headers tegen shocktower '65 coupe

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door Mustang24 »

Gearz schreef: Waarom niet gewoon een paar shorties of mid length headers Emiel ?
De shorties heb ik er nu opzitten Michel.
Komen los, branden door... ik wil van die miserie vanaf... daarom.
Ze hebben nu alle twee een gat (zie foto ander topic), en komen regelmatig los.
Je kan ze niet vastzetten met een dopsleutel want die kan er niet tussen, dus altijd met een steeksleutel(tje) priemelen om het vast te krijgen, maar span dat maar eens goed aan met een steeksleutel van 10mm, zonder ruimte.
Moeilijk uit te leggen hier, daarom de cast irons er op. Kan je beter aan en goed vastzetten.

Draadjes er door of lock-plaatjes, allemaal hulpmiddelen en daarna weer problemen.
Had al nieuwe RVS bouten gekocht (100 euro voor 18 stuks !!!), en staan er nu op.
Ik heb het gehad met die dingen... back to basics...

Of... Mustang verkopen en een Suzuki in de plaats :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door Gearz »

Meende juist te begrijpen dat je (ruimte) problemen had met een set longtubes Emiel.
Rvs bouten in je cilinderkop lijken mij eerder problemen dan een oplossing te geven.
Ik snap dat je de problemen zat bent maar dat lijkt mij eerder aan de kwaliteit van de huidige header te liggen dan aan headers an-sich.

En een Suzuki zal u waarschijnlijk toch ook niet misstaan. :lol:
Afbeelding


Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door Ando »

Van ingepakte headers hoor je vaker scheurproblemen. Zou goed met de hogere temperatuur te maken kunnen hebben. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een setje shorties met ceramische coating kiezen. Dat vastzetten met een steeksleuteltje 10 was bij mij ook priegelen. Een veerring achter de kop tegen het loslopen ging bij een aantal bouten niet omdat de bocht van de pijp in de weg zat. Toch zijn ze bij mij nooit losgekomen of gaan lekken op de pakking.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door klaas60 »

Voor wat betreft de turbo motor kanik alleen maar antwoorden dat je wil dat je uitlaatgas zo gemakkelijk mogelijk door je turbo heen stroomt zodat ie sneller en beter spoelt. Zo leverde een grotere diameter downpipe op mijn Volvo 850 een motor op met meer koppel.

Voor wat betreft een atmosferische motor.... Ik zie geen sport motor met een uitlaatspruitstuk waarin een krappe bocht van 90 graden is opgenomen. Wel zie ik uitlaatspruitstukken met mooi vloeiende bochten. Ik heb toen de headers die ik heb gekocht omdat ze zouden passen bij de karakteristiek van de motor die ik aan het bouwen was; een betrouwbare motor met een mooie gelijkmatige koppel en vermogenskromme die bij lage toeren al effectief is. En dat is best gelukt.

Als ik terug mag gaan naar mijn eigenlijk vraag; hoe zeker weten of mijn headers wel tegen de shock tower aankomen EN als dat zo is; wat doe je d'r aan het volgende.

In reactie op een post hierboven; de bovenkant van de shocktowers was bij onze auto 5,5 cm naar binnen gekomen t.o.v de originele stand. Dit door een aanrijding ooit rechts voor en een slappe structuur in het algemeen. Dit ondanks een factory Montecarlo bar. Die hebben we naar buiten geperst en gefixeerd. Dus als je bij het aanrijden van een verkeersdrempel duidelijk hoort dat je headers tegen je shocktower aankomen zou ik je willen aanraden deze op de juiste plek een een steun dwars over te fixeren. (ik denk dat ik ook een positief effect heeft op je besturing).

Headers demonteren en monteren betekent de motor er half uit takelen. En dat wil ik liefst vermijden.

Voor wat betreft onze auto; een paar millimeter speling bij stationair draaiende motor tussen header en shocktower is voldoende? Zit er zo weinig speling in de motorsteunen dat de motor nauwelijks beweegt t.o.v het chassis?

Wat is jullie ervaring?
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door mustang66coupe »

klaas60 schreef:
Voor wat betreft onze auto; een paar millimeter speling bij stationair draaiende motor tussen header en shocktower is voldoende? Zit er zo weinig speling in de motorsteunen dat de motor nauwelijks beweegt t.o.v het chassis?
Standaard motorsteunen zijn gemaakt voor comfort. Heb geen idee hoeveel speling het in werkelijkheid heeft maar niet minimaal.
Heb zelf Ron Morris Performance motorsteunen aangeschaft maar ik rijdt nog niet dus ervaring ermee heb ik nog niet. Maar die zal minder speling hebben als standaard.

Maar mocht je standaard motorsteunen hebben en net wel problemen hebben kan stuggere motorsteunen misschien helpen.

Maar een deuk in de headers slaan is goedkoper :mrgreen:
En de performance wordt er ook niet minder door :wink:


mvg,
Bas
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door sjirafje »

Misschien een gek idee:
Neem een (gebruikte)bubbeltjes envelop. Scheur hem langs de naad open en haal de bubbeltjes er af. Je hebt nu 2 stukken papier met aan de andere kant een dun laagje kunststof. Smeer op de papieren zijde in het midden wat (langzaam drogende) verf. Je kunt ook wat dikker papier gebruiken zolang de verf maar niet door het papier trekt. Plak het vel met de verfzijde naar de header op de shocktower met schilderstape en rij een rondje (niet te lang ivm warmte). Trek de motorkap open en verwijder voorzichtig de stukken papier. Laat de boel afkoelen en kijk op er verf op de headers gekomen is.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
klaas60
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 29 mar, 2009 06:02
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: headers tegen shocktower '65 coupe

Bericht door klaas60 »

Sjirafje, Top idee! OF als de bubbelfolie is platgewalst.....
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”