/kickdown

Bericht door saf1908 »

danwen schreef:Lijkt erop dat 1 van de bougies (of kabel van 1 cilinder) niet goed is, heb dit al een keer eerder meegemaakt bij een mustang van een ander forum lid.
Bij normaal rijden geen probleem, bij hard acceleren gaat het inderdaad erg trillen.
Gek genoeg gebeurt het echter niet altijd. Het kan een half uur goed gaan, wat ik ook probeer om het te veroorzaken. En soms gebeurt het 3x achter elkaar bij kickdown.
De bougiekabels zouden het alleen kunnen zijn als ze te dicht tegen elkaar zitten of omdat ze aan de T-bars van de kleppendeksels vast zitten, want bij mijn oude kabels was het probleem er na een tijd ook. Nu zitten er gloednieuwe op.
Bougies zijn ook nog geen 500 km. oud en 'gap' is gecontroleerd, maar mochten afstandhouders niet helpen dan draai ik er 8 nieuwe in.

@Ando: voorontsteking weet ik niet, zal het vragen deze week.

Ik vond nog een schema voor een 302 waarop het routing schema te zien was van de bougiekabels. Dus niet alleen firing order, maar ook de locatie van iedere kabel in de afstandhouders. Waarbij bepaalde kabels bij voorkeur zo ver mogelijk uit elkaar moeten zitten. Als iemand dit voor een 351W heeft houd ik me aanbevolen.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”