Trommelrem blokkeert

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Trommelrem blokkeert

Bericht door saf1908 »

Ik ben van plan te switchen naar schijfremmen, maar tot die tijd doe ik het met vier trommelremmen. Ze zijn alle vier nagekeken en voorzien van nieuwe remcilinders en schoenen. Toch remt mijn auto nog niet zoals het hoort.

Bij normale snelheden in de bebouwde kom blokkeert soms mijn linker voorwiel bij het remmen. Terwijl ik helemaal niet vol op de rem trap.

Wat zou hiervan de reden kunnen zijn? Zou ik linksvoor eventueel wat "losser" kunnen zetten?
1966 Mustang Fastback
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Trommelrem blokkeert

Bericht door edgar »

Heb je schuine kantjes aan je remvoeringen gemaakt? Dan happen ze niet zo.

En; heb je wel in elke remtrommel een combi van remschoen met kort en een remschoen met lang frictie materiaal?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Trommelrem blokkeert

Bericht door saf1908 »

edgar schreef:Heb je schuine kantjes aan je remvoeringen gemaakt? Dan happen ze niet zo.

En; heb je wel in elke remtrommel een combi van remschoen met kort en een remschoen met lang frictie materiaal?
Ik heb geen idee. Moviecars heeft mijn remmen nagekeken en de cilinders/voeringen vervangen...
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”