Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Mitch »

Goedemiddag,

Aangezien het mustang seizoen weer ten einde loopt. Gaat nu het sleutel seizoen weer beginnen.

Mijn aankomend project wordt de spatborden van binnen en de radiator support. Dus eigenlijk de carrosserie van de neus schoonmaken en opnieuw in de lak.

Nou lees ik allerlei merken en spullen. Maar nou wil ik eigenlijk weten wat werkt.

Ik lees ook dat RX5 en 10 troep is. Wat is jullie ervaring ermee na enkele jaren? Is dat nog net zo netjes als toen het er net opgesmeerd is?

Zelf dacht ik dat misschien hammerite ook een optie is. Wat is jullie mening?

Ik hoor het graag.

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door 1967coupe »

Maat van me heeft het rx spul erop gesmeerd. Inderdaad troep, ik weet het verhaal niet precies meer maar volgens mij roestte hij erna harder dan ervoor.
Ik heb het zelf gezien, inderdaad overal roest.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Dakloos »

3M undercoating misschien?

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Kuupertie »

Mijne is ook van onder behandeld met RX5 en RX10 en ziet er nog net zo uit als 8 jaar terug. Altena Classic Service uit Ane verkoopt dat en werkt er zelf ook mee. Hij verkoopt geen rommel mijns inziens.
Ik heb ook de roest op de onderkant van de besproken Ford gezien....merkwaardig.
Ik moet wel zeggen dat ik na RX10 ook nog holle ruimte was en Bodyschutz aangebracht heb van Wurth. Mijn broer werkte tijdens mijn restauratie bij Wurth, dat heeft me een aardige duid gespaard op alles.
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Mitch »

1967coupe schreef:Maat van me heeft het rx spul erop gesmeerd. Inderdaad troep, ik weet het verhaal niet precies meer maar volgens mij roestte hij erna harder dan ervoor.
Ik heb het zelf gezien, inderdaad overal roest.

Gr
Rene
Hmm dus toch...
Dakloos schreef:3M undercoating misschien?

Afbeelding
Heb jij dat gebruikt tijdens jou restauratie Erwin?
Het plan is om hem helemaal kaal te maken en vanaf blank metaal te beginnen.
Kuupertie schreef:Mijne is ook van onder behandeld met RX5 en RX10 en ziet er nog net zo uit als 8 jaar terug. Altena Classic Service uit Ane verkoopt dat en werkt er zelf ook mee. Hij verkoopt geen rommel mijns inziens.
Ik heb ook de roest op de onderkant van de besproken Ford gezien....merkwaardig.
Ik moet wel zeggen dat ik na RX10 ook nog holle ruimte was en Bodyschutz aangebracht heb van Wurth. Mijn broer werkte tijdens mijn restauratie bij Wurth, dat heeft me een aardige duid gespaard op alles.
Dat van wurth heb je over de rx10 gespoten?

Ben benieuwd er zullen nog wel meer mensen reageren met hun ervaring. Ben benieuwd.

Thanks for your input!
Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Kuupertie »

Inderdaad....er overheen. RX5 en RX10 heb ik met de kwast op gebracht. Daarna holle ruimte was (tectyl) voor moeilijk en onbereikbare plekken en ten slotte bodyschutz als afwerking.

Ik heb trouwens wel meer gedaan met RX5 en owatrol. Ziet er allemaal nog goed uit.
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Mitch »

Thanks Kuupertie. Hou dat even in gedachte!

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door klaas60 »

Beste Mitch, ik heb RX5 op een Simca en die ziet eruit alsof ie net uit de fabriek komt. Het is door de vorige eigenaar aangebracht en die heeft de auto eerst kaal gemaakt. Prima spul en als je een beetje rond googelt zul je uitvinden dat zeer gerenommeerde restaurateurs dat spul gebruiken. Op mijn Mustang project gebruik ik op alle delen die NIET een epoxy laag krijgen zoals binnenkant schermen, binnen schermen en de radiator support, bodem binnen en buiten corroless op blank staal. Daaroverheen gaat lak op de delen die niet met steenslag te maken krijgen en een elastische laag voor de delen die dat wel hebben (binnenkant spatborden en bodem). Ik heb nogal wat gegoogled voor dat ik daarvoor koos en heb hoge verwachtingen. De bedoeling is dat deze Mustang nog 50 jaar mee gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bodem, afgeplakt waar de kit moest komen

Afbeelding


De restauratie is al eventjes aan de gang en hier staan honderden fotoos en wat we zoal tegen kwamen tijdens de restauratie. ter lering.....

http://www.rodemustang.blogspot.com
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Mitch »

Dag klaas,

Bedankt voor je reactie! Ziet er ook goed uit! Leuk je project pagina heb het even zitten bekijken, je bent lekker bezig wordt een mooie wagen! Maar dat corroless. Smeer of spuit je het erop? Ik heb de mogelijkheid niet tot spuiten vandaar.

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door klaas60 »

Dag Mitch, 't project staat vlak bij jou in Poeldijk.

We smeren het waar het kan en spuiten met een spuitbus als 't er een beetje tussen moet lopen en niet te dik moet worden aangebracht. We kopen het via werken met merken en die verkopen grote voorraadbussen en spuitbussen.

Groet en succes, Klaas
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Mitch »

Oké dan! Dat is idd vlakbij! Jij zelf komt uit de Haag of niet? Als die bij je thuis staat ipv bij de spuiter kom ik graag een keer kijken bij je.

Ga vandaag beginnen met los halen van de motor zodat die eruit kan.

Gr. mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door klaas60 »

Mitch, mijn werkplaats is in Poeldijk en de auto staat momenteel bij een bevriend plaatwerker. Het duurt nog wel even voor ie weer in mijn werkplaats staat. Binnenkort (gereviseerde) motor en (4 ipv standaard 3)versnellingsbak weer samen bouwen.....
Mitch
Berichten: 1539
Lid geworden op: za 16 okt, 2010 10:20
Locatie: De Maasdijk, Westland

Re: Welk product gebruiken voor binnenkant spatborden?

Bericht door Mitch »

Oké dan. Als het opbouwen weer begint kom ik wel ff een keer een bakkie doen. Mooi project! Hoeveel liter zou ik nodig hebben voor de voor clip. Motorruimte en de buitenkant?

Gr. Mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”