1966 Coupe project

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

1966 Coupe project

Bericht door jvdiest »

Ben de afgelopen weken druk bezig geweest met de Mustang. Motor ligt er inmiddels recht in (op de juiste steunen). Kan nu de strut brackets en stabilisator stang gaan monteren. Als dat gebeurd is kan de motor er weer uit, zodat ik de motorruimte netjes kan maken.

Het de bodem nu netjes, geen roest meer te bekennen. Volgende stap is de paravan (Cowl), heb de sponningen weer netjes gemaakt en waar nodig nieuwe stukken ingezet. Moet de paravan nog wel in de juiste kleur zetten. Volgens het typeplaatje was de Mustang origineel Vintage Burgundy Poly, maar hij is al eens overgespoten in een lichte kleur rood. Ik denk erover om het Candy Apple red te gaan spuiten. Dat lijkt me de mooiste tint rood.

Belangrijkste onderdeel wat ik nu mis is de brackets waarop de stabilisatorstang wordt vastgezet, die op het chassis moet worden gelast. Helaas in Nederland niet kunnen vinden. Ik had ze besteld bij CJ Ponyparts, maar de order er is iets misgegaan met de transactie. Wel via Paypal betaald, maar bij hen niet bekend. Mocht iemand de brackets hebben, hoor ik het graag (kan ik verder).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 1966 Coupe project

Bericht door Swordfish79 »

Goed bezig,

Ik zou toch gaan voor vintage burgundy. de mijne was ook zo maar tja die is nu anders van kleur geworden. Dus doe wat je zelf mooi vindt.

Voor de brackets. probeer eens bij Moviecars of voorend

grtz
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 1966 Coupe project

Bericht door jvdiest »

Bedankt. Gaat waarschijnlijk Candy Apple Red worden, maar ik heb nog voldoende tijd om daar over na te denken. Eerst maar zorgen dat de carrosserie zo ver is :)

Betreft de brackets Moviecars en Voorend hebben aangegeven ze niet te kunnen leveren. Andere spullen die ik tot dusver nodig had wel kunnen verkrijgen bij Moviecars.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 1966 Coupe project

Bericht door jvdiest »

Het onderste deel van de Cowl zit er inmiddels in, nu nog het bovenste deel. Voordat ik daar aan kan beginnen, heb ik echter jullie hulp nodig. Ik heb inmiddels op advies van dit forum een shop manual + bijlagen gekocht. Wat ik daar niet uit kan halen wat de afstand moet zijn tussen de sponning aan de bovenzijde en de onderzijde.

Denk dat ik het wel weet, maar liever safe dan sorry, wil voorkomen dat mijn ruit straks niet past. Ik heb de Cowl namelijk niet zelf verwijdert, dus ik heb geen referentie. Ik vermoed dat het vastgezet moet worden zoals op onderstaande foto, waarbij in de hoek de rand iets boven de sponning uitkomt, zoals ook een kort nokje ter hoogte bij de griptang.



Afbeelding
Afbeelding
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: 1966 Coupe project

Bericht door edgar »

Ik heb het nagezocht in mijn "weld and sealant assembly manual". Ik kom daar bij pagina over de montage van de cowl top geen notities over control surfaces tegen. Wel is te zien op tekening dat er twee corresponderende gaten zitten in bottom en top cowl. Deze zitten naast je cowl vent hats (iedere kant 1 stuks) Er zit een corresponderend gat in de top. Dus even zoeken naar wat uitgeboorde spotwelds zijn en welk gat er officieel hoort te zitten. Hiermee moet het uit te lijnen zijn. Aan de voorkant vallen bottom en top binnen de opstaande rand van de firewall lip. Op schets is te zien dat voorkant cowl top ietsje verder naar achter ligt dan voorkant cowl bottom. Er zitten 14 spotwelds in iedere zijkant, en 5 richting de motorruimte. 22 in de motorruimte en nog eens 6 per kant in het aparte verbindingstuk met de bovenkant van de zijstukken motorruimte.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 1966 Coupe project

Bericht door Swordfish79 »

controleer wel even of de gaten van de ruitenwissers in 1 lijn liggen.
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 1966 Coupe project

Bericht door jvdiest »

Bedankt voor de reacties, de zaken die genoemd worden wist ik al. Gaat me specifiek om de sponning waar de ruit straks weer inkomt (top cowl). Heb daar een speling van een paar mm (hoger of lager) en wil hem er wel juist opzetten. Moet ik hem gelijk laten lopen met de sponning die er al zit en is het normaal dat er een paar nokjes opzitten die uitsteken? Of moet ik hem juist op de hoogte van de nokjes zetten?
Zie ook geplaatste foto.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: 1966 Coupe project

Bericht door Swordfish79 »

indien gewenst kan ik wel ff komen kijken..
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: 1966 Coupe project

Bericht door mustang66coupe »

Ik heb er nu ook geen voorruit in zitten. Wil morgen wel ff meten voor je wat mijn afstanden zijn. Bijv de buitenkanten en in het midden.
66 coupe aut. V8 in progress
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 1966 Coupe project

Bericht door jvdiest »

@ Swordfish79: Je bent van harte welkom, koffie staat klaar :)

@Mustang1966coupe: Een goede hoge kwaliteit foto en maten zouden inderdaad helpen, heb al aardig wat gezocht op Internet maar geen goede kwaliteit foto's te vinden waar het goed op te zien is.

Tnx.

Zie onderstaande foto waar mij twijfel in zit. A) moet het gelijk lopen met de sponning die er al zit, en mogen de nokjes uitsteken of B) moet ik hem op de hoogte van de nokjes vastzetten. Scheelt namelijk 2 a 3 mm.

Afbeelding
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: 1966 Coupe project

Bericht door mustang66coupe »

Zal vanmiddag eens kijken voor je. Begrijp nu ook je vraag beter.

Ik kom nu uit de nachtdienst dus ga eerst ff slapen :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 1966 Coupe project

Bericht door Dakloos »

Heb je hier wat aan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: 1966 Coupe project

Bericht door mustang66coupe »

De kleine nok op jou foto ligt gelijk bij mij en de de grote nok steekt er nog net wat boven uit.

Zover ik het kan zien dus zoals op de foto's van Erwin

Mocht je toch nog behoefte hebben aan foto verduidelijking laat maar weten :)
66 coupe aut. V8 in progress
jvdiest
Berichten: 146
Lid geworden op: do 02 jun, 2016 15:51

Re: 1966 Coupe project

Bericht door jvdiest »

Lijkt me duidelijk zo, tnx. Zit dus bijna goed aan de zijkant iets hoger zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”