Galopperen motor
Moderator: Shelby GT-H
Re: Galopperen motor
We zijn er achter de carburateur is defect en was eigenlijk ook te klein voor de configuratie van de motor
De hele motor is opgebouwd met Edelbrock performance muv de carb
Ik heb er nu een besteld die past bij de configuratie en zou het probleem moeten oplossen net als het gebrek aan echte pk's deze zou nu rond de 380 moeten komen
Allemaal bedankt voor het meedenken!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De hele motor is opgebouwd met Edelbrock performance muv de carb
Ik heb er nu een besteld die past bij de configuratie en zou het probleem moeten oplossen net als het gebrek aan echte pk's deze zou nu rond de 380 moeten komen
Allemaal bedankt voor het meedenken!!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Re: Galopperen motor
Mooi dat je het "gevonden" hebt!vozzy schreef:We zijn er achter de carburateur is defect en was eigenlijk ook te klein voor de configuratie van de motor
De hele motor is opgebouwd met Edelbrock performance muv de carb
Ik heb er nu een besteld die past bij de configuratie en zou het probleem moeten oplossen net als het gebrek aan echte pk's deze zou nu rond de 380 moeten komen
Allemaal bedankt voor het meedenken!!
Wat is vreemd vind is dat de carburateur zó defect is dat deze vervangen moet worden. Ben benieuwd wat er op zat en wat er nu op komt. Voor een 302 wordt er vaak al snel een te grote carburateur gebruikt. 380 pk's vind ik wel heeeeel optimistisch......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Galopperen motor
Ik ben benieuwd of de nieuwe carb het probleen oplost.
Hoeveel cfm heb je nu gekozen ?
Wat is er allemaal aan het blok aangepast ?
Je schrijft wel dat er veel Edelbrock onderdelen opzitten.
Dan denk ik aan cilinderkoppen, intake.
Waarschijnlijk ook een andere nokkenas ?
Hoeveel cfm heb je nu gekozen ?
Wat is er allemaal aan het blok aangepast ?
Je schrijft wel dat er veel Edelbrock onderdelen opzitten.
Dan denk ik aan cilinderkoppen, intake.
Waarschijnlijk ook een andere nokkenas ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Re: Galopperen motor
Ik denk dat het nog steeds om deze gaat? http://www.dmff.nl/viewtopic.php?t=11246
Ziet er leuk uit, hoewel ik ook mijn twijfels heb over 380pk uit een 302, zal het zeker goed vooruit gaan. (Dit soort uitspraken kan je vaak beter denken dan op een forum zetten. Voor je het weet gaat ineens het hele topic hierover in plaats van het probleem.)
Even afgaande op die oude foto's, heb jij 2 pcv valves aangesloten? Die aan de rijders kant, dat klopt niet... (beetje laat zo na 9 jaar te melden )
Ziet er leuk uit, hoewel ik ook mijn twijfels heb over 380pk uit een 302, zal het zeker goed vooruit gaan. (Dit soort uitspraken kan je vaak beter denken dan op een forum zetten. Voor je het weet gaat ineens het hele topic hierover in plaats van het probleem.)
Even afgaande op die oude foto's, heb jij 2 pcv valves aangesloten? Die aan de rijders kant, dat klopt niet... (beetje laat zo na 9 jaar te melden )
Re: Galopperen motor
Of het nu 300 of 380 is kan me niet veel schelen, ik heb deze waarden doorgekregen van mijn restaurateur en ik hoop dat hij uiteindelijk gelijk heeft anders hebben we wel een isue. Vooralsnog klinkt zijn verklaring plausibel.Dakloos schreef:Mooi dat je het "gevonden" hebt!vozzy schreef:We zijn er achter de carburateur is defect en was eigenlijk ook te klein voor de configuratie van de motor
De hele motor is opgebouwd met Edelbrock performance muv de carb
Ik heb er nu een besteld die past bij de configuratie en zou het probleem moeten oplossen net als het gebrek aan echte pk's deze zou nu rond de 380 moeten komen
Allemaal bedankt voor het meedenken!!
Wat is vreemd vind is dat de carburateur zó defect is dat deze vervangen moet worden. Ben benieuwd wat er op zat en wat er nu op komt. Voor een 302 wordt er vaak al snel een te grote carburateur gebruikt. 380 pk's vind ik wel heeeeel optimistisch......
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Re: Galopperen motor
De motor is jaren geleden door een man omgebouwd die helaas niet meer leeft. De motor is aangepast met racekoppen, rollerrockets, snelle nokkenas inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstukken . Alles zou een vermogen moeten geven van 320PK. Mijn huidige restaurateur heeft contact gehad met Edelbrock en van hen heeft hij doorgekregen dat er een 1407 van 750cfm op zou moeten en dat het vermogen dan rond de 380pk zou moeten gaan liggen. Of dit waar is gaan we zien.1970TwisterSpecial schreef:Ik ben benieuwd of de nieuwe carb het probleen oplost.
Hoeveel cfm heb je nu gekozen ?
Wat is er allemaal aan het blok aangepast ?
Je schrijft wel dat er veel Edelbrock onderdelen opzitten.
