Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mustang62
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 jul, 2016 22:22

Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Bericht door mustang62 »

geacht Forum ik zal mijzelf even voorstellen ik ben Rene trotse bezitter van een mustang uit 1966
nu is het probleem dat de auto heftig naar links trekt als ik over een bult of bruggetje rijd ,daardoor durf ik momenteel niet met de auto te rijden wie kan mij vertellen wat hier de oorzaak van is? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet Rene
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Mustang start niet meer in P / N / etc

Bericht door Mustang24 »

Heb je hem al eens laten uitlijnen ???
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Bericht door 1967coupe »

Welkom Rene,

we zien graag foto's en uit welke regio kom je?
Ik zou wat betreft het naar links trekken eerst eens kijken of alle bouten en moeren goed vast zitten en dan e.e.a. eens controleren op (overmatige) speling.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
mustang62
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 jul, 2016 22:22

Re: Mustang start niet meer in P / N / etc

Bericht door mustang62 »

sorry ben nieuw kon dit niet vinden mijn excusses
mustang62
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 jul, 2016 22:22

Re: Mustang start niet meer in P / N / etc

Bericht door mustang62 »

nee heb m nog niet laten uitlijnen :)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Bericht door peer »

Is dit sinds kort of zo ver je weet 'altijd' al zo?

Waarschijnlijk speling op 1 van de armen of een losse moer. Of mogelijk de voorste stang las gekomen/gebroken.

Eerste ding om te proberen: opkrikken en voelen of er speling op de wielen/assen zit
mustang62
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 jul, 2016 22:22

Re: Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Bericht door mustang62 »

peer schreef:Is dit sinds kort of zo ver je weet 'altijd' al zo?

Waarschijnlijk speling op 1 van de armen of een losse moer. Of mogelijk de voorste stang las gekomen/gebroken.

Eerste ding om te proberen: opkrikken en voelen of er speling op de wielen/assen zit
is al tijdje zo vandaar dat ik er niet mee gereden hebt de vraag voorgelegd bij Ford garage bij een Mustang Club en niemand kon vertellen wat het was of kan zijn
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Bericht door peer »

Dit kan nooit moeilijk zijn om op te sporen. Waarschijnlijk zit er gewoon iets los/losgekomen. Dit zie je echter niet snel als de wagen op z'n wielen staat en mogelijk ook niet eens als je de wagen opkrikt omdat het losse stuk onder 'spanning staat'.

Waar zit je ergens (welke omgeving?) Bij een gewone Ford garage hoef je niet aan te komen met je mustang. Die weten er net zoveel van als de gemiddelde andere garages. Waarschijnlijk ben je bij een bandencentrale zelfs beter af...

Wat ik zou doen is opkrikken, 3 pootjes eronder en dan controleren:
1. onderste draagarm op speling en of de moer nog vast zit.
2. Die stang waarmee je de caster stelt (ben de naam even kwijt) op speling, moeren goed vast (zowel op de draagarm als aan het chassis) en of die chassis ogen niet gebroken zijn.
3. stuurstangen nog steeds vast
4. upper controll arm, heeft deze speling, zit er nog vet in, beweegt hij nog soepel?
5. stabilisator stang , moeren vast aan de draagarm en de beugels aan het chassis
6. spindels en kogels geen speling
7. schokbreker en veer nog goed vast, niet ontzet inclusief de 'sping perches' (google maar voor een plaatje ;) )
8. Remmen, zie je overmatige slijtage aan 1 kant?

Als dit allemaal goed is dan kan het nog 1 ding zijn:
9. De stuurbekrachtiging, als je die hebt kan die ook wel eens raar doen, eventueel afkoppelen en een testritje doen.

Mijn vermoeden zit in 1 of 2 of 5...
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Even Voorstellen: Mustang62 - probleem met ophanging

Bericht door Gearz »

mustang62 schreef:nu is het probleem dat de auto heftig naar links trekt als ik over een bult of bruggetje rijd
Klinkt mij in eerste instantie als een bumpsteer probleem, zeker temeer het zich voor lijkt te doen bij in of uitveren.

Bumpsteer wordt veroorzaakt doordat de onderste draagarm en spoorstang niet evenwijdig aan elkaar lopen waardoor de sporing van de voorwielen (toe in/toe out) veranderd bij in of uitveren, m.a.w de wagen gaat onvoorspelbaar naar één richting sturen gedurende in of uitveren bij kuilen of hobbels.
Bumpsteer problemen komen voornamelijk voor bij auto's die verlaagd zijn en/of zijn voorzien van een ander stuursysteem waarvan de spoorstang een andere lengte heeft dan het origineel.
Indien één van bovenstaande hier het geval is, kun je een zogenaamde bumpsteerkit plaatsen om de boel weer veilig te kunnen besturen.



Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”