Schuurvondst in Amerika

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door 1967coupe »

jaha
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Goed, we keerden om, en ik kreeg de kriebels. We draaiden het erf op bij Old Ted, en vreemd genoeg stond hij ons al op te wachten. Een vreemd gevoel, ik wist waar ik voor kwam, en ik hoopte dat hij dat ook wist. We gingen direct naar de schuur, deze keer ging mijn vrouw ook mee. Weer ging de doek van de oude wagen af. Ik was verkocht, ik moest deze wagen hebben. Ted zei dat hij dat achteraf gezien al direct aan mijn ogen had gezien. Het deed hem pijn om afstand te doen van de wagen, maar ik verzekerde hem dat de Mustang een goed thuis zou krijgen.
Om een lang verhaal kort te maken, de totale overtocht en papierwinkel heeft ongeveer anderhalve maand geduurd. Extra kosten uiteraard omdat de wagen niet rijdbaar was. De wagen en het blok werden in twee aparte kratten geleverd. En sinds een paar dagen staat hij dus in mijn garage. En ik ben BLIJ!!!!!!

Direct van de week begonnen met de demontage van het blok. Kleppendeksels verwijderd, gepolijst, en direct laten verchromen. Diverse onderdelen van de bobine en ventilator nagekeken en schoon gemaakt. Verder een nieuwe rubber aandrijfriem besteld, en het luchtfilterhuis schoon gemaakt. Ook de carburateurs open gemaakt. ze zaten alle vol met droog bezinksel, en verstopt. Alles een paar dagen in de benzine gelegd, en stukje bij beetje alles schoon gemaakt, sproeiers doorgeprikt, nieuw luchtfilter besteld.

Afbeelding
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Nirwan »

Uiteraard Kees, vertel verder :ok:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

De achterbank zag er nog goed uit,maar de voorstoelen waren aan alle kanten versleten. Ik heb ze uit de wagen gehaald en opnieuw laten bekleden. Ze zijn erg mooi geworden, en de kosten hiervoor vielen mee.

Afbeelding

En van de week een hele dag bezig geweest om het complete chassis te scheiden van de carrosserie. De deuren, kofferbak en motorkap verwijderd. Ook voor- en achterraam konden zonder problemen verwijderd worden. De carrosserie is dan niet al te zwaar meer, en kon met vier man op een aanhanger getild worden. Alles getransporteerd naar Purmerend. Daar zit een goed straalbedijf, en binnen een paar dagen hadden ze de hele zaak schoon. Er zaten ook niet al te veel lelijke plekken in, en het materiaal was gedurende de jaren aardig goed gebleven. Ook de onderkant van de deuren en de dorpels vertoonden weinig of geen roest, en het was allemaal oppervlakkig.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 02 jun, 2015 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Big_fun_58 »

Goed bezig Kees!! Wat een vondst, wat een verhaal.
Je pakt het goed aan hoor.... :D :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Dank je Jan, als ik trouwens naar je fotootje kijk doe je hetzelfde als ik.....

Afgelopen week de kop van het blok gescheiden. De krukas was nog perfect, moest alleen nieuwe lagers. Daarom was hij waarschijnlijk ook vastgelopen. Cilinders uitgehoond. Ietsje overmaat zuigers en nieuwe veren geplaatst. Dat zal de wagen wat sneller maken. Daarna de versnellingsbak compleet uit elkaar. Alles weer draaiend gemaakt. Na drie dagen zat het hele blok weer als nieuw in elkaar.

