Hallo,
In mijn Mustang is een aparte schakelaar ingebouwd voor de ruitesproeier pomp.
De ruitesproeier pomp is niet de originele, er is een aparte ingebouwd( origineel schakelt via de ruitewisser motor had ik begrepen)
Nu ben ik aan het kijken geweest of ik de plus schakeling van de pomp weer terug kan brengen naar de originele ruitewisser schakelaar links van het stuur. Zodoende zou deze extra schakelaar die er niet in hoort, er uit kunnen.
ALs ik het goed heb moet je de knop uittrekken om in originele situatie de vloeistofpomp te activeren. Ik kan achter op deze schakelaar geen enkele pool vinden die een spanning geeft bij uittrekken van de knop.
Kan iemand me vertellen welke pool bekrachtigd zou moeten worden? Kan natuurlijk zijn dat de schakelaar stuk is.
gr Chris
ruitesproeier schakeling
Moderator: Shelby GT-H
Re: ruitesproeier schakeling
Normaal gezien loopt er een zwart/witte draad van de schakelaar naar de voorzijde, tezamen met een zwarte vanuit de ruitenwissermotor. Gezamenlijk zorgen ze voor de spanning op de motor. Deze komen vanuit de voorzijde gezien uit aan de rechterkant van de remcilinder.
http://midlife66.com/wiring/66inter1.jpg
In de op internet bestaande schema's zijn ze aangeduid met de nummers 57 en 941. Onder de motorkap gaat de nummering verder als 57 en 234.
Schematisch zijn ze links onderin getekend.
http://midlife66.com/wiring/66inter1.jpg
In de op internet bestaande schema's zijn ze aangeduid met de nummers 57 en 941. Onder de motorkap gaat de nummering verder als 57 en 234.
Schematisch zijn ze links onderin getekend.
Re: ruitesproeier schakeling
De contacten in de ruitenwissermotor bij mij waren niet helemaal 100%. Daar kwam ik achter toen ik alles netjes onder het dashboard gebouwd had . De pomp heeft een pulserende spanning nodig. Ik heb dit opgelost door een knipperrelais in serie te zetten met de pomp. Dit relais wordt aangestuurd via de originele schakelaar.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible