Scan scan... post post ?saf1908 schreef:Ik vond nog een schema voor een 302 waarop het routing schema te zien was van de bougiekabels. Dus niet alleen firing order, maar ook de locatie van iedere kabel in de afstandhouders. Waarbij bepaalde kabels bij voorkeur zo ver mogelijk uit elkaar moeten zitten.
C4 schudt bij volgas/kickdown
Moderator: Shelby GT-H
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
A.u.b.:GTA67 schreef:Scan scan... post post ?saf1908 schreef:Ik vond nog een schema voor een 302 waarop het routing schema te zien was van de bougiekabels. Dus niet alleen firing order, maar ook de locatie van iedere kabel in de afstandhouders. Waarbij bepaalde kabels bij voorkeur zo ver mogelijk uit elkaar moeten zitten.
1966 Mustang Fastback
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Mooi thanks.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Eerlijk gezegd geloof ik weinig van die crossfire met de moderne bougiekabels....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Nee ik ook niet.. dat komt tegenwoordig niet meer voor.
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Mijn auto vanavond opgehaald, weer een kleine 500 euro betaald en het vervangen van de transmissiesteun heeft het probleem niet verholpen helaas. Het vreemde is dat het probleem echt alleen af en toe optreedt. Soms kan ik 10x achter elkaar kickdown gebruiken zonder dat er iets gebeurt. Verder rijdt hij ook prima bij constante snelheid en sowieso altijd bij normaal optrekken. Alleen blijft het merkwaardige probleem zich af en toe voordoen zodra je ineens veel gas geeft.
Dit weekend ga ik mijn nieuwe bougiekabels ontdoen van de tiewraps en installeer ik de afstandhouders. Er is veel te lezen over 'crossfire' en 'arcing', waarbij dus met name cilinder 1 & 3 en cilinder 5 & 6 zo ver mogelijk uit elkaar moeten zitten.
Het zal ongetwijfeld ook geen kwaad kunnen om nieuwe bougies erin te draaien en deze van een correcte gap te voorzien.
Maar zoals altijd, het zal wel weer geen zak uitmaken... Als ze dan ook bij een gespecialiseerde garage het niet 1-2-3 kunnen duiden vreet dat aardig aan me.
Dit weekend ga ik mijn nieuwe bougiekabels ontdoen van de tiewraps en installeer ik de afstandhouders. Er is veel te lezen over 'crossfire' en 'arcing', waarbij dus met name cilinder 1 & 3 en cilinder 5 & 6 zo ver mogelijk uit elkaar moeten zitten.
Het zal ongetwijfeld ook geen kwaad kunnen om nieuwe bougies erin te draaien en deze van een correcte gap te voorzien.
Maar zoals altijd, het zal wel weer geen zak uitmaken... Als ze dan ook bij een gespecialiseerde garage het niet 1-2-3 kunnen duiden vreet dat aardig aan me.
1966 Mustang Fastback
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Klote voor je. Ik hoop dat je die 500 euro niet alleen betaald hebt voor het vervangen van de baksteun .
Je schrijft dat het probleem zich optreedt bij zeer veel gas geven. Zoals Ando ook al aangaf: hoe is het met de voorontsteking? Is het niet gewoon pingelen wat veroorzaakt wordt door een slap of ontbrekend veertje in je centrifugaal vervroeging?
Ik zou de topic titel aanpassen, de motor zit vast aan de bak: hoe weet je dan of de bak of de motor het schudden veroorzaakt?
Je schrijft dat het probleem zich optreedt bij zeer veel gas geven. Zoals Ando ook al aangaf: hoe is het met de voorontsteking? Is het niet gewoon pingelen wat veroorzaakt wordt door een slap of ontbrekend veertje in je centrifugaal vervroeging?
Ik zou de topic titel aanpassen, de motor zit vast aan de bak: hoe weet je dan of de bak of de motor het schudden veroorzaakt?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Auto trilt bij volgas/kickdown
Haha, dat zou wat zijn. Verder heb ik ze een high torque starter laten inbouwen en wat aan mijn carburateur laten afstellen. Daarnaast nog wat andere kleinere dingen, dus dat zal allemaal wel kloppen.Dakloos schreef:Klote voor je. Ik hoop dat je die 500 euro niet alleen betaald hebt voor het vervangen van de baksteun .
Je schrijft dat het probleem zich optreedt bij zeer veel gas geven. Zoals Ando ook al aangaf: hoe is het met de voorontsteking? Is het niet gewoon pingelen wat veroorzaakt wordt door een slap of ontbrekend veertje in je centrifugaal vervroeging?
Ik zou de topic titel aanpassen, de motor zit vast aan de bak: hoe weet je dan of de bak of de motor het schudden veroorzaakt?
Gisteren nog eens kritisch naar het 'trillen' geluisterd, maar het is niet zozeer de auto die trilt. Eerder een trillend geluid, misschien misfiring?
Voorontsteking weet ik niet, maar ga ik vragen. Ik zal eerst de bougiekabel-afstandhouders en nieuwe bougies proberen voordat ik weer een vragenvuur op ze af ga schieten. Wil ook geen pain-in-the-@ss zijn, maar zo lang ze het niet verhelpen denk ik ook gewoon mee.
