grant stuurwiel
Moderator: Shelby GT-H
Re: grant stuurwiel
Heb idd zelfde stuur en idd knop valt er af en toe af.. Heb het geknutseld stukje Ff onthouden..
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk
Re: grant stuurwiel
Ik heb er momenteel geen problemen mee.
Ben nu bezig met de ophanging.
Ik heb de bovenste draagarmen eraf gehaald en merk dat er vul plaatjes zitten tussen de arm en de body.
Ik vraag me af hoeveel er eigenlijk moeten tussen zitten.
Enige ervaring mee?
Ben nu bezig met de ophanging.
Ik heb de bovenste draagarmen eraf gehaald en merk dat er vul plaatjes zitten tussen de arm en de body.
Ik vraag me af hoeveel er eigenlijk moeten tussen zitten.
Enige ervaring mee?
Re: grant stuurwiel
Dat verschilt per auto. De vulplaatjes worden gebruikt om je camber en caster af te stellen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: grant stuurwiel
Je weet toevallig niet hoeveel er dat moeten zijn bij eentje van 65?
Je kan moeilijk bij de uitlijning je ophanging telkens moeten losmaken.
Je kan moeilijk bij de uitlijning je ophanging telkens moeten losmaken.
Re: grant stuurwiel
Laat dat nou precies de procedure zijn.
Je draait de moeren iets los en doet er een plaatje bij of haalt er eentje uit. Dan weer vast zetten en opnieuw meten.
Af fabriek zal er vast wel een bepaald aantal tussen hebben gezeten. Bij een auto van 50 jaar oud zal er enig vervorming opgetreden zijn waardoor dit niet meer op gaat.
Kortom: dat wordt uitlijnen als je niet genoteerd hebt hoeveel of eigenlijk hoe dik het vulplaatpakket is geweest op ieder punt. Want vulplaatjes zijn er in verschillende diktes.
Je draait de moeren iets los en doet er een plaatje bij of haalt er eentje uit. Dan weer vast zetten en opnieuw meten.
Af fabriek zal er vast wel een bepaald aantal tussen hebben gezeten. Bij een auto van 50 jaar oud zal er enig vervorming opgetreden zijn waardoor dit niet meer op gaat.
Kortom: dat wordt uitlijnen als je niet genoteerd hebt hoeveel of eigenlijk hoe dik het vulplaatpakket is geweest op ieder punt. Want vulplaatjes zijn er in verschillende diktes.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: grant stuurwiel
Dat begrijp ik.
Ik moet natuurlijk wel een basis hebben hè.
Hoeveel graden +of- camber/ caster.
Ik heb de wagen zo gekocht, maar ken de historiek natuurlijk niet.
Als je dit moet laten doen dan wil ik de kosten niet weten!
Ik moet natuurlijk wel een basis hebben hè.
Hoeveel graden +of- camber/ caster.
Ik heb de wagen zo gekocht, maar ken de historiek natuurlijk niet.
Als je dit moet laten doen dan wil ik de kosten niet weten!
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: grant stuurwiel
Als het om een 66-er gaat: kijk even op mijn website.mymustang schreef:Dat begrijp ik.
Ik moet natuurlijk wel een basis hebben hè.
Hoeveel graden +of- camber/ caster.
Ik heb de wagen zo gekocht, maar ken de historiek natuurlijk niet.
Als je dit moet laten doen dan wil ik de kosten niet weten!
Destijds was ik zo'n € 350,00 kwijt om 'm netjes uit te laten lijnen. Goed en goedkoop gaan niet samen.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: grant stuurwiel
Dat is ook zo.
ik zoek enkel een basis om mee te starten
nu lijken me er wel veel vul plaatjes tussen te zitten.
aan de chauffeurszijde achter 5 en voorzijde wagen zelfs 8.
rechts is dat dan 3 en 5.
ik heb wel nieuwe spiraalveren en schokdempers en de bovendraagarmen ga ik ook nog vervangen.
ik wil dus graag vanuit een basis afstelling alles terug monteren en nadien deftig uitlijnen.
kan men ook met de trekbaar iets veranderen als je de moer vaster draait of losser zet?
ik zoek enkel een basis om mee te starten
nu lijken me er wel veel vul plaatjes tussen te zitten.
aan de chauffeurszijde achter 5 en voorzijde wagen zelfs 8.
rechts is dat dan 3 en 5.
ik heb wel nieuwe spiraalveren en schokdempers en de bovendraagarmen ga ik ook nog vervangen.
ik wil dus graag vanuit een basis afstelling alles terug monteren en nadien deftig uitlijnen.
kan men ook met de trekbaar iets veranderen als je de moer vaster draait of losser zet?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: grant stuurwiel
Die aantallen verbazen me niets, ben er al heel wat tegen gekomen. Doe je ook de Shelby-drop?mymustang schreef:Dat is ook zo.
ik zoek enkel een basis om mee te starten
nu lijken me er wel veel vul plaatjes tussen te zitten.
aan de chauffeurszijde achter 5 en voorzijde wagen zelfs 8.
rechts is dat dan 3 en 5.
ik heb wel nieuwe spiraalveren en schokdempers en de bovendraagarmen ga ik ook nog vervangen.
ik wil dus graag vanuit een basis afstelling alles terug monteren en nadien deftig uitlijnen.
kan men ook met de trekbaar iets veranderen als je de moer vaster draait of losser zet?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: grant stuurwiel
Ik weet niet wat het effect gaat zijn.
Wou hem eigenlijk origineel laten.
Ik ga eens wat op Amerikaanse sites kijken voor meer technische informatie.
Wou hem eigenlijk origineel laten.
Ik ga eens wat op Amerikaanse sites kijken voor meer technische informatie.
Re: grant stuurwiel
Mij ook niet.
Ik heb het Ford Chassis Assembly manual er bij gepakt en e.e.a. kunnen ontcijferen. De betreffende pagina's zijn helaas niet de meest duidelijke uit de hele set.
.03 inch shim op voorste draadeind zorgt voor 0 graden 26 minuten positieve caster
.03 inch shim op achterste draadeind zorgt voor 0 graden 26 minuten negatieve caster
.06 inch shim op beide draadeinden zorgt voor 0 graden 20 minuten camber
verschil tussen voorste en achterste draadeind mag niet meer bedragen dan .21 inch
shim stack zal standaard tussen .06 inch en .44 inch liggen
maximale shim stack moet onder .63 inch blijven.
De fabrieks caster en camber settings plaats ik hier niet; die waren voor bias ply banden en niet voor banden met radiaal karkas. Hiervoor zijn her en der moderne waarden te vinden voor standaard wielophangingsgeometrie en voor aanpassingen zoals shelby of arning drop. Verder zijn daarbij ook moderne waarden voor je toespoor vermeld.
Je kunt het ook zelf afstellen; forumlid Erwin (Dakloos hier op het forum) heeft daarvoor ooit zelf een afstelapparaat gemaakt naar voorbeeld op internet. Je kunt ze ook kopen want ze zijn niet zo duur. Zoek eens op "caster-camber gauge"
Wat bedoel je met de 'trekbaar'?
Ik heb het Ford Chassis Assembly manual er bij gepakt en e.e.a. kunnen ontcijferen. De betreffende pagina's zijn helaas niet de meest duidelijke uit de hele set.
.03 inch shim op voorste draadeind zorgt voor 0 graden 26 minuten positieve caster
.03 inch shim op achterste draadeind zorgt voor 0 graden 26 minuten negatieve caster
.06 inch shim op beide draadeinden zorgt voor 0 graden 20 minuten camber
verschil tussen voorste en achterste draadeind mag niet meer bedragen dan .21 inch
shim stack zal standaard tussen .06 inch en .44 inch liggen
maximale shim stack moet onder .63 inch blijven.
De fabrieks caster en camber settings plaats ik hier niet; die waren voor bias ply banden en niet voor banden met radiaal karkas. Hiervoor zijn her en der moderne waarden te vinden voor standaard wielophangingsgeometrie en voor aanpassingen zoals shelby of arning drop. Verder zijn daarbij ook moderne waarden voor je toespoor vermeld.
Je kunt het ook zelf afstellen; forumlid Erwin (Dakloos hier op het forum) heeft daarvoor ooit zelf een afstelapparaat gemaakt naar voorbeeld op internet. Je kunt ze ook kopen want ze zijn niet zo duur. Zoek eens op "caster-camber gauge"
Wat bedoel je met de 'trekbaar'?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: grant stuurwiel
Dit was een topic over een Grant stuurwiel, niet over uitlijnen...
Zou je niet beter de topics splitsen in "stuurwiel" en "uitlijngegevens" ?
Moderator ???
Zou je niet beter de topics splitsen in "stuurwiel" en "uitlijngegevens" ?
Moderator ???
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: grant stuurwiel
Omdat ik dit heel graag wil zeggen en niet kan wachten tot het topic gesplits is
Ik heb op mijn 66er zo'n kit geplaatst:
https://www.streetortrack.com/Lower-Con ... 24514.html
Dit lijkt duur, maar achteraf goedkoper omdat:
1. Niet alle uitlijn bedrijven willen meewerken met de shims. vaak sturen ze je gewoon naar huis.
2. Bijna niemand heeft de shims nog, dus of zelf meenemen/bestellen of rondbellen, extra betalen....
3. Uurloon is duur, met deze kit is het afstellen zo gebeurd en ben je voor het uitlijnen zelf maar zo'n 60 euro kwijt (hier in lommel).
Ik heb op mijn 66er zo'n kit geplaatst:
https://www.streetortrack.com/Lower-Con ... 24514.html
Dit lijkt duur, maar achteraf goedkoper omdat:
1. Niet alle uitlijn bedrijven willen meewerken met de shims. vaak sturen ze je gewoon naar huis.
2. Bijna niemand heeft de shims nog, dus of zelf meenemen/bestellen of rondbellen, extra betalen....
3. Uurloon is duur, met deze kit is het afstellen zo gebeurd en ben je voor het uitlijnen zelf maar zo'n 60 euro kwijt (hier in lommel).