Schuurvondst in Amerika
Moderator: Shelby GT-H
Re: Schuurvondst in Amerika
Thanks guys, ik ben ervan overtuigd dat de meeste lezers geen reacties durven te geven over die posters....... Toch maar even een klein plaatje.
En dan nu verder met het echte werk.
Daarna heb ik de carrosserie in de juiste kleur gespoten. Je moet daarbij niet proberen om een 1 keer de zaak dekkend te krijgen, maar als je het ooit van plan bent, blijf dan voortdurend met het spuitpistool in beweging, en kom niet TERUG op een zelfde plek. Het is beter om een paar dunne lagen aan te brengen dan 1 dikke laag. Ook is het handig om ALLE delen in een keer te spuiten. Dat voorkomt dat de verf in het pistool uitdroogt, en alle delen krijgen dan evenveel lagen verf.
Alle losse delen, zoals motorkap, kofferbakdeksel, deuren en achterlicht-plaat, had ik opgehangen in kantelbare frames, die ik gehuurd had. Ik had alle frames horizontaal geplaatst, zo krijg je geen zakkers, en zo kun je beide kanten direct na elkaar bereiken.
En dan nu verder met het echte werk.
Daarna heb ik de carrosserie in de juiste kleur gespoten. Je moet daarbij niet proberen om een 1 keer de zaak dekkend te krijgen, maar als je het ooit van plan bent, blijf dan voortdurend met het spuitpistool in beweging, en kom niet TERUG op een zelfde plek. Het is beter om een paar dunne lagen aan te brengen dan 1 dikke laag. Ook is het handig om ALLE delen in een keer te spuiten. Dat voorkomt dat de verf in het pistool uitdroogt, en alle delen krijgen dan evenveel lagen verf.
Alle losse delen, zoals motorkap, kofferbakdeksel, deuren en achterlicht-plaat, had ik opgehangen in kantelbare frames, die ik gehuurd had. Ik had alle frames horizontaal geplaatst, zo krijg je geen zakkers, en zo kun je beide kanten direct na elkaar bereiken.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Schuurvondst in Amerika
Lijkt wel lak met flakes.
Hoe heb je al die kantelbare frames thuisgekregen?
Hoe heb je al die kantelbare frames thuisgekregen?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Schuurvondst in Amerika
Nee joh, die kantelbare frames moesten naar de loods waar ik aan de wagen werkte. Er is een bedrijf dat ze levert, dus ze worden gebracht en ook weer opgehaald. Op de foto's heeft de wagen pas 1 laag kleur. Bij een van de luchthappers in de motorkap zie je b.v. dat de verf nog niet helemaal heeft gedekt. Uiteindelijk heeft de wagen drie lagen kleur gehad. Er zijn inderdaad flakes door de verf gemengd. Omdat deze kleine stukjes metaal zich in allerlei richtingen in de verf zetten, maakt het niet uit onder welke hoek de zon of een andere lichtbron er op schijnt, er glinsteren er altijd een aantal.
Het spuiten kun je het beste doen met intervallen van 10 minuten tot een uur, hoewel dat een beetje afhankelijk is van de soort verf die je gebruikt. Grappig daarbij is dat de flakes dus zinken in de verf, als je deze gespoten hebt. Als ze niet zouden bezinken, moet je voel je oneffenheden in het oppervlak als het droog is, en moet je een laatste dikke laklaag aanbrengen om het oppervlak glad te maken. Dat hoefde bij deze verf dus niet.
Toen de verf droog was, nog een paar dagen laten uitharden. Daarna met drie man de motorkap gemonteerd, en het subframe waarin het motorblok hangt, geplaatst. Op proef even de nieuwe accu, radiator en stabilisatiestangen geplaatst. Intussen had ik alle kabelbomen 'uitgelegd', en alles opnieuw omwonden met speciaal 'gelaagd' tape. Ook de raam rubbers ingevet en terug geplaatst. In de rubbers zit een chroom strip. Dit heeft een paar dagen gekost voordat ik dit weer allemaal op de goede plaats had.
Het spuiten kun je het beste doen met intervallen van 10 minuten tot een uur, hoewel dat een beetje afhankelijk is van de soort verf die je gebruikt. Grappig daarbij is dat de flakes dus zinken in de verf, als je deze gespoten hebt. Als ze niet zouden bezinken, moet je voel je oneffenheden in het oppervlak als het droog is, en moet je een laatste dikke laklaag aanbrengen om het oppervlak glad te maken. Dat hoefde bij deze verf dus niet.
Toen de verf droog was, nog een paar dagen laten uitharden. Daarna met drie man de motorkap gemonteerd, en het subframe waarin het motorblok hangt, geplaatst. Op proef even de nieuwe accu, radiator en stabilisatiestangen geplaatst. Intussen had ik alle kabelbomen 'uitgelegd', en alles opnieuw omwonden met speciaal 'gelaagd' tape. Ook de raam rubbers ingevet en terug geplaatst. In de rubbers zit een chroom strip. Dit heeft een paar dagen gekost voordat ik dit weer allemaal op de goede plaats had.
