70 mach 1 elektriciteit

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Wannes
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 12:14

70 mach 1 elektriciteit

Bericht door Wannes »

Hey,

Wij zijn ondertussen al een tijdje in het bezit van een 70 Mach 1. Er is nog heel wat werk aan, maar hij rijd al. Ik ben me momenteel aan het bezighouden met alle bedrading en elektriciteit. Er zijn wel enkele dingen die ik nog moet uitzoeken, een elektrisch schema zou daarvoor handig zijn, iemand dat er eentje heeft voor een 70 Mach 1?

De meest voorname problemen zijn de temperatuur en brandstofmeter, maar ik vermoed dat dit aan de spanningsregulator ligt (wijzers slagen maar gedeeltelijk uit).
De verlichting is ook wat problematisch, met name de richtingaanwijzers vooraan, en de twee lichten in de grill, die helemaal niets doen. Ik heb geen idee wat hier verkeerd kan zijn, de bedrading vooraan zit er nog origineel uit, maar achter het dash kan ik er niets van maken zonder schema's. Zou dit aan de 'turn signal switch' te wijten zijn?

Iemand die raad of hier ervaring mee heeft?

Groetjes Wannes
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 70 mach 1 elektriciteit

Bericht door 1970TwisterSpecial »

De niet ver uitslaande brandstof meter en temperatuur meter lijkt me de defecte spanningsregelaar achter die op de printplaat achterop de dash zit. Deze regelt een pulserende spanning van 8 volt als ik het goed heb.

De sportlamps in de grill gaan alleen aan door de aparte schakelaar die boven de radio zit, (steekt uit onder de vinyl dash)

Het probleem met de knipperlichten moet je even omschrijven
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Wannes
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 15 jun, 2016 12:14

Re: 70 mach 1 elektriciteit

Bericht door Wannes »

Als ik het zo hoor lijkt mij er geen 'probleem' te zijn met de pinkers, er was me verteld dat de sportlights in de grill ook mee dienden als pinkers. Het klopt dus dat enkel de lichten onderaan in de valance en op de zijkant van de snuit pinken? Dat zou me een hele hoop werk besparen, buiten dat ik eens tussen de onderdelen moet zoeken naar de schakelaar voor de sportlamps, zit dit mee op de radio-unit?

groetjes
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 70 mach 1 elektriciteit

Bericht door Mustang24 »

Wannes schreef:... de pinkers, .....als pinkers. ......pinken?
Zo te zien in Wannes een Belg :lol:
:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 70 mach 1 elektriciteit

Bericht door GuyNL »

Voor de sportslamps moet inderdaad deze schakelaar worden aangesloten:

Afbeelding

Onder het dash ziet het zo uit. Helaas weet ik niet precies hoe de kabels aangesloten moeten worden op de schakelaar; bij mijn Mach 1 zat eea fout aangesloten (bijvoorbeeld 2 kabels op 1 punt). Kun jij zien hoe het bij jou aangesloten is?

Afbeelding

Ik heb nog een wiring diagram liggen; stuur me even een PB. Tevens heb ik nog 1,5 kabelboom liggen.
- 1970 Mach 1 -
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”