headers tegen shocktower '65 coupe
Moderator: Shelby GT-H
headers tegen shocktower '65 coupe
Collega's de headers lopen net 2 mm vrij van de shocktowers nadat we de motor goed in het midden hebben geplaatst en een klein beetje omhoog hebben geplaatst door een vulling onder de motorsteunen.
Ik kan niet goed zien of de motor bij vibraties zoveel beweegt dat de headers dan toch nog tegen de shocktowers aanrammelen. Wat is jullie ervaring?
Ik heb echt geen zin om de motor eruit te halen en de shocktowers te modificeren. Welke oplossing hebben jullie getroffen om ervoor te zorgen dat de headers de shocktowers NIET raken?
Groet, Klaas
Ik kan niet goed zien of de motor bij vibraties zoveel beweegt dat de headers dan toch nog tegen de shocktowers aanrammelen. Wat is jullie ervaring?
Ik heb echt geen zin om de motor eruit te halen en de shocktowers te modificeren. Welke oplossing hebben jullie getroffen om ervoor te zorgen dat de headers de shocktowers NIET raken?
Groet, Klaas
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
http://www.rodemustang.blogspot.com
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Ligt ook aan het type headers. Ik had een setje longtubes van Dynomax en die pasten perfect, zaten nergens tegenaan. Moest alleen wel een motorsteun loshalen en het blok iets kantelen om 'm er aan een kant tussen te schuiven. Maar toen het allemaal op zijn plek zat was er overal ruimte genoeg.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Je merkt het snel genoeg als ze ergens tegen aan komen.
En anders een flinke tik met de hamer of met de bandenlichter.
(Alleen een beetje lastig als ze gecoat zijn).
En anders een flinke tik met de hamer of met de bandenlichter.
(Alleen een beetje lastig als ze gecoat zijn).
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Dank jullie wel voor jullie reacties. De bodemplaat en het schutbord zijn nog niet geïsoleerd; alleen nog maar gespoten. Erv indt dus geen demping plaats. In het interieur is het 78 db. Ik kan tussen al die geluiden niet goed vaststellen of er resonantie bijzit van de uitlaat tegen de shocktower.
Ik vind de bandenlichteroptie wel een interessante.... bedoel je dat het mogelijk is door met de bandenlichter tussen shocktower en uitlaatspruitstuk te wrikken wat ruimte te maken door één van tweeën of allebei in te drukken?
groet, Klaas
Ik vind de bandenlichteroptie wel een interessante.... bedoel je dat het mogelijk is door met de bandenlichter tussen shocktower en uitlaatspruitstuk te wrikken wat ruimte te maken door één van tweeën of allebei in te drukken?
groet, Klaas
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
http://www.rodemustang.blogspot.com
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Header losmaken, effe intikken en terugplaatsen... Ik had er ook last van, en bij elke drempel had ik het gevoel dat de auto uit elkaar viel.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Waarom zijn headers zo populair tegenwoordig? Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Aron66
- Retired Moderator
- Berichten: 3907
- Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
- Locatie: Mestreech
- Contacteer:
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Ando schreef:Waarom zijn headers zo populair tegenwoordig? Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Klinkt lekker, en je moet wat te doen hebben.....Maar het heeft een hoop extra werk opgeleverd.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Ik weet het Aron. Vooral met de goedkopere is het vaak tobben met aansluitingen die niet vlak zijn en pijpen die klem zitten.Aron66 schreef:Ando schreef:Waarom zijn headers zo populair tegenwoordig? Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Klinkt lekker, en je moet wat te doen hebben.....Maar het heeft een hoop extra werk opgeleverd.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Wijze woorden....Ando schreef:Waarom zijn headers zo populair tegenwoordig? Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Daarom gaan die van mij er volgende maand af voor gewone (wel HiPo)....
Zal wel enkele PK's minder zijn, maar met mijn haardroger gaat hij nog wel vooruit hoop ik
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Verschil tussen HiPo en standaard is ook minimaal heb ik op diverse bronnen gelezen .
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Klopt Erwin, maar zijn gemakkelijker aan te passen op de bestaande uitlaatflenzen...Dakloos schreef:Verschil tussen HiPo en standaard is ook minimaal heb ik op diverse bronnen gelezen .
En... het oog wil ook wat
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Ik vraag me eerlijk gezegd af of bij drukvulling een afgestemd uitlaatsysteem erg veel oplevert... Bij mij gaat het de turbo in en komt er overdwars weer uit, ook niet echt ideaal voor de doorstroming...Mustang24 schreef:Wijze woorden....Ando schreef:Waarom zijn headers zo populair tegenwoordig? Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Daarom gaan die van mij er volgende maand af voor gewone (wel HiPo)....