Dan denk ik aan cilinderkoppen, intake.
Waarschijnlijk ook een andere nokkenas ?
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Galopperen motor
Persoonlijk denk ik dat 750 cfm misdchien wat te veel van het goede is, tenzij je van plan bent hoge toeren te draaien.
Van de andere kant heeft Richard op z'n 1970 Boss 302 volgens mij ook een 750 cfm carb
Van de andere kant heeft Richard op z'n 1970 Boss 302 volgens mij ook een 750 cfm carb
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Galopperen motor
We zien de dyno-sheet wel zou ik zeggen. Ben benieuwd!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Galopperen motor
Sorry, maar een 750 op en 302 is in 99'9 gevallen te groot. Tenzij je van plan bent naar de 9000 rpm te gaan. 600 max 650 voor perfectie.
750, ja hij zal er op lopen, met een goede afstelling zal hij er zelfs (heel) goed oplopen maar de max uit een 302 zal toch echt met een 600 /650 te halen zijn.
Zoeken op google 750cfm on 302 geeft veel inzicht.
750, ja hij zal er op lopen, met een goede afstelling zal hij er zelfs (heel) goed oplopen maar de max uit een 302 zal toch echt met een 600 /650 te halen zijn.
Zoeken op google 750cfm on 302 geeft veel inzicht.
Re: Galopperen motor
Edelbrock = Jokkebrokvozzy schreef:Mijn huidige restaurateur heeft contact gehad met Edelbrock en van hen heeft hij doorgekregen dat er een 1407 van 750cfm op zou moeten en dat het vermogen dan rond de 380pk zou moeten gaan liggen.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Galopperen motor
Haha meestal wel ja. Wat zitten en voor koppen op, de Performers?Gearz schreef:Edelbrock = Jokkebrokvozzy schreef:Mijn huidige restaurateur heeft contact gehad met Edelbrock en van hen heeft hij doorgekregen dat er een 1407 van 750cfm op zou moeten en dat het vermogen dan rond de 380pk zou moeten gaan liggen.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Galopperen motor
Meten is weten en gissen is missen. dus hup op de dyno met dat ding..
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Galopperen motor
Prima plan, ook om goed af te stellen. Leverde mij 30PK op met de Mustang....Swordfish79 schreef:Meten is weten en gissen is missen. dus hup op de dyno met dat ding..
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Galopperen motor
Afgelopen woensdag heb ik de mustang weer opgehaald nu met een dikke carburateur erop van Edelbrock.
Wat het vermogen nu ook is vanuit de opgave van Edelbrock t.o.v. de werkelijkheid zal me eerlijk gezegd een zorg zijn, wat ik nu wel weet is dat de auto nog nooit zo snel geweest is als nu. Voorheen was met gierende banden wegtrekken echt net mogelijk en schakelde de automaat naar de derde versnelling bij 60 mph.
Nu blaast ie door tot 85 mph voordat ie overschakelt en kan ik strepen trekken waar de banden niet goed van worden, en ook een versnelling van 60 naar 90 mph is bijzonder rap.
Het is me wel duidelijk geworden dat het vermogen explosief gestegen is, de motor veel rustiger loopt en het koppel ook veel beter geworden is.
De Holley was dus duidelijk niet de passende carburateur voor mijn motor configuratie. Ik heb veel verschillende auto's gereden met veel pk's dus kan goed inschatten hoe het huidige vermogen is en ik ben er van overtuigd dat deze ruim boven de 300 ligt.
Maar om er nou er mee op een vermogensbank te gaan gaat me te ver, grote motor schades zijn zomaar gemaakt en daar zit ik ook niet op te wachten.
Toch wil ik een ieder bedanken voor de reacties en aangedragen oplossingen.
Wat het vermogen nu ook is vanuit de opgave van Edelbrock t.o.v. de werkelijkheid zal me eerlijk gezegd een zorg zijn, wat ik nu wel weet is dat de auto nog nooit zo snel geweest is als nu. Voorheen was met gierende banden wegtrekken echt net mogelijk en schakelde de automaat naar de derde versnelling bij 60 mph.
Nu blaast ie door tot 85 mph voordat ie overschakelt en kan ik strepen trekken waar de banden niet goed van worden, en ook een versnelling van 60 naar 90 mph is bijzonder rap.
Het is me wel duidelijk geworden dat het vermogen explosief gestegen is, de motor veel rustiger loopt en het koppel ook veel beter geworden is.
De Holley was dus duidelijk niet de passende carburateur voor mijn motor configuratie. Ik heb veel verschillende auto's gereden met veel pk's dus kan goed inschatten hoe het huidige vermogen is en ik ben er van overtuigd dat deze ruim boven de 300 ligt.
Maar om er nou er mee op een vermogensbank te gaan gaat me te ver, grote motor schades zijn zomaar gemaakt en daar zit ik ook niet op te wachten.
Toch wil ik een ieder bedanken voor de reacties en aangedragen oplossingen.
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Galopperen motor
Goed te horen dat het in jouw geval wel heeft gewerkt.
Is het benzineverbruik nog een beetje in de hand te houden ?
Is het benzineverbruik nog een beetje in de hand te houden ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009