Project Coupe 1969
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
- Locatie: 't Gooi
Re: Project Coupe 1969
Het voetje is nog steeds niet van mijn raam af... Maar daar kijk ik later wel naar. Wilde de bougies even vervangen. Kreeg er 7 relatief makkelijk los. Maar degene aan de voorkant (links) waar ik makkelijk bij kan... Die gaat gewoon niet los! WD40 geprobeerd. Beetje warme motor. Ik wordt gek :S De bougie bleek ook kapot te zijn (witte mantel is gebroken) dus deze moet vervangen worden... Iemand tips?
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Project Coupe 1969
wd40 is kut, als je wat wilt gebruik dan imal
Wat voor soort sleutel gebruik je voor de bougie?
Gr
Rene
Wat voor soort sleutel gebruik je voor de bougie?
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
- Locatie: 't Gooi
Re: Project Coupe 1969
een bougiedop met ratel1967coupe schreef:wd40 is kut, als je wat wilt gebruik dan imal
Wat voor soort sleutel gebruik je voor de bougie?
Gr
Rene
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Project Coupe 1969
Dan zit hij goed vast..
ik sla dan meestal met mijn hand tegen de ratel.
Succes
Rene
ik sla dan meestal met mijn hand tegen de ratel.
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Project Coupe 1969
met azijn?? Lost ook roest op. Je moet alleen ff geduld hebben
66 coupe aut. V8 in progress
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Project Coupe 1969
Ik zet meestal een meter pijp op de ratel. Dat is misschien niet de beste oplossing maar je kunt wel gedoseerder kracht zetten dan met een korte sleutel. Je loopt natuurlijk wel het risico dat je wat teveel kracht zet, dus wel met beleid werken!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
- Locatie: 't Gooi
Project Coupe 1969
Mja wat is te veel? Ik heb met me hand getikt tegen de ratel. Met een hamer... Allemaal geen beweging opgeleverd. Vreemde is dat het er maar 1 is waar ik zoveel moeite mee heb. Heb ook gelezen dat mensen het blok goed heet laten worden en dan de bougie laten schrikken met koud water. Zou dat wat zijn?Ando schreef:Ik zet meestal een meter pijp op de ratel. Dat is misschien niet de beste oplossing maar je kunt wel gedoseerder kracht zetten dan met een korte sleutel. Je loopt natuurlijk wel het risico dat je wat teveel kracht zet, dus wel met beleid werken!
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Project Coupe 1969
Dat is te proberen maar vaak is geduld en finesse van belang bij dit soort klusjes. En anders gepast grof geweld gebruiken. Aangezien je al zegt dat het porselein al stuk is denk ik niet dat de bougie nog werkt waardoor de cylinder relatief koud zal blijven als je je blok warm draait. Dus vraag ik me af of djt gaat werken. Als het porselein toch al stuk is kan je proberen dit helemaal te verwijderen en dan een staaf op de bougie te zetten en die een paar flinke klappen geven. Werkt meestal ook wel. Dan schrikt hij ook wel.
Succes Flip
Succes Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
- Locatie: 't Gooi
Re: Project Coupe 1969
Hij loopt nog wel hoor... Althans daar lijkt het op. Hoe bedoel je staat op de bougie en klap er op? Op zijn kop of aan de zijkant? Ik ben alleen bang dat de bougie van binnen ook breekt en dat er dan troep in mijn cilinder zit... Of dat ik de cilinder scheur door te veel kracht te zetten...Mustangflip schreef:Dat is te proberen maar vaak is geduld en finesse van belang bij dit soort klusjes. En anders gepast grof geweld gebruiken. Aangezien je al zegt dat het porselein al stuk is denk ik niet dat de bougie nog werkt waardoor de cylinder relatief koud zal blijven als je je blok warm draait. Dus vraag ik me af of djt gaat werken. Als het porselein toch al stuk is kan je proberen dit helemaal te verwijderen en dan een staaf op de bougie te zetten en die een paar flinke klappen geven. Werkt meestal ook wel. Dan schrikt hij ook wel.
Succes Flip
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Project Coupe 1969
je kan ook ff de kop er af pakken. dan heb je zeker geen kans dat er zooi in de cilinder valt.
Maar ik weet natuurlijk niet of dit tot je mogelijkheden behoort.
Met de kop er af gewoon op de werkbank werkt wat makkelijker..
Maar ik weet natuurlijk niet of dit tot je mogelijkheden behoort.
Met de kop er af gewoon op de werkbank werkt wat makkelijker..
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht
Re: Project Coupe 1969
Nog nooit meegemaakt dat ik een bougie niet los kon krijgen
meer pap eten
gewoon doen wat Ando zegt
met beleid N@@!!k je een ezel
komt altijd los
idd wel zorgen dat er geen porselijn in je cilinder valt
Tonie
meer pap eten
gewoon doen wat Ando zegt
met beleid N@@!!k je een ezel
komt altijd los
idd wel zorgen dat er geen porselijn in je cilinder valt
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
- Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
- Contacteer:
Re: Project Coupe 1969
Sorry dat ik het zeg, maar ik krijg uit een aantal van je post niet echt de indruk dat je vaker met een dergelijk bijltje gehakt hebt. Dat is natuurlijk niet erg, maar als je niet het juiste gereedschap ( al dan niet kennis ) in huis hebt, zou je dan dergelijke dingen niet uitbesteden. ( Die indruk kreeg ik met name door het embleem bevestigen topic... ) No offense...
Niels
Niels
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: Project Coupe 1969
probeer eerst met axiaal een paar flinke klappen verkopen,
succes en grts
Jack
succes en grts
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
- Locatie: 't Gooi
Re: Project Coupe 1969
Ik heb wel vaker wat gedaan maar ben geen expert inderdaad. Sommige dingen zullen dus inderdaad nieuw zijn. Zoals het embleem... Ooit moet de eerste keer zijn. Andere dingen zijn dan weer simpel omdat ik ze vaker heb gedaan. En met sommige dingen ben ik gewoon voorzichtig dus vraag ik bevestiging van een vermoeden wat ik heb.Ghost Rider schreef:Sorry dat ik het zeg, maar ik krijg uit een aantal van je post niet echt de indruk dat je vaker met een dergelijk bijltje gehakt hebt. Dat is natuurlijk niet erg, maar als je niet het juiste gereedschap ( al dan niet kennis ) in huis hebt, zou je dan dergelijke dingen niet uitbesteden. ( Die indruk kreeg ik met name door het embleem bevestigen topic... ) No offense...
Niels
Ik snap trouwens niet echt wat je hiermee wil bereiken...
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua