alu radiator en electrische fan

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

alu radiator en electrische fan

Bericht door klaas60 »

Ben niet zo goed met elektriciteit en zo en vroeg me af of iemand me in de richting kan wijzen van waar ik kan lezen hoe ik de originele fan kan vervangen voor een elektrische. Ook zoek ik een adresje voor een goede nieuwe (aluminium?) radiator die het iets grotere vermogen aankan (300 pk, 300 NM). In de wetenschap dat er ook een thermostatische oliekoeler op komt.

Dank, Klaas
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: alu radiator en electrische fan

Bericht door Mustangflip »

Tik het eens in op google. Dan kom je zat voorbeelden tegen als je zoekt op "vervangen electrische fan" . En dat is nog maar een van de vele zoektermen die je kan gebruiken. Veel houd het overigens niet in het vervangen. Kijk wel even goed waar je je thermostaat kwijt kan en wil hebben. Er zijn daar verschillende opties voor. Tevens even in de gaten houden of je fan wel genoeg opbrengst heeft. Je kan het beste gewoon een knap merk kopen zoals Spal of ed. Dan klopt het redelijk wat men opgeeft als opbrengst.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: alu radiator en electrische fan

Bericht door saf1908 »

Ik vind dat het weldegelijk iets voorstelt, want met de overstap naar een goede electrische fan zul je ook je dynamo willen upgraden naar een 3G versie die meer ampere levert. Hierover is meer te vinden via de zoekfunctie.

Zorg dat je een goede (bij voorkeur zuigende) fan neemt van bijv. Spal (met minimaal 2000 cfm) die zoveel mogelijk oppervlak van de radiateur afdekt. Op Marktplaats worden er een stel zgan aangeboden. Als je er plek voor hebt zou een shroud ook goed zijn. Evt. op te lossen door 2 kleinere fans en een shroud.

Aluminium radiateur (3 row) van mij is van Champion, waar je veel positiefs over leest in de US. Adams CC levert die tegenwoordig ook. Probeer zo'n groot mogelijk exemplaar erin te zetten, dan zit je altijd goed.

Succes!
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: alu radiator en electrische fan

Bericht door Mustangflip »

Upgraden van de dynamo is aan te raden maar zeker niet noodzakelijk. Heb 4 jaar met de normale dynamo met elektrische fan rondgereden, zonder problemen.

Lijkt me slim om het eerst eens zonder te proberen en kijken of een elektrische fan bevalt. Daarna kan je altijd je dynamo nog upgraden. Voor je op kosten te jagen.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: alu radiator en electrische fan

Bericht door klaas60 »

Na rijp beraad heb ik een nieuwe aluminium radiator besteld en ga (voorlopig?) met de mechanische fan verder. Wel ga ik kijken of ik de beste fan heb en er een mooie shroud omheen zetten zodat de lucht de die fan verplaatst ook ECHT door de radiator komt. EN voor die radiator plaats ik de oliekoeler.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: alu radiator en electrische fan

Bericht door Mustang24 »

klaas60 schreef: Wel ga ik kijken of ik de beste fan heb en er een mooie shroud omheen zetten
Plaats dan meteen een FlexFan...

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: alu radiator en electrische fan

Bericht door saf1908 »

Tweety schreef:
klaas60 schreef: Wel ga ik kijken of ik de beste fan heb en er een mooie shroud omheen zetten
Plaats dan meteen een FlexFan...

:ok:
En zorg dat deze voor de helft (en niet volledig) in de shroud steekt.
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”