Project Coupe 1969

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Dieselhead »

ik snap Niels/Ghostrider wel.
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Mitch »

Dieselhead schreef:ik snap Niels/Ghostrider wel.
+1 Maar ook het weten wat je hebt! Jij geeft aan een 351 motor. Maar ik denk dat het een 289/302 is.

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Ghost Rider »

Bereiken niks, maar als een embleem vast zetten niet tot de eenvoudige klussen hoort, ben ik erg benieuwd wat wel. Nogmaals, no hard feelings... ik heb ook veel moeten leren en NOG steeds leer ik dagelijks, maar niet Door elke simpele handeling als topic te nemen... maar Door het te DOEN. that's it. No more, no less.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Project Coupe 1969

Bericht door Pseudoniem »

Ben het met je eens dat een embleem monteren een simpele klus is. Ik zal wel niks meer vragen totdat het om technische hoogstandjes gaat. Excuses wist niet dat dat een vereiste was...
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Project Coupe 1969

Bericht door Pseudoniem »

Mitch schreef:
Dieselhead schreef:ik snap Niels/Ghostrider wel.
+1 Maar ook het weten wat je hebt! Jij geeft aan een 351 motor. Maar ik denk dat het een 289/302 is.

Gr. Mitch
Hoi mitch,

Hmm al de papieren zeggen anders. Ga het ff uitzoeken...
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Project Coupe 1969

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Soms kan het iets vaster proberen te draaien van een bout/moer er voor zorgen dat ie daarna wel loskomt.
Nu heb ik dat nog nooit bij een bougie gedaan, maar wellicht dat dat ook helpt ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Mitch »

Ik heb de wagen gezien bij Joop. En ik dacht dat het een 302 was. Ik zou het ff nakijken via het motor nummer achter de startmotor.

De papieren kunnen wel zeggen 351. Maar na 45 jaar kunnen er al 3 motor swaps zijn gedaan...

Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Project Coupe 1969

Bericht door Pseudoniem »

Mitch schreef:Ik heb de wagen gezien bij Joop. En ik dacht dat het een 302 was. Ik zou het ff nakijken via het motor nummer achter de startmotor.

De papieren kunnen wel zeggen 351. Maar na 45 jaar kunnen er al 3 motor swaps zijn gedaan...

Gr.mitch
Waar baseer je dat op? Dat het een 302 is? Gister even wat foto's bekeken en ik denk nog steeds 351. Zal als ik er aan toe kom vanavond even kijken naar de hoogte van het blok...
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Mustangflip »

Hij loopt nog wel hoor... Althans daar lijkt het op. Hoe bedoel je staat op de bougie en klap er op? Op zijn kop of aan de zijkant? Ik ben alleen bang dat de bougie van binnen ook breekt en dat er dan troep in mijn cilinder zit... Of dat ik de cilinder scheur door te veel kracht te zetten...
Een staaf schreef ik. Dus niet op je bougie gaan staan :lol: Een verlengstuk van je doppenset kan ook maar dan moet je niet te hard slaan. En zoals al gezegd is moet je axiaal slaan. Dus aan de bovenkant van de zeskant. Zorg wel dat je goed recht slaat anders kan je straks je bougiesleutel er niet meer op krijgen.

En gewoon lekker blijven vragen. Domme vragen bestaan niet ,domme antwoorden wel. Daar is het forum voor.

Succes Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Pseudoniem »

@Mitch... aan de hand van het uitlaat spruitstuk aan de rechterkant en de manier waarom de distributeur aangesloten is op de cilinders zeg ik nog steeds 351... Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bij de laatste tegenstrijdige tekeningen tegen kom en in het Haynes handboek het niet kan vinden. Tevens lijkt het er op dat cilinder 7 en 8 sowieso verkeerd om zitten. Verder heb ik gekeken naar de hoogte en ook daar lijkt het op een 351 maar goed dat is lastig om te zien... Aangezien ik nog niet heel vaak een 302 en een 351 heb gezien... laat staan naast elkaar wordt het denk ik toch startmotor loshalen om het zeker te weten.

Ik hou jullie op de hoogte als ik het zeker weet
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Gearz »

Hieraan is het verschil vrij simpel te zien zonder allerlei ingewikkelde capriolen.

Afbeelding

Afbeelding

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Project Coupe 1969

Bericht door NordicDawn »

Rode lijnen ongelijk: 351W, gelijk 302.
Afbeelding
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Project Coupe 1969

Bericht door grandmaster n »

Pseudoniem schreef:... Ik zal wel niks meer vragen totdat het om technische hoogstandjes gaat. Excuses wist niet dat dat een vereiste was...
Laat je niet gek maken. Gewoon vragen wat je wilt vragen. Doe ik ook en je krijgt meestal (ook) een antwoord wat bruikbaar is.

gr
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Ghost Rider »

... Ik zal wel niks meer vragen totdat het om technische hoogstandjes gaat. Excuses wist niet dat dat een vereiste was...
Als je die conclusie uit mijn post trekt, is dat natuurlijk jouw keuze... maar daar doel ik echter niet direct op, wellicht indirect. Maar je mag hier vragen wat je wil. Ik ben de aller laatste die je daar in tegenhoud.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Pseudoniem
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 14 sep, 2014 18:27
Locatie: 't Gooi

Re: Project Coupe 1969

Bericht door Pseudoniem »

Ghost Rider schreef:
... Ik zal wel niks meer vragen totdat het om technische hoogstandjes gaat. Excuses wist niet dat dat een vereiste was...
Als je die conclusie uit mijn post trekt, is dat natuurlijk jouw keuze... maar daar doel ik echter niet direct op, wellicht indirect. Maar je mag hier vragen wat je wil. Ik ben de aller laatste die je daar in tegenhoud.
Thanks... Komt goed hoor! Zoals je zei: no hard feelings.. Ik moet misschien ook gewoon wat meer durven en doen ipv alle kleine dingen navragen :)

Ik heb trouwens nog even gekeken aan de hand van bovenstaande voorbeelden zeg ik nog steeds dat het een 351 is
Mustang Coupe 1969 | 351-2V | Aztec Aqua
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”