Zal wel enkele PK's minder zijn, maar met mijn haardroger gaat hij nog wel vooruit hoop ik
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: RE: Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Er is wel verschil tussen Turbo en Supercharger Ando...Ando schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af of bij drukvulling een afgestemd uitlaatsysteem erg veel oplevert... Bij mij gaat het de turbo in en komt er overdwars weer uit, ook niet echt ideaal voor de doorstroming...Mustang24 schreef:Wijze woorden....Ando schreef:Waarom zijn headers zo populair tegenwoordig? Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Daarom gaan die van mij er volgende maand af voor gewone (wel HiPo)....
Zal wel enkele PK's minder zijn, maar met mijn haardroger gaat hij nog wel vooruit hoop ik
De Supercharger neemt niets uit de uitlaat weg... pompt het er alleen onder druk in...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: RE: Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Dat begrijp ik Emiel. Maar wat ik wilde zeggen is dat het volgens mij niet zoveel uitmaakt of je headers of gietijzeren spruitstukken hebt met drukvulling. Ik heb ook drukvulling en dat levert bijna 2x zoveel vermogen op ondanks dat de uitlaatgasstroom ernstig verstoord wordt. Je bent ook niet meer zo afhankelijk van gaspulsaties in de uitlaat om de cilinders te vullen, die worden toch wel volgepompt.Mustang24 schreef:Er is wel verschil tussen Turbo en Supercharger Ando...Ando schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af of bij drukvulling een afgestemd uitlaatsysteem erg veel oplevert... Bij mij gaat het de turbo in en komt er overdwars weer uit, ook niet echt ideaal voor de doorstroming...Mustang24 schreef:
Wijze woorden....
Daarom gaan die van mij er volgende maand af voor gewone (wel HiPo)....
Zal wel enkele PK's minder zijn, maar met mijn haardroger gaat hij nog wel vooruit hoop ik
De Supercharger neemt niets uit de uitlaat weg... pompt het er alleen onder druk in...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: headers tegen shocktower '65 coupe
Dat is wel weer een beetje te eenzijdig belicht, er zijn zeker ook positieve kanten al zijn deze op een standaard blok inderdaad niet altijd meteen direct voelbaar.Ando schreef:Op een standaard blok voegt het weinig toe, alleen een hoop hitte, passingsproblemen, lekkages en problemen met bodemvrijheid...
Er is uiteraard naast de long tube header optie ook nog zoiets als shorties en mid length headers waarbij bodemvrijheid en het in de weg zitten van andere onderdelen amper nog problemen oplevert, hitte problemen behoren bij gecoate headers ook tot het verleden.
M.b.t de exhaust flow geven headers ten alle tijden een voordeel ten opzichte van de std. gegoten uitlaat spruitstukken welke uitermate restrictief zijn (evenals de originele cilinderkoppen). Een betere doorstroming, c.q. afvoer van hete uitlaatgassen, een schonere cilinder en een gunstiger verbruik. Een cilinder welke zijn uitlaatgassen zo snel mogelijk kwijt kan zal meer koppel geven en meer PK. In welke mate de gunstige effecten echt merkbaar zijn zal afhangen van de motor en de applicatie, slechter zal het er in ieder geval qua prestaties nooit van worden.
Waarom niet gewoon een paar shorties of mid length headers Emiel ? Wel grondspeling en ruimte maar tevens de extra performance t.o.v de std. spruitstukken.Mustang24 schreef:Daarom gaan die van mij er volgende maand af voor gewone (wel HiPo)....
Zal wel enkele PK's minder zijn, maar met mijn haardroger gaat hij nog wel vooruit hoop ik
Jouw motor met drukvulling is juist gebaad bij een snelle effectieve afvoer van de opgebouwde cilinderdruk.
Aangezien een motor feitelijk gewoon een grote luchtpomp is, -"wat je er in pompt moet er ook weer uit kunnen"- is het juist zaak zo veel mogelijk restrictie weg te nemen zodat er zoveel mogelijk lucht doorheen gepompt kan worden. Met het monteren van een supercharger zorg je voor extra lucht en vervolgens ga je met de originele cast iron spruitstukken juist weer een restrictie aan brengen zodat de (extra) lucht juist minder gemakkelijk weg kan.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.