En denk dat je zoiets onderhand wel een keer op garantie/coulance kan gooien bij een garage? Mijn auto namelijk een paar maanden na aanschaf daarheen gebracht voor een nieuwe carburateur en elektronische ontsteking, maar vlak daarna kwamen de bovenstaande problemen voor het eerst. In mijn veronderstelling dat het de versnellingsbak was heb ik die dus ook laten reviseren om dat ook weer netjes te hebben. Conclusie is dus dat het probleem waarschijnlijk niet eens in de versnellingsbak zat, maar gewoon in de ontsteking (en de revisie voor niets is uitgevoerd)?
1966 Mustang Fastback
Re: Auto trilt bij volgas/kickdown
Als je het duidelijk hoort dan denk ik eerder aan pingelen dan aan misfire.saf1908 schreef:
Gisteren nog eens kritisch naar het 'trillen' geluisterd, maar het is niet zozeer de auto die trilt. Eerder een trillend geluid, misschien misfiring?
Is je complete verdeler vervangen? Zit er dan wel een goed tandwiel op? Misschien is die wel stuk gedraaid.
Je problemen zijn begonnen vlak nadat je de ontsteking en de carburateur hebt laten vervangen. Hoe kom je dan op het idee dat het ineens aan de bak zou moeten liggen? Ik zou het dan eerst in de dingen zoeken die recentelijk veranderd zijn.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Misschien speling op je timing chain? Dan verloopt je ontsteking continue. Verdelerkap eraf halen. Iets aan je krukas poelie draaien en kijken of je verdeler meteen mee draait.
Succes
Rene
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Nog weinig nieuws helaas i.v.m. tijdgebrek. Voordat ik 'not amused' terugkeer naar mijn garage stond er op de to do list nog de routing van de bougiekabels. Ik had nog afstandhouders liggen die ik vanavond heb gemonteerd.
Hier het resultaat:
Qua look nog niet optimaal, maar dat is een zorg voor later.
Het viel mij al eerder op dat bij het controleren van de firing order de bougiekabels niet zoals op het schema op de verdelerterminals zitten aangesloten. De firing order en routing van de bougiekabels klopt wel, dat heb ik gecontroleerd, maar alle bougiekabels lijken een paar terminals met de klok mee te zijn gedraaid. De groene pijl hieronder geeft aan waar bougiekabel 1 hoort te zitten, kabel 2, enz. Bij mij begint bougiekabel 1 dus op "drie uur" (rode pijl).
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de oorzaak van mijn probleem is? Zeker omdat mijn auto gewoon goed start en stationair loopt, en bij rustig rijgedrag is het ook niet te merken.
Of is het toch niet helemaal OK op deze manier?
Hier het resultaat:
Qua look nog niet optimaal, maar dat is een zorg voor later.
Het viel mij al eerder op dat bij het controleren van de firing order de bougiekabels niet zoals op het schema op de verdelerterminals zitten aangesloten. De firing order en routing van de bougiekabels klopt wel, dat heb ik gecontroleerd, maar alle bougiekabels lijken een paar terminals met de klok mee te zijn gedraaid. De groene pijl hieronder geeft aan waar bougiekabel 1 hoort te zitten, kabel 2, enz. Bij mij begint bougiekabel 1 dus op "drie uur" (rode pijl).
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de oorzaak van mijn probleem is? Zeker omdat mijn auto gewoon goed start en stationair loopt, en bij rustig rijgedrag is het ook niet te merken.
Of is het toch niet helemaal OK op deze manier?
1966 Mustang Fastback
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
1 manier om achter te komen, proberen.
Succes
Rene
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Het hoeft niet verkeerd te zijn, waarschijnlijk zit de rotoras verkeerd. Ik zou 'm in elk geval in de juiste stand zetten en de ontsteking controleren met een strboscoop.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Standaard ontstekingsvolgorde voor een 289-302 is 1-5-4-2-6-3-7-8. De ontstekingsvolgorde die het plaatje laat zien is voor een 5.0 HO en de 351W: 1-3-7-2-6-5-4-8.
Als de kabels verkeerd zouden zitten dan loopt het blok ook slecht. Dat schijnt niet het geval te zijn.
Het schudden kan net zo goed een kapotte of loszittende motorsteun zijn, de balancer, loszittende moertjes van de koppelomvormer / flexplaat of een aandrijfas kruisje, maar misschien ook de uitlaat die iets raakt.
Als de kabels verkeerd zouden zitten dan loopt het blok ook slecht. Dat schijnt niet het geval te zijn.
Het schudden kan net zo goed een kapotte of loszittende motorsteun zijn, de balancer, loszittende moertjes van de koppelomvormer / flexplaat of een aandrijfas kruisje, maar misschien ook de uitlaat die iets raakt.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: C4 schudt bij volgas/kickdown
Jij hebt beter opgelet dan ik...capri v8 driver schreef:Standaard ontstekingsvolgorde voor een 289-302 is 1-5-4-2-6-3-7-8. De ontstekingsvolgorde die het plaatje laat zien is voor een 5.0 HO en de 351W: 1-3-7-2-6-5-4-8.
Als de kabels verkeerd zouden zitten dan loopt het blok ook slecht. Dat schijnt niet het geval te zijn.
Het schudden kan net zo goed een kapotte of loszittende motorsteun zijn, de balancer, loszittende moertjes van de koppelomvormer / flexplaat of een aandrijfas kruisje, maar misschien ook de uitlaat die iets raakt.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl