Galopperen motor

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
vozzy
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 20 aug, 2007 20:42
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door vozzy »

1970TwisterSpecial schreef:Goed te horen dat het in jouw geval wel heeft gewerkt.
Is het benzineverbruik nog een beetje in de hand te houden ?
Hahaha geen idee maar met de kilometers die ik rijd kan me dat niet veel schelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Galopperen motor

Bericht door Gearz »

vozzy schreef:Maar om er nou er mee op een vermogensbank te gaan gaat me te ver, grote motor schades zijn zomaar gemaakt en daar zit ik ook niet op te wachten.
Zolang je geen hevig opgefokt blok met blower, NOS of andere riskante power adders gebruikt die het blok tot op zijn uiterste limiet pushen hoef je voor grote motor schades echt niet bang te zijn hoor :wink: Sterker nog, de boel eens goed laten afstellen op een dyno kan je juist zelfs helpen behoeden voor toekomstige motorschades en geeft een professionele monteur allerhande data welke gebruikt kan worden om de motor juist en veilig af te stellen of om suggesties te doen qua gebruikte onderdelen.
Die dyno uitdraai met de eventuele "braggin' rights" moet je meer zien als een leuke bijkomstigheid.

Maar jij bent in ieder geval weer geholpen en tevreden en dat is het belangrijkste.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: Galopperen motor

Bericht door Ando »

Gearz schreef:
vozzy schreef:Maar om er nou er mee op een vermogensbank te gaan gaat me te ver, grote motor schades zijn zomaar gemaakt en daar zit ik ook niet op te wachten.
Zolang je geen hevig opgefokt blok met blower, NOS of andere riskante power adders gebruikt die het blok tot op zijn uiterste limiet pushen hoef je voor grote motor schades echt niet bang te zijn hoor :wink: Sterker nog, de boel eens goed laten afstellen op een dyno kan je juist zelfs helpen behoeden voor toekomstige motorschades en geeft een professionele monteur allerhande data welke gebruikt kan worden om de motor juist en veilig af te stellen of om suggesties te doen qua gebruikte onderdelen.
Die dyno uitdraai met de eventuele "braggin' rights" moet je meer zien als een leuke bijkomstigheid.

Maar jij bent in ieder geval weer geholpen en tevreden en dat is het belangrijkste.

Michel.
Helemaal mee eens!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”