Schuurvondst in Amerika

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Beste allemaal,
Een paar maanden geleden maakte ik een rondtrip door De noordelijke staten van Amerika, en de reis ging grotendeels door Maine. Het was een uitzonderlijk mooie vakantie, en we hebben tussendoor ook nog wat familie bezocht. Op een gegeven moment waren we op een groot tuinfeest, en ik sprak daar met een vent die helemaal Mustang-man was, wat dat ook moge betekenen. Een paar dagen later gingen we bij hem op bezoek, en hij had een enorme boerderij. Ook kwam er een andere stokoude vent binnen, een buurman van hem, die zich voorstelde met "old Ted". Ook daar werden we even op de koffie uitgenodigd, een paar mijl verderop. Ook daar een boerenerf zover je kon kijken, met allerhande auto's, landbouwmachines en ander oud roest. Na de koffie vroeg hij me op zeker moment of ik wilde meegaan naar buiten, dan kon ik zijn land zien. Er stonden een paar enorme oude schuren om zijn huis heen, en hij deed een van de deuren open. Deze schuur is het:

Afbeelding

In de schuur was het aardig donker, maar Ted deed wat olielampen aan. Wat een enorme troep zeg. Helemaal aan het eind, waar hij een zootje rommel opzij schoof, zag ik dit.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 01 jun, 2015 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door 1967coupe »

Leuk maar wat stond erin? :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Ik zag de achterkant van een oude Mustang! Old Ted zei dat hij deze wagen in 1968 nieuw had gekocht bij de plaatselijke dealer, op zijn 40e verjaardag. Er zat weinig lak meer op, eigenlijk was het gewoon kaal metaal. Ted zei dat de wagen een 302 was, en dat hij ooit rood geweest was. Ik heb er nog maar een paar foto's van gemaakt. Hij haalde een doek weg, en daar kwam het blok te voorschijn. Ted zei dat hij het uit de wagen gehaald had omdat hij het wilde reviseren.

Afbeelding

De wagen begon na een jaar of 20 eerst wat olie te lekken, en de kleppen begonnen te tikken. Toen hij uiteindelijk een vastloper kreeg, heeft hij hem in de schuur gezet. Hij moest bekennen dat hij nooit aan de revisie was toegekomen, en gaandeweg verdween ook de rode kleur van de lak.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Ondanks dat hij er niet meer uit zag, was het nog steeds een mooie wagen om te zien, met een uiterlijk waarvan ik nu ineens wist waarom zo veel mensen er ooit verliefd op werden. De wielen lagen er los bij, en allerlei losse onderdelen lagen er omheen. Ted dekte de wagen weer toe, schopte nog wat losse onderdelen onder de doek, om waarschijnlijk weer de komende jaren in winterslaap te gaan.
We liepen weer naar buiten, en de olielampen werden uitgeblazen. We namen afscheid van Ted, en gingen terug naar het motel.

Ik durf het bijna niet te bekennen, maar de wagen bleef in mijn gedachten, en op mijn netvlies gebrand. Wat was het toch eeuwig jammer dat Ted de wagen nooit had kunnen repareren, want als hij nu had gereden, had hij heel veel bekijks gehad. Uitgeput van de vermoeiende dag vielen we in slaap.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Big_fun_58 »

Wat een mooie (...............!) vondst... :-)
Ziet er super uit...
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op ma 01 jun, 2015 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Claire »

Mooi verhaal :ok:
Laatst gewijzigd door Claire op do 04 jun, 2015 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door grandmaster n »

Hahaha, leuk verhaal!!

gr
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Ik schrok midden in de nacht wakker, en besefte me dat we onze reis even moesten onderbreken. Ik wilde terug naar Ted, om te praten over de Mustang. Hoewel een nieuw model (waarin ik rijd) niet te vergelijken is met een 68er, zat ik te spelen met het idee om.....nee, dat kon toch niet. De verdere nacht staarde ik naar het plafond: wat als......twee auto's..........hoe doe ik dat.......hoe duur.....

Maar eerst zou ik het gaan overleggen met mijn vrouw....of niet......
Toen het licht werd, en we uit bed stapten, hadden we eerst een vlug ontbijt in het motel. Daarna spullen pakken, en weer op weg. Na een maar mijl stopte ik even op een parkeerplaats. Toen ik het aan mijn vrouw vertelde wat er door mijn hoofd spookte, zei ze direct: we keren om, en gaan terug naar Ted.
Laatst gewijzigd door keesie25 op ma 01 jun, 2015 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BullitTV
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 27 okt, 2014 13:03

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door BullitTV »

Coole bak Kees! Ben benieuwd waar dit heen gaat. Je hebt toch niet mijn naamgenoot beroofd van zijn "Pareltje"?
Mustang Coupe 289 '68
Mach-E RWD standard range Technology+
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Nirwan »

Mooi gedaan hoor, maar die rol soldeertin en die luidsprekerdraden geven het weg..
Maar knap gemaakt hoor. :ok:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Vincent »

Ja en de 302 klopt niet met het bouwjaar van de auto helaas ;-)
Het is een 67 model en die waren er niet met een 302...
Maar dat mag de pret niet drukken ;-)
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door 1967coupe »

Volgens mij waren de 302 motoren wel in 67 gebruikt bij gebrek aan 289 motoren. Dit was gebeurd aan het einde van het jaar (denk bouwjaar)

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Vincent »

1967coupe schreef:Volgens mij waren de 302 motoren wel in 67 gebruikt bij gebrek aan 289 motoren. Dit was gebeurd aan het einde van het jaar (denk bouwjaar)

Gr
Rene
Ze zijn pas gebruikt vanaf model 68.
Dus kan wel in een 68 model die eind 67 is gemaakt maar niet in een 67 model aan het eind van 67 gemaakt
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door 1967coupe »

Dat is ook niet officieel Vincent. Uiterlijk zien ze er toch hetzelfde uit, weet jezelf ook wel denk ik. Ford keek niet zo nauw met het plaatsen van onderdelen.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Dat is geen soldeertin, dat is een grote rol 'highwire', ofwel stroomkabel met grijze ommanteling, zoals dat in Maine gebruikelijk is. Zoals op de eerste foto van de schuur, is er op de meeste plekken in rotsachtige gebieden geen ondergrondse kabel zoals bij ons, maar loopt alles nog deels bovengronds. En die kabels moeten door de electricity-board van Maine goed gekeurd zijn.
302 motoren werden wel zeker in 1967 en ook in 1968 gebruikt. Old Ted heeft me zeer uitvoerig verteld over dat die motoren soms over waren en dat ze in '68 gebruikt zijn.

Maar vinden jullie het goed dat ik nu doorga met het verhaal?
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”