Re: Schuurvondst in Amerika
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Schuurvondst in Amerika
Maar de rest is ook wel aardig, toch?Tweety schreef:keesie25 schreef:
Hehe... en een yellow top batterij
Re: Schuurvondst in Amerika
Zeker en vast !!! Ik volg met interesse !keesie25 schreef:Maar de rest is ook wel aardig, toch?Tweety schreef:keesie25 schreef:
Hehe... en een yellow top batterij
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Schuurvondst in Amerika
Dank je Tweety, helaas is de accu het enige gele onderdeel......
De carrosserie is weer met hulp van een aantal mensen op het onderstel geplaatst. Het geheel staat nog op bokken, omdat ik de juiste wielen pas van de week binnen krijg. Voor- en achtervering geplaatst. Dat is niet zo moeilijk, omdat de wagen zonder blok nog erg licht is.
Intussen is het blok nu helemaal klaar. De motorruimte weer vrij gemaakt, en heel veel schuimrubber en doeken rondom aangebracht. Daarna het blok aan een lier omlaag gebracht. Met wat 'stuurhulp' zat hij na een uur of wat op zijn plaats.
De carrosserie is weer met hulp van een aantal mensen op het onderstel geplaatst. Het geheel staat nog op bokken, omdat ik de juiste wielen pas van de week binnen krijg. Voor- en achtervering geplaatst. Dat is niet zo moeilijk, omdat de wagen zonder blok nog erg licht is.
Intussen is het blok nu helemaal klaar. De motorruimte weer vrij gemaakt, en heel veel schuimrubber en doeken rondom aangebracht. Daarna het blok aan een lier omlaag gebracht. Met wat 'stuurhulp' zat hij na een uur of wat op zijn plaats.
Laatst gewijzigd door keesie25 op wo 03 jun, 2015 20:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Schuurvondst in Amerika
Geweldig hoe verzin je het. Dikke duim?
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Schuurvondst in Amerika
Ik heb wel twee dikke duimen, want die hebben al overal tussen gezeten tijdens dit project1967coupe schreef:Geweldig hoe verzin je het. Dikke duim?
Re: Schuurvondst in Amerika
Goed, de afgelopen dagen bezig geweest om het blok verder af te bouwen. Accu, radiator, aandrijving, stabilisatie, de nodige bedrading, carbs en luchtfilterhuis, en de motorkap weer geplaatst. Ook nog even een nieuw interieurfilter en brandstoffilter geplaatst(geen foto's). Chroom strip op de motorkap gemonteerd.
Re: Schuurvondst in Amerika
Vandaag flink doorgewerkt, vooral voor de trouwe lezers van dit forum. Zoals gezegd waren de voorstoelen verwijderd, en reeds opnieuw bekleed. Ik heb de vloerbedekking vernieuwd, en de veiligheidsgordels tegen de middenbak opnieuw geplaatst.
Daarna de voorstoelen weer op hun plaats terug geschroefd.
En vervolgens de grille, voorbumper en koplampen terug geplaatst.
Zo, ik ben werkelijk doodop, morgen misschien verder, ik kan even geen Mustang meer zien.
Daarna de voorstoelen weer op hun plaats terug geschroefd.
En vervolgens de grille, voorbumper en koplampen terug geplaatst.
Zo, ik ben werkelijk doodop, morgen misschien verder, ik kan even geen Mustang meer zien.
Re: Schuurvondst in Amerika
Toch maar weer doorgegaan vanmorgen vroeg, want ik kan niet gaan wachten op jullie reacties. Ik moet trouwens snel zijn, want de wagen moet zondag klaar zijn. Afijn, de ramen kwamen gisteren terug van Car-gl*ss, want die heb ik laten polijsten. Ze zitten weer keurig op hun plek. Daarna de kofferbakbekleding terug geplaatst, en het reservewiel er in. Dat wiel is eigenlijk een 'thuiskomertje', omdat ik nieuwe wielen heb besteld met mooie whitewall banden.
MUSTANG belettering aangebracht op het kofferdeksel.
MUSTANG belettering aangebracht op het kofferdeksel.
Re: Schuurvondst in Amerika
Vanmorgen het dashboard ingebouwd. Alles is origineel, stuur, radio met cassettes (!). Stuurkolom aangesloten op het onderstel, en alles lijkt te functioneren. Verder ook nog de achterbumper bevestigd, kentekenhouders er op, zijverlichting onder voorbumper en op achterspatborden gedaan, voorspatbordlogo's bevestigd, en de FORD belettering op de motorkap. Ook nog een set nieuwe uitlaten gemonteerd. De tijd dringt, ga ik het halen? Eigenlijk is nu alleen nog het wachten op de wielen.
Re: Schuurvondst in Amerika
Ben je op tijd klaar voor Mustang Valley? Want daar willen we hem wel zien natuurlijk.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Schuurvondst in Amerika
+1
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl