ok, weer wat duidelijkheid.
Die watts link komt er hoe dan ook dat staat buiten twijfel. De traction bar, die gaat inderdaad niet doen wat ik zou willen. Ik zal eens een gopro richting bladveren plaatsen om te kijken wat daar nou daadwerkelijk gebeurd tijdens het uitkomen van de bocht. Echt wielhop heb ik niet gehad volgensmij.
Eigenlijk is de conclusie dat traction bars alleen nuttig zijn voor dragrace / stoplicht sprintjes? En zitten ze bij Maier toch redelijk in de goede hoek. Dit is overigens ook de ervaring die Marc had als ik zijn topic over de watts link en traction bar doorlees. eerst traction bar, toen eraf, toen watts link en dat is het eind resultaat.
(Ik ken mezelf, waarschijnlijk ga ik ze alsnog maken en uitproberen omdat ik het verschil wil weten.)
Eerst maar eens de 'zachte' bushings vervangen met poly of alu.
Een onafhankelijke ophanging wordt het zeker niet. Dat is voor mij inderdaad niet 'orgineel' genoeg.
traction bar maken
Moderator: Shelby GT-H
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: traction bar maken
Kijk eens bij cobraautomotive.com
Als je het originele bladveren systeem wilt behouden en zoveel mogelijk optimaliseren hebben zij wat jij nodig hebt denk ik.
Er zullen vast meer bedrijven zijn maar met bij hun heb ik al verschillende bestellingen gedaan en dus ervaring mee.
Als je het originele bladveren systeem wilt behouden en zoveel mogelijk optimaliseren hebben zij wat jij nodig hebt denk ik.
Er zullen vast meer bedrijven zijn maar met bij hun heb ik al verschillende bestellingen gedaan en dus ervaring mee.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: traction bar maken
Mocht je dicht bij het originele Boss SCCA Trans-Am concept willen blijven dan is het "Staggered Shocks" principe van destijds wellicht ook een optie om te overwegen.
http://www.sancospecialties.com/stagger.HTM
Michel.
http://www.sancospecialties.com/stagger.HTM
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: traction bar maken
1970 Mustang Hardtop
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: traction bar maken
Het probleem met die traction bars is dat een deel van de veer, bij het in veren, de werking van de veer blokkeert. Eigenlijk doet een halve veer nog maar het werk.
De betere oplossing is reactie armen boven op de as naar de carrosserie om het kantelen van de as tegen te gaan in combinatie van een panhard stang om de as zijdelings op zijn plek te houden. Op deze manier blijft de veer werking intact.
De betere oplossing is reactie armen boven op de as naar de carrosserie om het kantelen van de as tegen te gaan in combinatie van een panhard stang om de as zijdelings op zijn plek te houden. Op deze manier blijft de veer werking intact.
Re: traction bar maken
Ik ben ook die richting in aan het denken, alleen van een panhard stang ga ik naar een watts link.
De staggered setup ging ook al door mijn hoofd, maar ik moet kijken in hoeverre dit mijn watts link in de weg gaat zitten. Het is natuurlijk wel meer in de T/A style.
De staggered setup ging ook al door mijn hoofd, maar ik moet kijken in hoeverre dit mijn watts link in de weg gaat zitten. Het is natuurlijk wel meer in de T/A style.
- Mustengske
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 31 mar, 2012 11:31
- Locatie: Sittard
Re: traction bar maken
Misschien is deze reactie wat aan de late kant, maar ik kwam een interessante website tegen die hier wel van toepassing is.
Ter lering en vermaak:
https://www.cartechbooks.com/techtips/m ... on-system/
Ter lering en vermaak:
https://www.cartechbooks.com/techtips/m ... on-system/
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: traction bar maken
Wat laat maar ik heb nog een set veerpakket platen (LH en RH) voor een stagered shock set-up.
werden gebruikt op o.a. BOSS 302 en R-code Mustangs.
werden gebruikt op o.a. BOSS 302 en R-code Mustangs.
It's the M@DM@N.......... #>B-)