Afbeelding

Daarna was de voortrein aan de beurt. Wielen er af, die hebben nu allemaal nieuwe lagers, en stuurrubbers vervangen. Alles gesmeerd, en de zaak draait als een zonnetje.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 02 jun, 2015 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mustangfan26
Berichten: 985
Lid geworden op: ma 04 jul, 2011 13:22

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door mustangfan26 »

Grappig om te zien. ben nu precies hetzelfde model aan het ombouwen.
alleen zit er bij mij een 390 in. heb de motorkap helemaal strak gemaakt. Net als bij mijn Eigen auto het geval is.
De ruiten heb ik niet verwijderd. dan moest ik gaan boren en durfde ik niet aan.
Ben al op het stadium dat ik hem af ga lakken. kan alleen de juiste kleur niet vinden.
In ieder geval suc6 met de verdere opbouw.
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Intussen hield ik Old Ted uiteraard op de hoogte. Hij heeft nog een ouderwetse draaischijf-telefoon, maar zelfs daar kan hij niet echt mee uit de voeten. Daarom gebruikt hij meestal zijn antieke, waarbij je een hoortoestel hebt, en een kastje aan de muur, waarin je spreekt.
Afbeelding

Zijn kleinzoon heet ook Ted, en die komt af en toe op bezoek. Toen hij hoorde dat zijn opa de Mustang verkocht had aan iemand uit Nederland, was hij daar niet blij mee, omdat hij hoopte dat hij de wagen ooit zou erven en restaureren. Als jonge Ted bij zijn opa langs komt, neemt hij zijn laptop mee, en dan mail ik even wat foto's door, zodat Old Ted kan zien hoe het werk vordert.

In ieder geval weer wat gedaan: de opzetstrips voor de dorpels, buitenspiegel, ruitenwissers en bumpers, kentekenplaathouders, en koplamphouders laten verchromen. Alles gisteren opgehaald, want het was klaar. Het kost wat, maar het ziet er allemaal erg mooi uit!

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Big_fun_58 »

Jeejum Keessie, waar haal je de tijd vandaan.....
Wat een project en leuk dat je ons laat meegenieten. :) :)
Het zal best wel eens een keer tegenzitten maar we helpen je er wel doorheen. Als er technische vragen zijn dan weet je ons te vinden..... :mrgreen:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Big_fun_58 schreef:Jeejum Keessie, waar haal je de tijd vandaan.....
Wat een project en leuk dat je ons laat meegenieten. :) :)
Het zal best wel eens een keer tegenzitten maar we helpen je er wel doorheen. Als er technische vragen zijn dan weet je ons te vinden..... :mrgreen:
Dank je Jan, Ik heb gekozen om van mijn hobby mijn beroep te maken, en restaureer dus automodellen. Deze keer wilde ik ook eens een echte auto restaureren, vandaar. Dank voor je aanbod, als ik je nodig heb roep ik!

Intussen ben ik maar weer verder gegaan met de Mustang...........
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 02 jun, 2015 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Toen de carrosserie helemaal gestraald was van de week, heb ik hem met de trailer opgehaald en overgebracht naar een loods die ik voor een paar dagen had afgehuurd. Intussen had ik elders in het industriegebied verf laten mengen. Wat voor kleur moest het worden? Ik heb lang zitten dubben en vergelijken, maar uiteindelijk is het metallic groen geworden. Het is niet zo gedistingeerd als wit, niet zo snel als rood, niet zo mysterieus als zwart, gewoon een vrij onopvallende kleur, maar de wagen zelf is opvallend genoeg, in combinatie met al dat chroom.

Eerst heb ik de wagen in drie lagen primer gespoten. Hier een foto, met de kanttekening, dat ik de muren van de loods op de foto een beetje moest manipuleren in mijn tekenprogramma, omdat er nogal wat naaktposters op de muren hingen, en dat kan natuurlijk niet op dit forum. Af en toe had ik daardoor de grootste moeite om de verf op de goede plekken te spuiten trouwens.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door keesie25 »

Is het de bedoeling dat ik TOCH die posters laat zien? Ik ben in ieder geval begonnen met ze af te plakken, anders mislukt het hele project, en spuit ik mis! Of zal ik maar gewoon doorgaan met vertellen? :D
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door Big_fun_58 »

Nee, doorgaan. Niet halverwege stoppen...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door lee iacoca »

Die posters lijken me ook wel boeiend :lol:
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Schuurvondst in Amerika

Bericht door 1967coupe »

Maak eerst je verhaal maar af en kom dan met die posters :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”