Galopperen motor

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
vozzy
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 20 aug, 2007 20:42
Locatie: Wierden
Contacteer:

Galopperen motor

Bericht door vozzy »

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn waarom de mijn motor "galoppeert "

Is eigenlijk spontaan ontstaan en is zeer recent


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door Aron66 »

Wat bedoel je met galopperen?
Gebruikersavatar
vozzy
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 20 aug, 2007 20:42
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door vozzy »

https://youtu.be/Kpa7tsAJhaY'

ik zou niet weten hoe ik dit anders moet noemen. :-)
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Galopperen motor

Bericht door peer »

Pff dit kan echt vanalles zijn...

Mijn beste gok:
Vacuum lek of ontsteking.

Hoor je iets tikken bij het blok?
Gebruikersavatar
vozzy
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 20 aug, 2007 20:42
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door vozzy »

Nee alles klinkt verder normaal en als ik gewoon rijd heb ik er ook niet echt last van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door Mustang24 »

Spuit eens wat Start Pilot rond de carb als hij draait... als hij dan hoger in toeren gaat is het een vacuumlek...
NIET IN de carb spuiten, gewoon er rond aan de basis...

:doc: :nurse:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door Aron66 »

Zo klinkt het bij mij na het starten, na een halve minuut is het weg en loopt de motor beter.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Galopperen motor

Bericht door Swordfish79 »

dat is niet goed niet.

het ding loopt als een topfuel drag racer maar dat is het toch niet?

valse lucht zou ik ook eers naar gaan kijken..
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Galopperen motor

Bericht door richard66coupe »

Heeft denk ik wel met vacuum te maken. Ik heb het ook weleens gehad. Volgens mij wordt het vacuuum bij het lage toerental zo laag dat de pcv valve meer lucht door gaat laten waardoor het toerental ineens omhoog gaat. Ten gevolge daarvan gaat het vacuum weer omhoog en de pcv valve laat weer minder door met als gevolg dat het toerental weer zakt(en zo maar door). Die van mij had het weleens met koude motor als je hem dan van de choke af doet. Je moet eigenlijk zorgen dat het vacuum niet onder het punt komt dat de pcv valve verder gaat openen.
Waardoor het vacuum (ineens) zo laag is kan verschillende oorzaken hebben. Bij mij doet hij dit ook als ik de ontsteking aan de late kant staat. Ik zou eerst bovenstaande suggesties proberen omdat het ineens kwam natuurlijk. Doen alle cylinders goed mee? Staat stationair toerental niet gewoon te laag afgesteld? Desnoods eens een vacuum meter eraan hangen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Galopperen motor

Bericht door Dakloos »

IK zou eerst eens naar de choke kijken.....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door Aron66 »

Dakloos schreef:IK zou eerst eens naar de choke kijken.....

Dat denk ik ook, want sinds de choke bij mij er af is, klinkt ie ook zo bij koude start. Nog geen tijd gehad om de elektrische choke te installeren... :oops:
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door Aron66 »

Dakloos schreef:IK zou eerst eens naar de choke kijken.....

Dat denk ik ook, want sinds de choke bij mij er af is, klinkt ie ook zo bij koude start. Nog geen tijd gehad om de elektrische choke te installeren... :oops:
Gebruikersavatar
vozzy
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 20 aug, 2007 20:42
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door vozzy »

richard66coupe schreef:Heeft denk ik wel met vacuum te maken. Ik heb het ook weleens gehad. Volgens mij wordt het vacuuum bij het lage toerental zo laag dat de pcv valve meer lucht door gaat laten waardoor het toerental ineens omhoog gaat. Ten gevolge daarvan gaat het vacuum weer omhoog en de pcv valve laat weer minder door met als gevolg dat het toerental weer zakt(en zo maar door). Die van mij had het weleens met koude motor als je hem dan van de choke af doet. Je moet eigenlijk zorgen dat het vacuum niet onder het punt komt dat de pcv valve verder gaat openen.
Waardoor het vacuum (ineens) zo laag is kan verschillende oorzaken hebben. Bij mij doet hij dit ook als ik de ontsteking aan de late kant staat. Ik zou eerst bovenstaande suggesties proberen omdat het ineens kwam natuurlijk. Doen alle cylinders goed mee? Staat stationair toerental niet gewoon te laag afgesteld? Desnoods eens een vacuum meter eraan hangen.
Bedankt voor de uitleg ik zal eens op zoek gaan maar iemand met zo'n vacuummeter. Er zijn nieuwe bougies in geplaatst omdat ik ook dacht dat er een van de acht niet meedeed.

Ik houd je op de hoogte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
duetto
Berichten: 16
Lid geworden op: za 24 jan, 2015 22:49
Locatie: Noord-oost Braband

Re: Galopperen motor

Bericht door duetto »

Hoi, ik heb dit ook gehad. Bij mijn Mustang van 1966 met 289 zit de carter ventilatie aangesloten vanaf het kleppendeksel op een adapter plaat onder de carburateur. Mijn wagen deed precies het zelfde. Ik heb even tijdelijk een KN filtertje op het kleppendeksel gezet en de adapter onder de carburateur afgedopt. En hij loopt nu mooi stationair. Bij mij deed hij het koud en warm. Ik vermoed dat het aan onderdruk vanuit het blok ligt. Bij de restauratie van de winter word de motor ook meegenomen en dan zie ik wel hoe het met de zuigers en veren gesteld is. Voor nu is het even opgelost. Succes
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Galopperen motor

Bericht door Ando »

duetto schreef:Hoi, ik heb dit ook gehad. Bij mijn Mustang van 1966 met 289 zit de carter ventilatie aangesloten vanaf het kleppendeksel op een adapter plaat onder de carburateur. Mijn wagen deed precies het zelfde. Ik heb even tijdelijk een KN filtertje op het kleppendeksel gezet en de adapter onder de carburateur afgedopt. En hij loopt nu mooi stationair. Bij mij deed hij het koud en warm. Ik vermoed dat het aan onderdruk vanuit het blok ligt. Bij de restauratie van de winter word de motor ook meegenomen en dan zie ik wel hoe het met de zuigers en veren gesteld is. Voor nu is het even opgelost. Succes
Dat lijkt een defecte PCV-valve.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”